"Good virus- Bad virus"??!

Det er jo ikke enden på dit sexliv. Fjern tabuet og skriv dine tanker.
Blue83
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 23
Tilmeldt: 23. apr 2010, 17:51

"Good virus- Bad virus"??!

Indlæg af Blue83 »

Hey..
Jeg har selv lige fået konstateret "Herpes genitalis" i mandags.. jeg er stadig dybt ulykkelig over det og har virkelig svært ved at forholde mig til det. Gør ikke andet end tude over det, har jeg gjort lige siden.

En ting er at det gør afsindig ondt, klør og holder mig vågen om natten og man kort sagt bare føler sig enormt ulækker, men det at jeg føler jeg er èt stort smittende individ gør det hele endnu værre..
Man kan sige at jeg har været dum ikke at være mere forsigtig, men hvor ærgerligt at det nu kan gå udover fremtidige sex partnere evt den mand man nu gerne vil etablere en fremtid med.. :( bare lort det hele indtil videre..

Og endnu værre er at efter hvad jeg har læst mig frem til er det som om at man er så godt som dødsdømt hvis man er smittet med HSV- 2 istedet for HSV- 1 (stadig i kønsdelene) Det er åbenbart "good virus- bad virus"

Jeg vil egentlig lige spørge andre piger i samme situation som mig med hensyn til udbrud.. Er der andre der oplever meget voldsomt udflåd :0/ mens udbrudene er der?? Har aldrig prøvet noget ligende og er nærmest ved at brække mig over det, barnligt?- Nej!. Skræmmende?- ja. Jeg vasker min krop mindst 4 gange om dagen nu for kan slet ikke tørre mig med toilet papir.. Mine hænder ligner noget der er ejet af en på 78, helt tørre og rynkede efter al det håndvaskning.. Og alligevel føler jeg, at jeg er smittet på balderne fordi det prikker osv. Har altid været glad for min krop og det har de fyre jeg har været sammen med også, føler bare det aldrig kan blive det samme med den selvtillid jeg havde før :(

Ved godt mit brev blev langt og kedeligt, men håber dog på svar og erfaring fra andre..
Blue
Senest rettet af Blue83 24. apr 2010, 19:47, rettet i alt 1 gang.

tjow
Helgen
Helgen
Indlæg: 95
Tilmeldt: 13. feb 2010, 01:42

Re: "Good virus- Bad virus"??!

Indlæg af tjow »

Hi Blue...

Da jeg fik det konstateret, lå jeg også og vred mig en del i min dyne og kunne ikke rigtig forholde mig til det, senere kunne jeg ikke rigtig acceptere det, men med tiden har jeg lært at leve med det - er ikke ret meget andet for :) Men det er nærmest uudholdeligt lige i starten, så jeg forstår dig VIRKELIG. Trøst dig selv med, hvor mange der har det og sikkert også sidder og skriger over første udbrud lige nu... virkelig mange!

Du skal ikke bebrejde dig selv noget. Jeg dyrkede aldrig usikker sex, men erhvervede mig alligevel den gavflab af en virus. Selvfølgelig - hvis du har grund til at tænke "dumme mig", ville en klamydiatest måske være tilrådeligt. Det sørger jeg i hvert fald selv for.

Mht. partnere tænker vi alle sammen, at "det var så den sexkarriere, det var så dét liv". Men det er altså heldigvis en KÆÆÆÆÆÆÆÆÆMPE løgn og overdrivelse :-) Pyyha da, for ellers ville vi alle skulle agere som HIV-smittede. Nej, som herpessmittet må man bare lige huske at fortælle sin sexpartner om det.

Dødsdømt? Hehe, jeg har selv begge. Tænker du på, hvilken af typerne, der hyppigst kommer i udbrud? Jeg har begge, og kan godt nikke genkendende til, at type 2 oftere er i udbrud, men synes ikke, den er værre end type 1.

Mht. udflåd: Ja. Jeg tænker ikke ret meget over det - det er blevet mindre slemt, men i starten var alt bare noget LORT, som du siger... der var sgu ikke lige den ting, der ikke var galt med min krop dengang. Og mht. eget kropsideal - jeg husker tydeligt mig selv bruge de vendinger. "Jeg var glad for min krop"... men faktisk er jeg gået hen og blevet endnu gladere for min krop senere. Nok ikke lige takket være herpesvirussen, men den fylder da mindre i mit liv nu, og jeg har lært den "at kende". Det er især også slemt/chokerende i starten, fordi det er så ukendt - man ved ikke, "hvad der vil ske". Det eneste, man oplever, er, at det "ændrer sig dernede" på forskellige ubehagelige måder. Det, der sker, er noget i stil med, at det her herpesvirus fra hårrødderne går ind i hudcellerne, som så bliver til blærer, som brister og bliver til sår (hvis man ikke sætter hurtigt nok ind med behandlingen... mine første udbrud "kom gennem alle faser", men efterfølgende er det aldrig blevet til sår).

