Herpes i øjnene - Medicin virker ikke?

Forum for søde mennesker med et sår på læben
Besvar
Ziggy88
Indlæg: 1
Tilmeldt: 28. okt 2013, 22:21

Herpes i øjnene - Medicin virker ikke?

Indlæg af Ziggy88 »

Hej Alle

Jeg har fået konstateret Herpes Simplex type 1 i øjnene, hvor det er slemmest på mit venstre øje. Det er dog ikke mine hornhinder der er ramt, som jeg ellers har læst mig til det plejer at være .. Men mine slimhinder, hvor det inderste af mine øjenlåg er "nubrede" og ligner brosten som min øjenlæge sagde.

Også er mit venstre øje rødt om aftenen.

Jeg har dog fået medicins behandling med Aciclovir 2 tabletter på 400 mg pr. dag i 14 dage, hvor jeg samtidig skulle smøre mig med Zoviax 5 gange om dagen. Det har dog ikke haft nogen virkning på mig, eftersom min læge sagde at der stadig var herpes efter en podning i fredags. Dog har min øjenlæge givet mig Tobradex øjendråber som jeg skulle tage sammen med Zoviax, som jeg har prøvet her henover weekenden og må sige at de har taget meget af de røde i mine øjne. Er dog ikke sikker på om de rent faktisk går ind og behandler herpes, da der står man ikke skal tage disse hvis man lider a sygdommen, men at de bare går ind og fjerner symptomer uden at fjerne årsagen?

Er meget bekymret over mine øjne og mit syn, selvom det ikke er mine hornhinder der fejler noget og mine øjne er pæne og klare. De er kun røde om aftenen også at indersiden af mine øjenlåg er nubrede .. Er stoppet med at tage Aciclovir, da jeg begyndte at tabe meget af mit hår, også fik jeg udslet på huden ved ryggen ..

Er der nogen der har erfaring med behandling af herpes i øjet? Evt. alternativ behandling? Vil bare gerne have det væk! Har haft det siden starten af september og har aldrig haft udbrud af herpes før :'(

kama
Helgen
Helgen
Indlæg: 69
Tilmeldt: 29. feb 2012, 21:48

Re: Herpes i øjnene - Medicin virker ikke?

Indlæg af kama »

Det lyder virkelig slemt.

Andre her på tråden har foreslået bl.a. longovital eller olivir (olivenbladsekstrakt, kan købes i helsekostbutikker) som alternativer til Aciclovir medicinen. Der findes også andre medicinske midler, men de er skrappere end aciclovir. Tobradox bør man ikke benytte i mere end max. 14 dage, da det ved længere tids brug kan give glaukom (grøn stær). Jeg har prøvet tobradox tidligere (dog ikke i forb. med herpes infektion, heldigvis), og det gav et midlertidigt forhøjet tryk i øjet.

Mit eneste forslag er, du kan forsøge at prøve de alternative naturmidler (nogle stk nævnt ovenfor), eller bede læge om f.eks. famciclovir eller valaciclovir. Det er også antivirale stoffer, men er skrappere end aciclovir, som lægen altid udskriver som nr. 1 medicin mod herpes. Der er også nogle, som bruger eukalyptusolie mod udbrud (dupper det på området), men det vil jeg kraftigt fraråde dig, eftersom du har det i øjnene.

Selv har jeg også de 400 mg tabletter, men tager ikke 2 stk pr dag, over en længere periode, som foreskrevet. Jeg tager derimod 3 stk/dagligt, når jeg begynder at få mistanke om et udbrud, ellers tager jeg dem ikke.

Jeg håber for dig, du snart får slået udbruddet ned.

Gæst

Re: Herpes i øjnene - Medicin virker ikke?

Indlæg af Gæst »

Hej Ziggy88.

Jeg har haft glæde af 2 ting i forbindelse med samme type herpes, som du taler om (på slimhinderne i stedet for selve hornhinden).

1. at købe hele økologiske kamilleblomster (kan fås i helsekost og på apoteket) og hælde kogende vand over dem. Lade dem trække til de er afkølet. Tage en portion op på en ubleget vatrondel (gerne økologisk - så undgår du helt kemikalier - men tjek lige at den ikke er klorbleget. Det har øjnene jo ikke godt af) og lægge det på som kompresser på de lukkede øjne.

Lig med det nogle minutter. Du kan gøre det med 2 timers mellemrum når der er udbrud. Eller bare morgen og aften afhængig af dit behov. Forebyggende kan du gøre det 1-2 gange dagligt hvis der er brug for det. Du kan evt. starte lidt forsigtigt for at tjekke, hvordan det virker på dig. Måske kun med det ene øje første gang.

Jeg fik dette anbefalet af en behandler uddannet i kinesisk medicin og har været utrolig glad for det. Det har været min livredder. Jeg plejer at ligge 15 minutter pr. gang. Mindre kan måske gøre det. Men efter de 15 minutter er mine øjne klarere og det røde allerede væk. Og hævelserne dæmpes. Udbruddet forsvinder hurtigere. Kamille er antiviral og antibakteriel og i min erfaring særlig effektiv mod herpes. Jeg forestiller mig, at det også vil være rigtig godt som omslag til genital herpes, men det må komme an på en prøve for dem, der har det.

2. På apoteket kan du købe visyn saltvandsampuller med sterilt vand. Det skal være dem uden andet i end vand og salt. Hvis man skal bruge dem over længere tid, er det bedre at undgå dem, der er alt muligt forskelligt i. Saltet desinficerer og dermed kan det dæmpe herpes en smule og rense øjet. Det kan også føles lindrende, hvis hævelserne irriterer øjenæblet. Du kan dryppe en dråbe eller to i hvert øje nogle gange daglig efter behov. Dup forsigtigt øjet tørt bagefter, så dråberne ikke ligger i øjenkrogen og er med til at sprede herpesudbruddet (herpes bevæger sig lettere i et vådt miljø).

Rigtig god bedring.

Jeg anbefaler også at tage 3 longo vital daglig. Du kan også prøve at tage 2 kapsler Mastic Gum (f.eks. fra Allergy Research Group - det er dem jeg kender som gode) hver aften til maden. Det har jeg været meget begejstret for til at standse udbrud og forhindre nye. Jeg får ikke længere udbrud nu. Du kan også blive udbrudsfri, og hvis ikke det første du prøver virker så søg ufortrødent videre, til du finder det, der befrier dig for plagen.

Ps. Hvis der står på den øjenmedicin du har fået, at den ikke skal bruges ved herpes kan det være, fordi der er steroider i. Steroider kan fremprovokere herpesudbrud, så det kan ikke anbefales at bruge den medicin. Min øjenlæge advarede mig imod det.

Gæst

Re: Herpes i øjnene - Medicin virker ikke?

Indlæg af Gæst »

Ziggy88

Igen - for at være forsigtig kan du evt. starte med 1 kapsel daglig af Mastic gum. For lige at tjekke om du reagerer for stærkt på 2. Folk er forskellige. For meget af den kan efter sigende give lidt tynd mave. Det har jeg dog ikke oplevet.

Besvar