Lidt råd og særligt til pigerne

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Ukendt pige

Lidt råd og særligt til pigerne

Indlæg af Ukendt pige »

Hej alle og især kvinder.

Fedt at denne side er oprettet, for jøsses hvor der mangler information og støtte til os der er smittet med Helvedes Herpes! Simplex eller Genitialis, det er så mænd et fedt! Har så svært ved at forstå hvorfor sundhedsstyrelsen ikke gør mere for at oplyse om denne virus, når den er så stærkt invaliderende både fysisk og psykisk og samtidigt kan ha´ så mange fatale følger, især for en kvinde! Klamydia er der stærkt fokus på, hvilket også er forståeligt men den kan kureres med en pille, det kan Herpes-virus IKKE og er en livslang kronisk virus!!! Nå, men jeg kan jo kun gøre noget ved at tage skeen i egen hånd og skrive til dem og samtidigt opfordre alle andre til at gøre det same:-)

Jeg har været smittet med Herpes Genitialis siden 2002 og har haft uendelig mange op og nedture over dette! Har været i 2 længerevarende forhold hvor jeg har fortalt det til mine partenere og de har sku taget det helt cool, så det har været fedt at opleve, men - men, det er bare ikke fedt at leve med angsten for at smitte sin partner og så kan man altså heller ikke undgå at føle sig lidt ucharmerende når man har et udbrud. Jeg har heldigvis ikke mange udbrud og bruger ikke nogen form for forebyggende behandlig, da jeg blev dårlig af Geavir og Zelitrix.

Jeg har læst her på siden at Longo Vital Claasic skulle hjælpe, så dem er jeg begyndt at tage (Tak til dem der videre-giver råd herinde:-)). Nu må jeg se om de virker.

Når jeg har et udbrud for neden så er jeg yderst, yderst omhyggelig med min hygiejne. Bruger engangs-vaskeklude til at vaske mig med for neden og smider dem ud med det samme i en pose jeg har til at stå ved siden af brusekabinen, jeg bruger vaskeklude til at tørre mig med for neden og bruger en ren side til hvert strøg, skifter underbukser 2 gange om dagen og koger dem selvfølgelig hver gang de skal vaskes og lægger dem i en pose for sig selv i vasketøjskurven så virus ikke sætter sig i tøjet der kun vaskes ved f.esp. 30-40 graders tøj - bruger ikke vaskepulver med parfume i eller skyllemiddel som kan irriterere huden - vasker kun underbukser sammen, så evt. overlevende virus ikke sætter sig i håndklæder for det vil være en katastrofe at få tørret sig i ansigtet med et håndklæde med herpes-virus på, da man faktisk kan blive blind af at få det i øjnene. Man skal sådan passe på med ikke at smitte sig selv og andre.
Udover dette, så bruger jeg en plastik handske til at smørre mig med for neden med noget der hedder Arnica-salve som I kan læse mere om inde på
Melissa naturprodukters hjemmeside hvor der i øvrigt også er en læbepomade som er god mod herpes på læberne.

Det var lidt om til jer nye der har været så uheldig at få dette virus, men grunden til at jeg også skriver i den øverste linie at især kvinder burde læse dette er, at man faktisk også har større chance for at få livmoderhals-kræft når man har Herpes-Genitialis. Ærligt, så ved mange ikke meget om Herpes men jeg har søgt stort set alt hvad der er at vide om Herpes, så jeg kan ofte fortæller min læge noget nyt og har givet hende papir på dette, så hun kan hjælpe andre. Hun har taget imod dette og jeg har også fortalt at jeg er træt af at det bliver bagataliseret at have Herpes. Ikke fordi at man skal sidde og ha´ meliddenhed med sig selv, for man er nødt til at lære at leve med det, men det ville være rart med noget forståelse i sundhedssystemet.
Jeg har valgt at købe vaccinen mod livmoderhals-kræft, så jeg kan få mere ro i sindet.

Gæst

Re: Lidt råd og særligt til pigerne

Indlæg af Gæst »

Nej altså, helt ærlig, nu skal man heller ikke overreagere :-)

For det førse så kan herpes IKKE føre til livmoderhalskræft. Det er en gammel myte. (Derimod kan kønsvorte virus føre til livmoderhalskræft)

For det andet så smitter virus kun fra sår til slimhinde, - ikke fra trusser som er brugt for timer siden, til trøjer i samme vaskemaskine...

Christine

Re: Lidt råd og særligt til pigerne

Indlæg af Christine »

Hej,

Ja overdriver hun ikke lidt meget. Jeg kender mange som har herpes, og børn som har forkølelsessår, men de smitter jo ikke helle familien. Og skal vide, at børn ikke er renlige ;-)

Man skulle tro, at det var pest hun har skrevet om!!!