Mht. hænder: brug CREME :) Det er vigtigt, at du beskytter dine hænder - på den måde gør du det også sværere for virussen at trænge ind i dine hænder, hvis du skulle være så uheldig (det har jeg selv været, så det skal siges, at det fiiint kan lade sig gøre).

GLÆD dig til din krop får styr på virussen - det skal den nok gøre :)

Skriv endelig igen med alle de spørgsmål, der skulle være... jeg er en ung herpeserfaren - i samme båd.

Blue83
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 23
Tilmeldt: 23. apr 2010, 17:51

Re: "Good virus- Bad virus"??!

Indlæg af Blue83 »

Hvor er jeg dog glad for dit svar.. Det betyder meget mere at få noget feedback fra en i samme båd, end fra læger der bare har læst sig frem til alt muligt.. Ikke fordi jeg ikk har respekt for deres arbejde, men alligevel.

Lige nu er det bare som om at den "lille" dernede aldrig nogensinde blir normal og ren igen :0/. Det hele er bare èt stort mess.
Blir nødt til at spørge om dette selvom jeg egentlig har set andre spørge om det og få svar.. Har du modtaget oral sex Udenom udbrud selvføgelig, uden at ha smittet ham??
Og har du prøvet at dyrke ubeskyttet sex med partner uden at smitte ham?? Udenom udbrud igen selvfølgelig?

Og det med udflåd har jeg heller ikke rigtig læst andre oplever, men det er jo helt grotesk hvad der foregår dernede derfor jeg lige blev nødt til at spørge ind til det..

tjow
Helgen
Helgen
Indlæg: 95
Tilmeldt: 13. feb 2010, 01:42

Re: "Good virus- Bad virus"??!

Indlæg af tjow »

Glad for, du kan bruge det ;-) Og jeg kender godt til at besøge "ligeglade" læger. Især gamle læger har jeg nogle gange mistænkt for at være så gamle og fornuftige, at de sørme er usmittede. Hehe, det er den konkl., jeg nogle gange er kommet frem til, men jeg ved inderst inde godt, at det er fordi, de på daglig basis må stille dødelige diagnoser til folk, der er langt sygere, end hvad herpesvirus kan gøre et menneske...

Trust me! Du bliver helt NORMAL dernede igen. BARE ikke når du har udbrud - de kan variere i "sværhedsgrad"... men du bliver HELT som før, når du er udbrudsfri. Det er dog meget forskelligt, hvor lang tid første udbrud tager og hvor hårdt folk er ramt, men din krop skal som sagt nok få styr på det en dag og forhåbentlig snart! :-)

Ja jeg har modtaget oralsex mange gange efterfølgende og aldrig smittet. Har også givet en herpessmittet uden selv at få problemer i munden.
Så det har jeg ikke oplevet som et problem, men tænkte også meget på det i starten :-)

Især i starten foregår der nogle... ja - ret syge ting - dernede, og helt generelt føler man sig også syg.

Blue83
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 23
Tilmeldt: 23. apr 2010, 17:51

Re: "Good virus- Bad virus"??!

Indlæg af Blue83 »

Ja jeg fik også at vide at jeg bare skulle være glad for det ikke er en dødelig sygdom jeg har, det os sandt.. Selvom jeg indrømmer jeg gør mig nogle ret så syge tanker når jeg ligger under dynen..

Jeg synes bare at det er helt uvírkeligt det hele og forventede hele tiden jeg ville vågne op fra dette mareridt. Jeg får en form for afslappning når jeg er herinde og læser andres erfaringer, men det straks værre når jeg blir nødt til at bevæge mig ud blandt folk.. Synes lige pludselig det er underligt når folk kigger på mig og smiler..

Jeg er virkelig glad for at du deler ud af dine erfaringer, det letter mig rigtig meget at hre at sexlivet ikke er dødt.. Hold kæft jeg Grææææd da jeg troede at jeg sku leve i cølibat og aldrig ku få børn osv..

tjow
Helgen
Helgen
Indlæg: 95
Tilmeldt: 13. feb 2010, 01:42

Re: "Good virus- Bad virus"??!

Indlæg af tjow »

Ååååh! Jeg genkender til detalje, hvad du beskriver i andet afsnit, at du gennemlever lige nu. Jeg havde det på præcist samme måde, da jeg fik det. Men det er jo også et kæmpe CHOK at få at vide, at man har en KRONISK og TABUBELAGT sygdom. Kronisk fordi det er en smart virus og tabubelagt fordi den inficerer kønsområdet/genitalerne. Heldigvis er du langt fra alene om at have sygdommen... i lille DK render ca. 1 mio. og 200.000 voksne rundt i samme båd.
Så det er altså ret almindeligt, så du kan ligeså godt gengælde folks smil i stedet for at føle mærkelige ting - de har sgu sikkert også herpes! Eller får det i nær fremtid! Ellers har de sikkert kønsvorter, som også er kroniske... hehe! Det er måske ikke helt nemt at smile med på min ringe humor, når du sidder og skal tage dine første bidder af lorten, men min pointe er bare, at det nærmere er unormalt at være perfekt... de fleste har altså et eller andet. Så bare smil du og lad være med at skamme dig. Lige nu er det svært, men det bliver kun lettere.

