herpes eller skægpest?

Det er jo ikke enden på dit sexliv. Fjern tabuet og skriv dine tanker.
Besvar
herpie

herpes eller skægpest?

Indlæg af herpie »

Jeg har herpes i underlivet, og barberer mig helt glat forneden, til dels fordi jeg synes det er pænest, men også fordi jeg oftest har nemmere ved at spotte et herpesudbrud meget tidligt, når der ikke er noget hårvækst til at skjule det. Jeg har udover det første udbrud kun haft meget små udbrud, som jeg for det meste ikke kan mærke, så det er vigtigt at jeg selv tjekker det jævnligt, da min kæreste ikke er smittet.

Jeg har dog et problem; jeg er nogle gange i tvivl om, hvorvidt der er et udbrud undervejs, eller om det er de sædvanlige små røde pletter der nogle gange forekommer efter intimbarbering. Da jeg som sagt for det meste hverken oplever kløe eller smerter ved de udbrud jeg har haft, har jeg problemer med at se forskel!
Da jeg for alt i verden vil undgå at smitte min kæreste, har vi ikke sex når jeg er i tvivl, men de fleste gange er jeg efterhånden sikker på det har været falsk alarm - og så bliver det hurtigt et irritationsmoment for såvel mig som min kæreste.

er der nogen derude der har et godt råd til, hvordan man kan vide sig sikker på hvad der foregår dernede? Og hvad gør i selv?

Kristian
Samaritan
Samaritan
Indlæg: 36
Tilmeldt: 26. jan 2008, 12:16

Re: herpes eller skægpest?

Indlæg af Kristian »

Ja det lyder besværligt.
Det er meget let for mig, for jeg får altid - altid - nogle underlige overfølsomhedssymptomer på enten armen eller benet i flere dage før der kommer noget. Det føles som om jeg er blevet solskoldet. Når jeg rør stedet som er blevet mærkeligt, så er det ømt. Som om nervebanerne er hyper følsomme. Og det er nok en naturlig ting, for HSv bor jo i nervebanerne.
Og så går der 5 dage, og så begynder der en rødmen på det sted hvor det skal til at bryde ud.

Er der mon andre som heller ikke har nogle advarsler inden et udbrud.

Kristian
Samaritan
Samaritan
Indlæg: 36
Tilmeldt: 26. jan 2008, 12:16

Re: herpes eller skægpest?

Indlæg af Kristian »

P.S. Er du sikker på at du har HSV ?

herpie

Re: herpes eller skægpest?

Indlæg af herpie »

Ja, jeg er helt sikker på jeg har hsv. Jeg har også af og til oplevet overfølsomhed i nervebanerne op til et udbrud, men det er desværre ikke altid, og derfor er jeg netop så opmærksom som jeg er - for selvom det eventuelt kun er et meget lille udbrud, er der jo stadig smittefare.
For det meste kan jeg sagtens se- og mærke forskel, f.eks hvis der er en hårrod midt i ujævnheden, men jeg kan til tider blive i tvivl, og så er det trælst at skulle rende til læge for at få det be- eller afkræftet. Det er for det meste også bare paranoia, da jeg er omhyggelig med barberingen og undgår hul på huden. jeg kan da lige smide et par gode tip til intimbarbering nu jeg er i gang;

Jeg bruger altid masser af intimsæbe i stedet for barberskum, og sørger for efterfølgende at smøre med en god fed barrierecreme - gerne noget med aloe vera, det holder skægpesten på afstand. Hvis man de følgende dage holder sig fra billige blondetrusser, skulle man være godt dækket ind.

Men tak for det gode råd, det giver lidt ro i sjælen at det nok bare mest en del er paranoia fra min side :)

Besvar