Jeg bliver opfatter som om, jeg har pest :o(

Det er jo ikke enden på dit sexliv. Fjern tabuet og skriv dine tanker.
Besvar
Cirkeline

Jeg bliver opfatter som om, jeg har pest :o(

Indlæg af Cirkeline »

I går fik jeg igen herpes i udbrud, hvilket jeg ikke har haft i 10½ år. Jeg blev smittet for 10½ år siden af en ekskæreste, som havde herpes 1 på munden. Jeg fik det i skeden dvs. herpes 2, og jeg fik en kur for det, så det forsvandt kort tid efter. Jeg har 7-9-13 aldrig haft det siden, så jeg håbede og troede, at jeg var en af dem, som kun fik det en enkelt gang og aldrig mere indtil i går. For en uge siden begyndte det at genere mig på numsen med knopper og lidt kløe, hvilket tog til i weekenden. Jeg fik min kæreste til at tage billeder af det i går formiddags, hvilket fik mig til at stivne og frygte, at det enten var svamp eller herpes i udbrud igen, idet det føltes på samme måde igen som herpes, og det lignede også herpes. Jeg blev undersøgt af lægen i går eftermiddags, som fik det bekræftet desværre, at det var herpes i udbrud. Jeg har fået creme og piller, og i dag har jeg det allerede meget bedre. Min kæreste har fået et chok, og han reagerer som om, jeg har pest, så han overvejer at forlade mig pga. denne sygdom. Vi har dyrket alm. sex i går nat dvs. natten til i går, så jeg har beroliget ham med, at han kan ikke være smittet, idet jeg har fået det på numsen. Han frygter at risikere at blive smittet, hvis vi en dag vælger at gå fra hinanden, idet han tænker på sin egen fremtid. Det skal siges, at han i forvejen har fortalt i lørdags, at han ikke længere elsker mig, men han håber på, at kærligheden vender tilbage, så han vil ikke forlade mig, idet han fortsat synes, jeg er smuk, dejlig, sød, lækker osv., men kærlighedsfølelser har han ikke p.t. pga. mange ting, jeg ikke nævner her. Han er mit livs største kærlighed, så det alene har ramt mig hårdt at få den besked. Han har været kold og afvisende over for mig hele dagen i går, og han ville heller ikke sove sammen med mig, så jeg har grædt hele natten og her til morgen. Jeg føler, at mit liv er slut pga. hans voldsomme reaktion, så jeg overvejer at tage mit eget liv pga. den følelse, jeg nu har fået i kroppen pga. denne voldsomme reaktion. Jeg bliver glad at læse, at de fleste kærester er forstående over for sygdommen og ikke vil forlade sin kæreste pga. det, og jeg håber, at min kæreste også vælger at være forstående over for det, idet livet ikke er anderledes af den grund. Ingen af mine venner/veninder ved det, da jeg i forvejen er flov, at jeg har er blevet smittet, plus jeg har været glad for, det aldrig har været i udbrud siden. Mit liv har været meget stressende for en længere periode men primært på det seneste, så det må ha’ udløst det. Nu har jeg i nat læst, at det med tiden kan forsvinde helt, hvilket er mit håb. Jeg ønsker så brændende at få børn med min kæreste, så jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre andet end håbe på, at han kommer til fornuft. Jeg fortalte ham, at jeg fremover blot må være opmærksom, når/hvis jeg får symptomerne igen og handle herefter, hvor vi så kun kan ha’ beskyttet sex indtil, det forsvinder igen. Jeg har lært at se på sygdommen på samme måde som en influenza eller forkølelse. Når man er ramt af influenzaen/forkølelsen så tager man hensyn til andre mennesker indtil, man er rask igen, idet det kan smitte, når det er i udbrud. Det var det, jeg fortalte bl.a. kæresten i går, og når vi nu i forvejen har et ønske om at blive gamle sammen, så kan jeg ikke se problemet, når jeg fremover vil være mere opmærksom på symptomerne. Hvor mange af Jer er blevet afvist af Jeres partner, når I fortalte om Jeres sygdom, og hvordan har de reageret på det? Min mor og min kæreste er de eneste, som kender til, at jeg har herpes.

malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Re: Jeg bliver opfatter som om, jeg har pest :o(

Indlæg af malou85 »

Hej Cirkeline!

Det var da en ubehagelig måde at blive behandet af sin kæreste på!

Min egen kæreste var utrolig forstående, især set i lyset af at vi havde været sammen i 2 måneder, da jeg fik det konstateret. Han trøstede mig, og så ikke anderledes på mig....