Haha, jeg troede også, at jeg aldrig ville få sex igen, fordi jeg var i en total virkelighedsfjern og irrationel choktilstand af selvmedlidenhed og "WHY ME"-feeling. Men der har nu været masser af sex siden (nu fik jeg det godt nok også samtidig med, at jeg blev seksuel aktiv).

Blue83
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 23
Tilmeldt: 23. apr 2010, 17:51

Re: "Good virus- Bad virus"??!

Indlæg af Blue83 »

Det fik mig sjovt nok til at smile jo..

Det der gør tingene lidt værre er at jeg er af anden etnisk baggrund, og min kultur er ´meget mere fanatisk på det område.. Som du måske ved en smule om. Det er en hel del mere kompliceret at finde en fyr fra min egen kultur at acceptere at jeg har denne forfærdelige klamme virus..

Jeg ved godt jeg bare skal løfte hovedet og komme videre, det bare hårdt. Tør ikke engang fortælle det til mine veninder.. er så bange for at de vil tage afstand fra mig.

Hmm jeg letter meget af mit hjerte nu, lidt underligt.. Men det er faktisk rart at dele nogle ting (tabu emner) uden at blive dømt fra højre og venstre, selvom det efterhånden er blevet en "normal" virus vi render rundt med.. Personligt synes jeg at det er en virus fra Satan selv.

tjow
Helgen
Helgen
Indlæg: 95
Tilmeldt: 13. feb 2010, 01:42

Re: "Good virus- Bad virus"??!

Indlæg af tjow »

Hej igen Blue :-)

Ja jeg kender godt til den problematik. Selv har jeg veninder fra bl.a. Iran, Palæstina og Bosnien, og jeg ved godt, hvordan deres regler er meget strenge. Derfor er det lige præcist de veninder, jeg ikke fortæller om min hudlidelse, medmindre det bliver nødvendigt. Jeg synes, det må være meget svært for dig. Nu er der selvfølgelig mange grader af fanatisme, men generelt ses der vel ikke med milde øjne på sex før ægteskab.
Hvis jeg var i din situation, ville jeg ikke fortælle veninderne om det. Som dansker har jeg knapt nok fortalt mine danske veninder om det, kun et par stykker, og det var faktisk næsten en "fejl". Der er ikke nogen grund til, at de ved det - jeg kan klare det selv. For dit vedkommende er det heller ikke til for mig at sige, hvordan de vil tage det, men chancen for, at de vil tage afstand, er du bange for, er til stede? For mig at se burde det være muligt at holde det for sig selv.
Faktisk kan det godt lade sig gøre at få herpes på kønsdelene uden at have haft sex. Det kan ske ved, at man smitter sig selv dernede via kontakt med et forkølelsessår f.eks. på munden. I teorien kunne du derfor have fået det uden at have haft sex...
Godt nok ville det i så fald være herpes type-1 du havde fået dernede, men hvis din familie og veninder er så rene, så ved de nok heller ikke, hvordan det ser ud.
Men du skal i hvert fald nok få det under kontrol under alle omstændigheder, men her i starten kan der gå et stykke tid, før din krop får bekæmpet virussen.

Jeg vil meget gerne dele dine tanker og forsøge at komme med råd, du kan bruge :-)

Blue83
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 23
Tilmeldt: 23. apr 2010, 17:51

Re: "Good virus- Bad virus"??!

Indlæg af Blue83 »

Hey igen

Jeg synes det er helt fantastisk at du har en smule kendskab til det, fordi det er nemlig hårdt.. og man føler sig lige pludselig som en skam.. hvis jeg kan, vælger jeg os at holde det for mig selv. Synes heller ikke der er nogen grund til de skal vide det, specielt ikke når de ikke er i fare for at blive smittet.. Af mig ihvert fald.
Lige nu prøver jeg bare at klare min hverdag uden at bryde sammen hele tiden, det er stadig lidt svært. det føles stadig uvirkeligt og jeg har virkelig svært ved at acceptere det.
Jeg vil ikke engang tænke- " hvorfor mig?!" fordi det VAR min egen skyld.. synes jeg. Som sagt prøver jeg bare på at komme igennem dagene uden at føle mig så alene, som man lige pludselig har en tendens til.
Hørte min nabo ha sex imorges (Hehehe), men det fik mig fandme til at tude fordi jeg tænkte lidt at jeg aldrig ku nyde det igen :0/.
Tak for dine svar, det letter altså en del fra hjertet alligevel :).

Blue83
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 23
Tilmeldt: 23. apr 2010, 17:51

Re: "Good virus- Bad virus"??!

Indlæg af Blue83 »

Og jeg vil forresten også lige spørge dig om Alkohol fremkalder et udbrud hos dig ? ( ikke fordi jeg synes det er pisse vigtigt med Alkohol lige nu) ville bare gerne lige høre erfarings mæssigt med det os.

Besvar