Ny inden for Herpes området

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Ukendt

Ny inden for Herpes området

Indlæg af Ukendt »

Hej Alle sammen

Jeg har fornyeligt fundet ud af st jeg har herpes 2, jeg har haft rigtig mange udbrud og har ingen idé om hvordan jeg er blevet smittet! Nu har jeg bare en masse spørgsmål/ tanker der bare kører rundt, i mit hovede
- kan det smitte hvis man ikke har samleje? Fx kan jeg sove med mine venner uden at smitte via lagner?
Ved godt at jeg er lidt underlig, men min veninde har gjort mig nervøs, fordi hun ser det lidt som et tabu og nærmest gør mig til den “ulækre “
- jeg føler mig direkte klam og ulækker og føler ikke at jeg kan kysse eller havde samleje uden at jeg smitter! Det har holdt mig meget tilbage, kan ikke rigtig genfinde lysten, fordi jeg frygter at jeg smitter og det vil jeg ikke fordi jeg selv er blevet smittet, ja det var min egen skyld men alligevel er det så træls at gå med den følelse at man er klam og ulækker

leaa96ab
Samaritan
Samaritan
Indlæg: 44
Tilmeldt: 20. jan 2016, 05:45

Re: Ny inden for Herpes området

Indlæg af leaa96ab »

Hej <3 Jeg er rigtig ked af at høre om din venindes reaktioner. Mange er uvidende,men derfor kan man godt prøve at sætte sig i andres sted. Nej, du kan ikke smitte hende ved at sove ved siden af hende, kan du sige til hende! Der skal slimhindekontakt til, nær kropskontakt, uden tøj. Hvis din type 2 kun er forneden,kan du ikke smitte ved kys på munden. Man kan desværre ikke sikre sig,at man slet ikke smitter ved seksuel kontakt. Men kondom samt antivirus medicin kan afværge smitte. Smitte kan også afhænge af partnerens modtagelighed/helbred, så man bør altid være ærlig omkring sin status,uagtet kondom og medicinbrug. Er ked af du har lidt meget. Har du prøvet at tage forebyggende antivirus ? Din læge burde kunne rädgive herom. Men nej, -det er da ikke din egen skyld, du blev smittet! Især ikke, hvis en evt har tilbageholdt sin status og heller ikke, hvis vedkommende var asymptomatisk smittebærer og ikke har vidst, han havde herpes 2. Kh. Leyla

Hejmeddig123

Re: Ny inden for Herpes området

Indlæg af Hejmeddig123 »

Hej med dig. Jeg er ked af at høre din veninde har taget det som hun har. Jeg valgte selv at fortælle det til meget få veninder, men de var alle rigtig støttende og jeg ved selv hvor meget det betød, og hjalp mig med ikke at føle mig "ulækker". Måske du skulle snakke med en søster eller en anden veninde - måske din mor, da det altid er rart at vende det med nogen der ikke ser anderledes på dig. Herpes kan dog ikke smitte hvis i sover sammen eller noget i den dur. Som allerede nævnt skal der være meget kropslig kontakt. Dog kan det smitte hvis du er blevet slikket og din partner evt har haft herpes ved munden. Det var desværre det der skete i mit tilfælde. Når det så er sagt - så er du på ingen måde ulækker eller klam. Og hvis den tanke kommer i dit hovede, så kan det måske hjælpe på det, at vi faktisk går mange flere rundt end du tror der er "klamme og ulækre". Bare rolig, du er ikke alene <3

Besvar