Ny kæreste

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Cats

Ny kæreste

Indlæg af Cats »

Hej. Jeg er en ung kvinde på 19 år,Jeg fandt ud af for noget tid siden at jeg har herpes.. Fik det af min ex kæreste, men gik så fra ham, da han ikke ville opsøge læge, og beskyldte mig for at ha været utro, og fået det fra en anden, hvilket jeg aldrig kunne finde på.. Men ja, nu står jeg så i den situation, at jeg er ved at forelske mig i en ny, og han er også forelsket i mig, men jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, hvis vi finder sammen.. Er så bange for han vil forlade mig pga jeg har herpes.... Det kunne lige ligne ham..:(. Han er en meget forsigtig og bange person..
Hvad skal jeg gøre?..

kama
Helgen
Helgen
Indlæg: 69
Tilmeldt: 29. feb 2012, 21:48

Re: Ny kæreste

Indlæg af kama »

Kære Cats,

Forstår godt dit dilemma, men jeg vil under alle omstændigheder råde dig til at fortælle det til fyren, og gøre det inden I har seksuelt samkvem. Generelt er jeg af den holdning, man skal fortælle det til sine partnere, hvis man har en smitsom infektion. I tilfældet med den fyr, som du godt kan lide, hvis han er så nervøs og forsigtig som du skriver, så er der stor sandsynlighed for, han aldrig vil tilgive dig det, hvis du har sex med ham, ikke fortæller ham det, og han senere finder ud af, du har hsv og godt vidste det.

Tag hellere snakken med ham inden. Find et roligt og afslappet øjeblik, hvor du siger det til ham. Forklar ham om smitterisici og hvad det er for en virus. Evt. spørg ind til hvordan han ville reagere hvis du havde forkølelsessår på læben. For det er hvad hsv også kaldes i daglig tale ;) Hvis han reagerer med at stikke halen mellem benene, så har han ikke været den rette for dig, heller ikke selvom du synes han er sød.

Jeg vil umiddelbart tro, han vil have større respekt for dig, hvis du fortæller ham det åbent og ærligt, fremfor du går tilbageholder information om virussen, og evt. kommer til at smitte ham, uden hans vidende. Men det er hvad jeg tror, især ud fra den beskrivelse du gav af ham. Går ham med til mere, efter han er blevet informeret, så er ansvaret også lagt over på hans skuldre, da han så ved hvad han går ind til.

Tailfeather
Indlæg: 8
Tilmeldt: 21. nov 2010, 16:48

Re: Ny kæreste

Indlæg af Tailfeather »

Jeg har ikke haft herpes længere end et par år, og har haft "the talk" ikke mindre end 5 gange, altså med 5 forskellige fyre siden da. Ingen af dem har reageret ved ikke at ville fortsætte forholdet, da de er kommet frem til at de holdt af mig, og så måtte de jo tage det med. At forholdene så siden ikke har holdt har ikke været af den årsag.

Der er desværre ikke andet at gøre, end tage snakken med ham, og som min forgænger på tråden også skrev, inden I har sex. Hvad jeg har erfaret er, at herpes i sig selv ikke er et stort problem for fyren, hvis du ikke selv ser det som et meget stort problem. Bevares, der er en smittefare. Men det betyder i værste fald bare, at der er perioder, hvor I ikke kan have sex. Det betyder i praksis, at når du skal tage snakken med ham, så forsøg at lade være med at få det til at lyde som om dette er et problem af enorm størrelse. Har han spørgsmål kan du besvare dem, og henvis ham evt. til sider som denne, hvor han evt. kan spørge andre. Lad ham ikke Google det selv, der findes rigtig mange ukorrekte hjemmesider om dette emne.

Og så er herpes som ovenstående skrev, jo ikke andet end et forkølelsessår, bare et andet sted. Faktisk er den helt normale skoldkoppevirus, også en gren af herpes, nemlig Herpes Varicella. Så vi er alle i kontakt med den fra tid til anden. Håber at det går godt for dig - og jer!

Besvar