"Good virus- Bad virus"??!

Det er jo ikke enden på dit sexliv. Fjern tabuet og skriv dine tanker.
tjow
Helgen
Helgen
Indlæg: 95
Tilmeldt: 13. feb 2010, 01:42

Re: "Good virus- Bad virus"??!

Indlæg af tjow »

Haha, du har humor ;-)

Jeg har et rimelig godt indblik i det - ikke at vi taler meget om det, for det er jo bare sådan, det er. Spørger du en dansk pige, vil hun ikke kalde det skam, bare uheld, ved du selvf godt. Men når du har fundet ham, du vil ha, og han vil ha dig, så fravælger han dig da ikke! For så er I forhåbentlig nået at blive vilde med hinanden, før snakken kommer så langt ind på det kønslige område... og så slipper han dig da ikke!

Ja enig, herpes er noget personligt, du nok bare må rode med for dig selv, ligesom de fleste af os gør. Der er ikke ret mange, der gider tale om kønssygdomme. De skal bare "væk".

Jeg kan sagtens forstå, at du har svært ved at forstå det og acceptere det. Det ville ikke være normalt, hvis du havde det fint med det og var afklaret.. det er især svært at acceptere, når man er ved sine første udbrud, fordi de er virkelig 100 gange værre end de udbrud, man ender med at få. Det er starten, der er allerværst, det vil alle skrive under på!! :-)
Men hurtigere end du lige regner med, vil du lære at affinde dig med det og leve ubekymret... det er bare vigtigt, at du får styr på, hvordan du skal forholde dig til det.

Du kommer uden tvivl til at nyde sex igen! Jeg blev smittet, da jeg havde min seksuelle debut for længe siden, og har haft en masse god og dårlig sex siden... men herpes har ALDRIG haft nogen indflydelse på det seksuelle for mig. Jeg sørger bare for at tage piller, når jeg kan mærke, der kommer et udbrud, og så når det sjældent at blive til noget (altså det er vigtigt at tage det i forkøbet), og så er det ingen forhindring. Men det er ikke ligeså nemt med lige netop de første udbrud, som sagt.

Alkohol vil jeg fraråde, når du har dine første udbrud, og kroppen stadigvæk skal til at lære at kæmpe imod virussen... der sker nemlig bl.a. det, når man drikker, at kroppens immunforsvar svækkes i op til 24 timer (http://videnskab.dk/content/dk/krop_sun ... munforsvar), og her i starten er det sikkert nok til at fremprovokere et udbrud... men med tiden er det ikke sikkert, at det får betydning. Jeg drikker ikke så meget, men mine erfaringer er, at der skal meget alkohol til, før jeg får udbrud, og hvis jeg ellers er sund og rask, når jeg drikker, når min krop efter de der 24 timer at begynde at kæmpe imod udbruddet.

Blue83
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 23
Tilmeldt: 23. apr 2010, 17:51

Re: "Good virus- Bad virus"??!

Indlæg af Blue83 »

Hey igen

Hvor er det egentlig os bare synd at du fik det da du begyndte at være seksuel aktiv.. Synes alligevel at det er fedt at du er blevet så rolig og afslappet med det.
Jeg har siddet fast til min bærbar siden i mandags, for at søge på den her klamme virus.. Og jeg faldt over sider hvor folk skrev og beskrev deres liv som helt dødt og færdigt.. Ej, men jeg tror seriøst aldrig jeg har grædt SÅ meget som jeg har gjort den sidste uges tid.. Nu har jeg så indset lidt at det egentlig handler meget om hver persons viljestyrke og mentalitet. Kan man ikke klare et nederlag i livet, er det klart at man ikke kan rejse sig igen.

Uden at det hele lyder for sukkersødt vil jeg egentlig bare sige at jeg indtil videre er glad for jeg faldt over denne side. Du har givet mig et helt andet indblik i hvordan det er. Synes det er rart at læse om en ung piges erfaringer indenfor (sex)livet og denne satans virus. Kan ikke beskrive "den" på andre måder lige nu.

Vil egentlig gerne spørge dig igen om noget. Hvordan ved man at et nyt udbrud er på vej? Mit første er over og det gør ikke ondt længere osv.. Men allerede nu føles det som om det summer dernede :0/ lyder underligt, men det føles på samme måde som når ens fod sover fx. Tror du det ku være et nyt udbrud allerede?
Tak for din tålmodighed med hensyn til mine meget dumme spørgsmål. Har læst meget om det, men er stadig i tvivl om mange ting.

tjow
Helgen
Helgen
Indlæg: 95
Tilmeldt: 13. feb 2010, 01:42

Re: "Good virus- Bad virus"??!

Indlæg af tjow »

Hej igen!