Har du fortalt din kæreste, at det ikke skal ses som en kønssygdom - det smitter også på andre måder, man er bare så uheldig at det smitter via sex
Vil lige indskyde, at det ikke behøver være type 2, udelukkende fordi du har det på kønsorganerne. Det kan være type 1, og det kan du få konstateret ved din læge. Min læge fortalte, at type et siges at være mindre aggresiv :)

Nu siger du han allerede går med tanker om at forlade dig. Behandler dig sådan generelt?! For tænker herpes egentlig slet ikke er the main issues for ham her.

Synes du selv, at du fortjener sådan en behandling? For det synes jeg bestemt ikke! Hvordan ville du reagere, hvis han fik herpes? Ville du tage afstand, faktisk helt fysisk. Bare det han ikke vil sove ved siden af dig, viser mig, at den er helt gal - MED HAM! Han lyder umoden og egoistisk i mine ører :/

Du er på ingen måde ulækker eller unormal. Op til 85% af danskerne har herpes i sig. Der er INTET galt med dig :)

Jeg synes ikke du skal håbe på ting, du alligevel ikke har indflydelse på. Du kan ikke ændre ham, hans følelseer og meninger eller mængde af udbrud. Derimod skal skal du finde en ro, mærke inde i dig selv hvad DU har lyst til. Hvad fortjener du, Cirkeline? :)

Star
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 12
Tilmeldt: 19. feb 2013, 14:30

Re: Jeg bliver opfatter som om, jeg har pest :o(

Indlæg af Star »

Hvor bliver jeg dog bare ked af det når jeg hører om sådan en idiot, ja undskyld men det er han sq og din stress bliver bestemt ikke mindre af han behandler dig sådan!

Når det så er sagt så er du nødt til at være egoistisk og kun tænke på dig selv og hvordan DU stresser ned og får det bedre.. hvem ved måske går det endnu 10 år før du igen ser det?!
Herinde findes mennesker der får et udbrud hver anden uge og formår alligevel at have et sexliv og et kærlighedsliv så det stopper ikke pga. En virus i kroppen men du er nødt til at lytte til din krop og stresse ned.

Og hvis din fyr smutter, ja sorry to say så er han et fjols men jeg var sammen med en i 3, 5 år og efter 3 år sammen fik jeg konstateret cyster på æggestokkene og noget der lignede kønsvorter (dog uden at være det) men han smuttede alligevel med begrundelsen at "han ikke kunne klare alt det sygdom" det efterlod et kæææææmpe hul hos mig men ved du hvad man bliver 10 gange stærkere bagefter! Og han fortjener dig sq ikke

Cirkeline

Re: Jeg bliver opfatter som om, jeg har pest :o(

Indlæg af Cirkeline »

Tusinde tak for jeres tilbagemeldinger. Vores sexliv er ikke super godt i forvejen, og han undgår mig seksuelt, hvilket han har gjort meget længe, og når vi endelig kan dyrke sex, så skal jeg være en anden person end den, jeg er, hvilket jeg ikke bryder mig om efterhånden. Jeg er bange for, at han har været mig utro siden, jeg har fået herpes igen, idet min læge synes, det er underligt, at jeg har fået herpes i udbrud på numsen, når jeg havde det på skeden dengang for 10½ år siden. Kan man godt få herpes i udbrud på f.eks. numsen, når man ikke havde det dengang, det sidst var i udbrud? Vores forhold har ikke været super godt i 3 mdr., men jeg vil nu ikke udpensle om hvorfor her, da det er en privat sag, men vi har p.t. valgt at bo hver for sig for en tid. Han har det meget skidt stadigvæk med, at jeg har fået herpes, men han har dog ikke valgt at forlade mig. Jeg kan godt forstå, at han ønsker ro til at tænke, for han har fået et chok. Jeg beder så meget til, at han vender tilbage, for jeg elsker ham så højt, og selvom jeg er så heldig at kunne skalte og valte imellem mænd, da jeg får meget opmærksomhed og mange tilnærmelser, så er det kun ham, jeg vil have.

malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Re: Jeg bliver opfatter som om, jeg har pest :o(

Indlæg af malou85 »

Undskyld mig - skal du være en anden, når I har sex?

Du skal forgive at være en anden, fordi han ikke gider have sex med dig - eller hvad???

Hvor gammel er du Cirkeline? Og er han din første kæreste?

