Støttegruppe/København

Tal direkte med ligesindede mennesker
Besvar
Nins
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14. jul 2011, 17:59

Støttegruppe/København

Indlæg af Nins »

Kære alle,

Jeg har nu forgæves forsøgt og forsøgt at finde en støttegruppe i Københavnsområdet, hvor man snakker om problemerne vedrørende herpes. Det ser ud til at der er ingen, hvorfor jeg gerne vil benytte denne hjemmeside til at oprette en. Det her er lige for at stikke en finger i jorden, for at se om der skulle være interesse for en sådan? Hvis der er interesse går jeg i gang med at finde et lokale.

Støttegruppens formål vil være:
- at bryde isolationen og det grandiøse tabu/stigma der er vedrørende især herpes genitalis
- at snakke om det psykiske element sygdommen har
- at fortælle sin egen historie så man forstår at man ikke er alene
- at fortælle om erfaringer i forhold til behandling af udbrud og forebyggende behandling

Støttegruppen vil være total anonym, der er intet pres, man skal kun fortælle hvis man har lyst, man må gerne bare sidde og lytte. Men lad mig pointere: formålet er ikke dating - det må man gøre et andet sted!

Jeg synes personligt at herpes er en undervurderet sygdom, som er langt mere alvorlig end lægen giver udtryk for. Jeg selv og andre jeg kender med sygdommen har i flere omgange overvejet selvmord på grund af sygdommen. Der er en meget ringe forståelse for hvor forkert man føler sig og derfor tror jeg det vil være rigtig sundt at møde andre ligesindede mennesker ansigt til ansigt, i stedet for blot at læse det ene råd efter det andet omkring piller man ikke kan købe i Danmark og cremer der er svære at få fat i.

Jeg håber at høre fra andre med interesse!

Mvh. Nina

911Rescue
Indlæg: 4
Tilmeldt: 27. feb 2013, 14:08

Re: Støttegruppe/København

Indlæg af 911Rescue »

Hej Nins.

Det lyder som en rigtigt god ide.

Jeg vil rigtigt gerne møde op til en chat omkring dette, for som du selv er inde på, er det ret slemt når man får beskeden af lægen.

Håber andre vil støtte op omkring dette :)

Star
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 12
Tilmeldt: 19. feb 2013, 14:30

Re: Støttegruppe/København

Indlæg af Star »

Jeg melder mig også gerne.. er ny her og ny i virussen men er kommet ud på den anden side af depressionen og vil gerne hjælpe andre der står i det samme som jeg gjorde

Lucy78
Indlæg: 1
Tilmeldt: 28. mar 2014, 12:20

Re: Støttegruppe/København

Indlæg af Lucy78 »

Hej..jeg vil gerne spørg om det blev til noget støttegruppen?. Jeg vil meget gerne deltage og være med.

Tak!!

Besvar