Thanks, og ja det var trælst at få det så tidligt... men man lærer at leve med det ja. Og selvom det ind i mellem er nedern, skal man huske sig selv på, at det går over, og at der findes værre ting.

Selvfølgelig er det MEGA NEDERNT, og man føler sig uheldig og som den eneste i verden, selvom det faktisk er MEGET almindeligt at have det...
Jeg vil råde dig til ikke at læse alle de beretninger (det gjorde jeg også selv, og man bliver da skræmt og får det samme chok igen, som da man fik det konstateret). Men de er hovedsaglig så slemme, fordi folk skriver dem, mens de har über nedtur på - især i starten, hvor de stadig er chokerede og uafklarede og føler, at de aldrig får virussen under kontrol, fordi deres kroppe endnu ikke har lært at bekæmpe det.
Du har fuldstændigt ret! Det handler meget om, hvordan man vælger at håndtere det rent mentalt. Man skal nærmest manipulere med sin hjerne for at overbevise sig selv om, at man ikke vil lade det styre én, og at man virkelig vil være psykisk stærk (= glad), fordi det bidrager til et stærkt immunforsvar. På den måde afhænger vores sundhed også af vores humør. Derudover er det så vigtigt, at man, når man får udbrud, bliver ved med at huske sig selv på, at det kun er en midlertidig tilstand, og at vi "bliver normale igen".

I starten vil der muligvis komme flere udbrud, fordi kroppen som sagt først skal til at lære at bekæmpe virussen... så du skal altså ikke blive helt vildt ødelagt igen, hvis du nu skal til at have et udbrud mere, for det er altså HELT almindeligt at få flere i starten, som sagt :)
Så nu hvor du mærker en form for summen/prikken, skal du vide, at det altså er helt almindeligt, at det/de første udbrud kan trække ud. Nu vil jeg ikke forskrække dig, fordi jeg havde en MEGET slem start, som er anderledes end mange andres (så det sker sikkert ikke for dig :-)), hvor jeg blev ved med at få udbrud i flere måneder! Det var min "start", så jeg er et riiiimelig godt eksempel på, at det/de første udbrud er langt det værste... nu har min krop jo efterhånden lært, at herpesvirus det er noget, der skal bekæmpes, så derfor får jeg langt mildere udbrud og der går længere tid imellem.

Det er godt at høre :-) Og du skal virkelig også bare spørge om alt, hvad du bliver i tvivl om. Jeg vil oprigtigt talt rigtig gerne hjælpe med at afklare din tvivl omkring de her ting. Det hjælper at have en vis viden om det, så man ved, at det er normalt og, hvordan man skal gøre osv.

Blue83
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 23
Tilmeldt: 23. apr 2010, 17:51

Re: "Good virus- Bad virus"??!

Indlæg af Blue83 »

Jeg ved at jeg kommer til at pive en hel flod igen lige så snart jeg får endnu et udbrud.. Var hos lægen idag for at få svar på de andre ting jeg blev testet for.. De var da heldigvis negative, altid noget. Hun sagde os at selvom Hsv 2 er mere agrresiv ku chancen stadig være der for at man ikke får så mange udbrud...

Ved du hvorfor din krop var så hårdt ramt i starten?

Jeg har fortalt nogle piger på mit jo´b at jeg har det.. der er så typisk mig. Fordi jeg har den mentalitet at folk absolut ikke skal være i nærheden af mig hvis ikke de kan klare en så "lille bagatel" vedrørende dem. det har intet med dem at gøre og det kan ske for selv den bedste..
De virker meget afslappede med det indtil videre, men ved aldrig med piger. De er som regel hovedpine.. Meget ofte synes jeg selv :0/

Nu må vi se hvad der sker.. det følger mig resten af livet,. så der er som sagt intet andet at gøre. Desværre.. selvom jeg læste på en side herinde en artikel om noget ekstrakt fra noget lakridsrod der i længden kunne være meget effektivt mod virusen. De havde ikke rigtig testet det på mennesker eller dyr endnu, men den rette mængde havde givet positive resultater.. Nogle gange tænker jeg bare lidt at de sagtens kunne finde en kur, men der bliver bare ikke forsket lige så meget i det da salget indenfor, recept medicin er så høj.
Håber ellers du har haft en god dag..

Lulu
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 21
Tilmeldt: 28. okt 2009, 04:21

Re: "Good virus- Bad virus"??!

Indlæg af Lulu »

Jeg tillader mig lige at svare også, selvom tjow har glimret med sine gode svar :-)

Fat mod, det udbrud du har nu bliver uden sammenligning det værste du kommer til at opleve. Sådan er det med herpes, "permieren" glemmer man aldrig. Jeg har aldrig i mit liv været så syg som da jeg havde mit første udbrud.