Hvis du er bange for, at hvis du forlader din kæreste, at du så ikke finder en, som accepterer dig med herpe`s? For jeg forstår virkelig godt de tanker har sat sig, når nu du behandles som du gør af din nuværende kæreste, fordi du ha herpes!
Jeg var fra min kæreste af andre grunde i 2 måneder og datede andre i den tid. Jeg havde sex med to andre, som jeg fortalte om herpes, samt risiko. Ingen af dem rynkede på næsen og valgte alligevel at gå i seng med mig, og den ene ville være min kæreste. Så tro mig, der er søde fyre derude, som ser dig som det skønne menneske du er, uden at have tanke på herpes! Jeg har heller ikke smittet nogle af dem, eller min kæreste for den sags skyld.

Ja du kan godt få herpes på numsen - det kan bredde sig :/

Har han fået et chok? Af hvad dog? Det er ikke HIV eller kræft, søde du. Det er en virus - som man ikke dør af eller smitter med, bare han rører ved andre mennesker. Det er SÅ uendelig vigtigt, at du ikke tager hans negative og nedladende holdninger og følelser omrking det her på dig. Så vigtigt!

Nej, hvor jeg føler du fortjener bedre end det her!!

kama
Helgen
Helgen
Indlæg: 69
Tilmeldt: 29. feb 2012, 21:48

Re: Jeg bliver opfatter som om, jeg har pest :o(

Indlæg af kama »

Hvis han opfatter dig på den måde, så beklager jeg at måtte sige, men han er ikke det værd. Ved selv hvordan det er at være i et forhold/ægteskab hvor manden ikke vil røre ved en. Tro mig, livet er for kort til at spilde på sådan en idiot. Måske tror du du ikke kan finde en anden, men det skal du nok, og så vil det være en, som behandler dig ordentligt.

Du vil på sigt ende med at blive mere ulykkelig hvis du forbliver sammen med ham, end hvis du går fra ham hurtigst muligt. Vælger du at sige stop, jeg vil ikke vi skal være sammen mere, vil det gøre ondt på dig her og nu. Det vil højst sandsynligt flå dig indvendigt, men efter noget tid vil du begynde at blive gladere igen, du vil holde op med at være ulykkelig (men præcis hvornår, kan jeg ikke sige, det varierer fra person til person, men det vil ske. Har selv prøvet at forlade en fyr, fordi han sårede mig dybt, og jeg var virkelig forelsket i ham). Du vil opdage, der er fyre derude, som er dejlige, og som fuldt ud accepterer din hsv.

Samtidig vil du også kunne finde styrke i, du valgte at gå fra ham, inden han fik dig helt ned med flaget, og derefter forlod dig. Tro mig, det giver en styrke at kunne se sådan på tingene.

Prøv også at tale med nogle veninder om det, det hjælper at få sat ord på tingene, og komme af med det. Jeg tror du vil blive overrasket over hvor forstående de vil være, hvis det er rigtige venner/veninder.

Men i første omgang: Drop fyren, han er ikke det værd, og han gør dig kun mere ulykkelig, hvis du forbliver sammen med ham, indtil han en dag vælger at forlade dig, eller måske bliver sammen med, men så fjoller omkring ved siden af. Livet er for kort til det. Det vil gøre ondt, rigtig ondt at tage dette men nødvendige skridt, men alternativet, nemlig at blive, lyder til at være værre. Efter et stk. tid vil du blive gladere, og nyde livet igen (ja, også selvom du har hsv), men det kan kun lykkes hvis du dropper din fyr, der vil suge al din livsenergi ud af dig.

kama
Helgen
Helgen
Indlæg: 69
Tilmeldt: 29. feb 2012, 21:48

Re: Jeg bliver opfatter som om, jeg har pest :o(

Indlæg af kama »

Hej Cirkeline,
Håber det går bedre med dig. Hvad angår din fyr, drop ham, som det er nævnt tidligere, og evt. gå efter nogle af de andre fyre, der gerne vil være sammen med dig. Din idiot af en kæreste fortjener dig ikke, og da slet ikke hvis han vil have du skal være en anden, når I har sex, og der er en stor risiko for, han er dig utro, samt knapt kan holde ud at være sammen med dig på grund af hsv'en.

Jeg har hørt, at andre i dette forum tidligere har aftalt at mødes i den fysiske verden, for at støtte hinanden.Disse møder er så vidt jeg har forstået ud fra diverse tråde kommet i stand via mail korrespondance.

Besvar