Blodprøve - ?

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Nysgerrigomh12
Indlæg: 5
Tilmeldt: 10. feb 2016, 10:00

Blodprøve - ?

Indlæg af Nysgerrigomh12 »

Hvis man får en blodprøve men har haft herpes i form af forkølelsessår?
Altså kan det så overhovedet hjælpe noget? forstår ikke rigtig hvad en blodprøver helt viser? Antistofferne? Dem har du vel alligevel når du har haft forkølelsessår?

leaa96ab
Samaritan
Samaritan
Indlæg: 44
Tilmeldt: 20. jan 2016, 05:45

Re: Blodprøve - ?

Indlæg af leaa96ab »

Hej :-) Tror, der er mange, der ikke ved, at forkølelsessår (mest hsv 1) smitter genitalt. Mange læger informerer ikke meget herom.. Jeg har selv kun hsv 2, påvist pr. Blodprøve, men har det både på læben/i munden og mest forneden. Din kæreste har sandsynligvis ikke før haft hsv virus, og sikkert ikke hsv1, siden han var uheldig. Du kan til gengæld ikke få det forneden, hvis du har haft vira i 5 år, så vidt jeg har læst. Hsv 1 er generelt mildt genitalt, med et eller ganske få udbrud i livet. En blodprøve viser antistoffer for begge hsv virusser. Kh. Leyla.

Nysgerrigomh12
Indlæg: 5
Tilmeldt: 10. feb 2016, 10:00

Re: Blodprøve - ?

Indlæg af Nysgerrigomh12 »

Jeg har forkølelsessår men har gennem 2 år oplevet meget ubehag i underlivet.
Har selv haft forkølelsessår i 4 år der og nu er der mit 5 år. Kan jeg godt være smittet i underlivet? Min kæreste blev smittet af mig desværre :(

leaa96ab
Samaritan
Samaritan
Indlæg: 44
Tilmeldt: 20. jan 2016, 05:45

Re: Blodprøve - ?

Indlæg af leaa96ab »

-og iøvrigt anede jeg ikke,at herpes 2 kunne smitte i munden. Det var dér, jeg først blev smittet.. Selv min læge sagde,at det mente han var usandsynligt, men har senere fundet ud af,at det er det ikke. Medicinen afhjælper da også rigtig godt pä virus generne i munden men mindre genitalt for mig, desværre.

Jørgen
Indlæg: 6
Tilmeldt: 15. dec 2015, 10:22

Re: Blodprøve - ?

Indlæg af Jørgen »

Hej leaa96ab

Det er ikke kun herpes der smitter både ved oralt og vaginalt samleje, klamydia og gonoré kan overføres sådan. Generelt handler det om kropsvæsker der kommer i kontakt med slimhinderne eller brud på huden. For virus som herpes er det dog lidt anderledes, her kan det være nok at der er hudkontakt. Du kan se en kort oversigt her (https://dk.treated.com/koenssygdomme/hu ... nssygdomme), men ellers kan du læse mere på sundhed.dk hvis du vil lære mere om de enkelte kønssygdomme.

Statens Serum Institut kan også være værd at læse med på (www.ssi.dk).

Det er ikke rigtigt at du bliver immun overfor infektion eller virus efter et bestemt stykke tid, risikoen vil hele tiden være der. Efter det første udbrud bliver det dog mindre og mindre slemt efterhånden som man bliver ældre. Derudover kan herpesudbrud sagtens vende tilbage hvis du bliver stresset eller dit immunforsvar svækkes af en anden årsag.

MEN! Generelt bliver alting bedre med tiden, specielt efterhånden som man lærer sig selv at kende.

Dan
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12. okt 2018, 22:32

Re: Blodprøve - ?

Indlæg af Dan »

Hej hjælp mig jeg har mange smerter på penis, jeg var hos lægen og sagde det er herpes. Men efter en podning i urinrør. Viste sig at værer negativ. Kan man regne med den podning???

Besvar