Jeg blev smittet for 1½ år siden....af en rigtig stodder, der smittede mig bevidst for at holde på mig. Hans syge tanke var at hvis jeg var smittet var der ikke andre der ville have mig og han kunne få mig for sig selv...GISP! Jeg fik altså aldrig valget, og det har egentlig gået mig mest på siden da. At nogen kan være så lede. Det også den psykiske belastning man føler som nydiagnosticeret. Man tænker jo at man saldrig får sex igen, aldrig kan få en kæreste osv osv. Sandheden er at rigtig mange mennesker har herpes, og lever et normalt liv med sygdommen. Problemet med HSV2 er den stigmatisering der er af den side af herpes ift det almen accepterede forkølelsessår. man føler jo at man har fået HIV, pest eller hvad ved jeg. I virkeligheden er det jo to sider af samme sag, HSV2 sidder bare et andet sted. At folk bakker væk når man siger ordet hepres skyldes uvidenhed. Jeg vidste heller ikke noget om herpes før jeg selv stod med ny-erhvervelsen og bare tænkte: Det var så det liv...

Fortvivlelsen som nysmittet kan jeg virkelig godt sætte mig ind i. Men tag det roligt. Det handler om at du lærer at kontrollere din sygdom. Jeg har min herpes fuldstændig under kontrol den dag i dag. Jeg har et lidt atypisk forløb, jeg har kun fået sår forneden de første par gange jeg har haft udbrud...nu får jeg dem på højre hånd i stedet for...?!? MEN, jeg har lært de aller tidligste symptomer at kende, så jeg kan tage udbrud i opløbet. Dvs at jeg rent faktisk er udbrudsfri og aldrig når til sår-stadiet. Javist, jeg får brugt nogle penge på medicin men synes nu alligevel det er billigt sluppet :-)

Ang det med at have sex osv. Jeg har en dejlig kæreste nu, som var meget forstående da jeg fortalte ham om tingenes tilstand. Jovist, han blev lidt forfjamsket i starten, men han søgte selv en masse info om det på nettet og sagde så: Så er det jo heller ikke værre. Vi har sex uden beskyttelse og iøvrigt et fuldstændig normalt sexliv. Han kender til den lille smitterisiko der er udenfor udbrud, men vælger at tage chancen fordi det er mig han vil. Han er IKKE blevet smittet. Her er fordelen jo så også at jeg kan styre sygdommen så meget som jeg kan.
Så nej, dit sexliv går ikke i stå. Møder du en der løber skrigende væk når du fortæller, at du altså har en hudsygdom forneden, er han nok ikke værd at samle på alligevel....

Du skal bare lige igennem denen første tid, hvor spørgsmåelene om fremtiden trænger sig på - der har vi vist allesammen været :-)

Blue83
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 23
Tilmeldt: 23. apr 2010, 17:51

Re: "Good virus- Bad virus"??!

Indlæg af Blue83 »

Hey Lulu..

Jeg synes det er rigtig godt at høre fra flre hvordan det er.. Det var da en meget meget dum måde du blev smittet på. Det lyder som en fyr der selv har været meget usikker omkring "sygdommen"

Jeg tager det lidt mere afslappet nu, selvom jeg stadig er meget ked af det over det og det ved jeg at jeg aldrig stopper med. Det var meget vigtigt for mig at tale med min tætte veninde om det. Og vide at hun ikke ville tage afstand fra mig. Hun var meget sød og støttende og sagde at det slet ikke er så slemt som jeg gør det til. Og hun blev meget forarget over at jeg var bange for hun ville se anderledes på mig.. Fandme vigtigt med gode mennesker i sådan en her situation. Især når det hele går lidt skævt på én gang. Kæresten slog op og så mange andre ting kom bare væltende lige pludselig... Så jeg var meget ked af det og gav blandt andet virussen skylden for alt.

Jeg frygter stadig meget når jeg skal til at fortælle en fyr at jeg har det. Jeg føler mig stadig meget utiltrækkende i øjeblikket og det gør det hele så meget hårdere.
Jeg har stadig rigtig svært ved at tjekke mig selv forneden, da jeg slet ikke kan se på det og forholde mig til det på den måde endnu. Så jeg tror allerede jeg har et udbrud igen fordi jeg fik min mens LIGE efter jeg stoppede med pillerne efter ti dage. Også drak jeg igår med pigerne, da jeg lige pludselig synes det hele var noget lort og jeg havde brug for at "glemme" det. Havde ellers lige levet så sundt :( Fortryder det os nu. Mentalt er det hele bare meget hårdt lige i øjeblikket.
Men igen tusind tak for jeres svar piger, det hjælper rigtig meget på det. Jeg må lige tage mig sammen så jeg kan få det under kontrol en el anden dag.. Meget snart.
Jeg vil meget gerne høre flere af jeres erfaringer.. Så bliv endelig ved med at skrive hvis i har lyst. Jeg synes det er fedt at læse,.

Besvar