Herpes på kroppen.

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Morten
Indlæg: 3
Tilmeldt: 1. nov 2016, 19:14

Herpes på kroppen.

Indlæg af Morten »

Hejsa. Har normalt herpes mellem benene, men pludselig har jeg fået 2 herpes blister på underarmen. Nogen der har erfaring med om udbrudende på kroppen er vanskelige at få bugt med ? Smører med zovir og 400 mg aciclodan 2 x dagligt.

leaa96ab
Samaritan
Samaritan
Indlæg: 44
Tilmeldt: 20. jan 2016, 05:45

Re: Herpes på kroppen.

Indlæg af leaa96ab »

Hej! Jeg har også alene hsv 2, ikke hsv 1. Blev smittet både forneden og foroven. Har haft blærer pä munden/læben og nu omkring øjet (diagnosticeret af min læge). Det kan sagtens ske. Tager valaciclovir, men føler at det hjælper vagt kun omkring øjet.

Morten
Indlæg: 3
Tilmeldt: 1. nov 2016, 19:14

Re: Herpes på kroppen.

Indlæg af Morten »

Frygter det spreder sig på armen. Har dit spredt sig eller kan du holde det i ro ?

Er lidt ny med herpes og skidebange. Får aciclodan og smører med zovir

Øvbøvbussemand
Indlæg: 3
Tilmeldt: 8. okt 2016, 20:57

Re: Herpes på kroppen.

Indlæg af Øvbøvbussemand »

Hej , ja jeg kan desværre ikke komme med noget svar, men blot bidrage med min egen angst for at herpes breder sig til andre steder på kroppen eller evt alleværst øjnene, jeg har da opdaget hvor svært det er at undgå at "røre alle steder " :( og har da jeg havde udbrud (for første gang og foreløbig eneste gang , haft håndsprit i flittig brug. Men nu hvor udbruddet er slut er jeg mere sløset, og alligvel bekymret.. Håber du får svar på hvad du kan gøre, bruger du zovir elle lign på blærene?måske det beskytter mod smittesprdning .

leaa96ab
Samaritan
Samaritan
Indlæg: 44
Tilmeldt: 20. jan 2016, 05:45

Re: Herpes på kroppen.

Indlæg af leaa96ab »

Hej Morten. Jeg ville ønske, jeg kunne berolige dig,men er selv härdt ramt. Hsv er ret uforudsigelig. Som grundregel kan udbrud komme i nærheden af smittestedet. Mht. min hsv 2, har jeg som sagt hele tiden haft det ved læben og forneden. Efter nu 3 år fik jeg udbrud i/omkring øjnene. Jeg kan fä dette,da jeg er smittet oralt,men efter 3 är, burde jeg ikke kunne smitte mig selv,da antistoffer dannes efter nogle mdr. Det er ogsä muligt,du kun har dette ene udbrud under armen nu,og at det ej vender tilbage dér.. Har du prøvet i nogle mdr. at tage antivirus halv dosis dagligt? Dette kan undertrykke virus, så du undgår udbrud. Det virker for mange, har jeg hørt. Mht. Zovircremen, tænker jeg, det ogsä kan virke godt. Zovircremen skulle dog ikke virke genitalt,men bedst til andre hudomräder. Bedste hilsener, Leyla.

Morten
Indlæg: 3
Tilmeldt: 1. nov 2016, 19:14

Re: Herpes på kroppen.

Indlæg af Morten »

Tusind tak for svar. Prøver i samråd med læge at tage en forebyggende kur med 2x 400 mg aciclodan. Smører med zovir på de blister.

Håber det på armen er noget jeg kan få bugt med, da jeg er vildt bange for at smitte mine børn når vi tumler.

Blisterne smitter kun når der er hul på dem ikke ? Opdagede 2 blister på armen søndag aften og blev skide bange for at de kunne have smittet mine børn. Der gik først hul på dem i tirsdags.

Jinx

Re: Herpes på kroppen.

Indlæg af Jinx »

Herpes er desværre en virus, som rammer så individuelt hos personer.
Ved du, hvilken type det er, du har? Man plejer at sige, HSV2 er "under bæltet", og HSV 1 er over.
Herpesvirussen kan godt reagerer således, at du får udbrud forskellige steder i kroppen, da virussen bor i nervebanerne. Oftest vil man dog opleve udbrud det sted, hvor man første gang havde udbrud.
Kan kun anbefale supressiv medicin (2x400 mg pr. dag) i en periode. Det virker for mig!

malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Re: Herpes på kroppen.

Indlæg af malou85 »

Jeg har læst flere steder, at de to typer ikke længere kan klassificeres som på læber og på kønsdele. Der er tale om 2 forskellige typer, hvor den ene synes at være mere aggressiv end den anden.

Besvar