Hilsen,
Christine

Minsen

Re: Lidt råd og særligt til pigerne

Indlæg af Minsen »

Hej

Jeg synes det er ok at passe på, specielt med håndklæder og vaskeklude, men ja det er måske lidt meget at gøre SÅ MEGET. Selvom det lyder som om hun har styr på det.

Jeg har det selv og er da vildt bekymret for at komme til at smitte min familie, men det klares med nye håndklæder hver dag, rene fingre og ingen pilleri i det område der er smittet :o)

Synes man skal passe på med at gøre sygdommen værre end den er - dermed siger jeg ikke den ikke er skrækkelig (for den er virkelig skrækkelig, ikke så meget for én selv, men fordi man er konstant bekymret for at smitte andre) og kan være skadelig for syn mm., men den er til at leve med, og er man påpasselig og husker at vaske fingre når man har smurgt sig og lign. er der meget små chancer for at smitte andre.

nadia

Re: Lidt råd og særligt til pigerne

Indlæg af nadia »

Ingen hysteri men man skal heller ikk elæne sig tilbage. Jeg er smittet på læberne, forneden men også med herpes 2 som viser sig som en halsbetændelse. Jeg bliver hævet og øm ihalsen og det føles som en kraftig forkølelse er på vej men det er kun smerten og de hævet kirtler ved halsen der kommer.
Nok om det.
Vitamum er yderst effektiv, jeg har været meget plaget af det og haft mange udbrud, men efter jeg begyndte med vitamum der indeholder lger, som siges at nedtone virus så har jeg været fri lige indtil der var gået 3 uger uden fleere piller så jo det hjælper..

Et yderst godt råd. Desuden kan plastre til herpes på munden bruges forneden og de tager kløen virkelig meget.. de er bestemt det værd.

Mig

Re: Lidt råd og særligt til pigerne

Indlæg af Mig »

Hej med jer. Allerførst TAK for dette super site! Jeg vil lige fortælle om mine positive erfaringer på området. Jeg var helt knust, da jeg for et år siden fik mit første udbrud af herpes genitalis i skridtet. Siden har jeg spist Olivir (olivenbladsekstrakt) hver dag og holdt mig til en kost med et lavt indhold af arginin (listen med fødevarenes indhold kan findes på nettet). Jeg levede sundt i forvejen, men har nu bragt den såkaldte stenalderdiæt mere i fokus. I 11 måneder har jeg ikke haft et eneste udbrud. I julen valgte jeg så at nyde livet med chokolade, nødder, tørret frugt og andre høj-arginin lækkerier. Og få dage efter kom der et udbrud igen! Så nu ved jeg, hvad mine præmisser er. I går talte jeg med en læge på Bispebjerg Hospital, da jeg ønskede hendes vurdering af smitterisiko. Jeg har nemlig læst et sted, at man ikke smitter, hvis man har været udbrudsfri i et år. Hun sagde: "Ja, der er godt nok en teoretisk mulighed for, at man smitter, selvom man ikke har et udbrud. Men jeg vil nu sige, at hvis man blot er meget opmærksom på symptomer, mener jeg ikke, man skal gå så højt op i det. Man skal blot undlade sex, når man har udbrud". Jeg var ovenud lykkelig for at høre det. Jeg har været trist ved tanken om at skulle bruge kondom resten af mit liv, selv hvis jeg en dag møder min soulmate. Nu har jeg fået optimismen tilbage og vil blot fortsætte med at udsulte virus dagligt med min diæt. Da tror jeg slet ikke, der kommer flere udbrud nogensinde. Det er i hvert fald min ambition!

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Lidt råd og særligt til pigerne

Indlæg af Arenze86 »

Jeg synes at jeg har svært ved at finde en liste hvor jeg kan se indholdet af Lysin og Arginin i fødevarer.
Har du evt. et link?

grækeren
Indlæg: 8
Tilmeldt: 3. dec 2008, 10:35

Re: Lidt råd og særligt til pigerne

Indlæg af grækeren »

Lysin/Arginin-ratio

Et link til en omfattende liste er her:

http://www.herpes-coldsores.com/diet_an ... herpes.htm

I Dorte Juul Poulsens "HERPES - nej tak" (Klitrose 1994) er der en dansksproget liste (ikke på nettet).

grækeren
Indlæg: 8
Tilmeldt: 3. dec 2008, 10:35

Re: Lidt råd og særligt til pigerne

Indlæg af grækeren »

Jeg kan se, at linket bliver lidt amputeret i mit ovenstående indlæg.
Efter com/ skal der stå diet_and_nutrition_with_herpes.htm

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Lidt råd og særligt til pigerne

Indlæg af Arenze86 »

Tak skal du ha' :o)

Besvar