Meget fortvivlet

Det er jo ikke enden på dit sexliv. Fjern tabuet og skriv dine tanker.
Besvar
Nønne

Meget fortvivlet

Indlæg af Nønne »

Hej med jer,

det hjælper lidt at læse inde på den her side, men jeg kan stadig blive helt fortvivlet og være grædefærdig flere aftener om ugen.

Jeg blev smittet i december af min nu eks-kæreste. Vi startede med at bruge kondom, indtil vi blev tjekket - da der blev givet "grønt lys", smed vi det selvfølgelig. Min eks glemte dog at informere mig om, at han har haft herpes i 10 år - han var altså klar over det!
Jeg fik det rigtig dårligt, kunne ikke sidde ned osv. (kan læse mig frem til at mange af jer var samme tur igennem). Jeg tog til læge, som sagde, at det var underlivsbetændelse. Jeg tog hjem, og slappede af osv., men det jeg fik af lægen hjalp ikke. Efter nogle dage, hvor jeg virkelig havde det skidt, fik min eks åbenbart dårlig samvittighed og fortalte så, at han har herpes. :roll:
Jeg tog til vagtlægen som bekræftede, at det var herpes.

Jeg er ikke længere sammen med ham, da det fyldte for meget - både det, at han ikke havde været ærlig, men lige så meget, at han havde så lidt tillid til mig, at han ikke følte, han kunne fortælle mig det.
Jeg har også kun haft ét udbrud siden. Det var ca 2 uger efter, jeg var kommet ovenpå. Men det var kun en lille blære som jeg næsten ikke mærkede noget til. Så sygdommen i sig selv generer mig ikke til hverdag (7-9-13) - og jeg håber da, at det bliver ved sådan. Jeg har købt vitaminpiller og har altid spist sundt og dyrket en masse sport, så håber, det holder sig væk.

Jeg har siden min eks mødt 2 fyre, som har virket rigtig søde, men jeg har stoppet kontakten så snart det nærmede sig det tidspunkt, hvor sex ville blive fristende!
Nu har jeg så lige været på date nummer 2 med en ny fyr. Han er VIRKELIG dejlig.. Han er dog lige kommet ud af et laaaangt forhold, så han vil tage den med ro. Det passer mig glimrende. Og da han er på ferie de næste 4 uger, skal jeg ikke forholde mig til det lige nu.

Men jeg har det stadig forfærdeligt. Vi har virkelig hygget os, jeg er overbevist om, at han er en god fyr - han er så god, at jeg virkelig ikke har lyst til at stille ham i den situation, at han skal tage stilling til om han vil være sammen med mig eller ej, når jeg fortæller ham, at jeg har herpes.

Jeg ved bare ikke, hvad jeg skal gøre. Jeg er 27 og single - og jeg vil da frygtelig gerne finde manden i mit liv og få en lille familie. Men lige nu virker det bare uoverskueligt!
Jeg er helt afklaret med, at jeg ikke skal have sex med en bare for hyggens skyld - det betyder ikke så meget for mig! Og jeg har bestemt ikke lyst til at fortælle flere end højst nødvendigt om det. Så jeg har accepteret, at jeg nu kun vil involvere mig seksuelt med en potentiel kæreste!

Jeg har ikke fortalt det til nogen. Det er altså kun min eks, der ved det. Nok også derfor, jeg skriver til jer herinde. Det er rart at komme ud med, men jeg har også brug for lidt råd og erfaringer fra jer.

Jeg vil rigtig gerne vide, hvordan I fik det fortalt til en evt. ny kæreste!?

Og så kunne det være rigtig dejligt at høre, hvordan I oplever, at nye partnere har taget imod beskeden!? Det må gerne både være dem der har reageret positivt og negativt - jeg vil virkelig gerne være forberedt!

Jeg håber, at I har lidt råd og erfaringer at dele ud af. Det vil hjælpe mig rigtig meget!

Som sagt oplever jeg ikke sygdommen så slemt - og på en måde vil jeg da hellere have en lille blære forneden end på læben, hvor den er tydelig!
Men i forbindelse med at finde en ny kæreste, så slår det mig totalt ud!

Mange taknemmelige hilsner
Nønne

kama
Helgen
Helgen
Indlæg: 69
Tilmeldt: 29. feb 2012, 21:48

Re: Meget fortvivlet

Indlæg af kama »

Jeg ved ikke hvordan man fortæller en ny partner om HSV. Men tror, hvis det bliver relevant for mig (er snart igennem en skilsmisse, så det bliver nok ikke aktuelt foreløbig), så vil jeg bare sige det til fyren ligeud. Så vidt jeg kan se fra andres erfaringer her på siden, så skræmmer det ikke fyrene væk, og de fleste er forstående overfor det. Nogle få vil selvfølgelig løbe væk, men så er de ikke værd at spilde tid og krudt på.

Ellers kan du evt. prøve at mødes med nogle af de andre medlemmer herinde, som har prøvet at fortælle det til nye partnere. Jeg har hørt, det skulle være en god måde at få afklaret en masse ting på, samt man ikke kommer til at føle sig alene med situationen.

Besvar