Debat om lysin

Har ernæring en indflydelse på dine gentagne udbrud ?
Niels

Debat om lysin

Indlæg af Niels »

Januar 24th, 2007 at 14:48

For 3-4 år siden fik jeg tre meget agressive angreb af herbes simplex altid startende på læben, for derefter at brede sig til hornhinden specielt på højre øje. Til sidst hviskede min øjenlæge at jeg skulle prøve at tage L-Lysin i 6-8 måneder.

Jeg har ikke haft udbrud af herbes siden. Grunden til det svækkede imunforsvar fandt jeg senere ud af stammede fra en betændt tandrod i højre overmund - ud med den.

Ukendt

Re: Debat om lysin

Indlæg af Ukendt »

Maj 15th, 2007 at 12:02

Det er helt klart min erfaring, at lysin hjælper - og dette betydeligt bedre end de midler, man får via lægen (der ikke har den store effekt på mig). Jeg har været svært angrebet af herpes type 2 siden 1999 og bruger nu lysin efter behov med god effekt. Det er dog vigtigt at tage det lige såsnart det trækker op til udbrud - ligesom med de øvrige midler.

Birthe

Re: Debat om lysin

Indlæg af Birthe »

August 4th, 2007 at 13:54

Hmm hvor køber i det L-lysine og hvad koster det. er det piller eller creme eller?

Klaus

Re: Debat om lysin

Indlæg af Klaus »

September 30th, 2007 at 17:22

Jeg købte Lysin på nettet. 500mg tabletter. Har nu spist dem i over 1 år, og øget dosen markant når jeg kan mærke at jeg er ved at få et udbrud. Men jeg synes ikke det giver noget overhovedet. Jeg tror det er lidt noget salgsgas.

Jeg har også nærlæst den videnskabelige artikel der er her på siden. Den var svær. Men sådan som jeg læser det så er det rimeligt sikkert at virusen klare sig BEDRE hvis der er arginine tilstede. (Læs spis ikke nødder og kerne m.m.) Og særligt godt hvis der samtidigt ikke var Lysin til stede.

Men det er jo ikke helt det samme som at det ikke kan udvikle sig hvis der er meget lysin tilstede. Så jeg har i den senere tid forsøgt at undgå ALT der har bare det mindste indhold af nødder og peanuts osv. der har et højt indhold af Arginine i. Og det har jeg indtryk af er effektivt. Check ernæringslisten her på siten, hvis du vil prøve denne teori af.

Ditte

Re: Debat om lysin

Indlæg af Ditte »

Oktober 23rd, 2007 at 14:19

Jeg hoppede også på den med Lysin. Købte det i Prag for et par år siden, hvor det kunne fås på apoteket. Og det har absolut ikke gjort en forskel (kun på min pengepung).

Bitten

Re: Debat om lysin

Indlæg af Bitten »

Januar 23rd, 2008 at 9:13

På en tur til USA for nogle år siden fik jeg et forkølelsessår. I det nærmeste supermarked - med egen apoteker - anbefalede de L-lysin piller. Og dem har jeg brugt lige siden…

Lige så snart jeg mærker den famøse kriblen i læben, tager jeg piller svarende til dosis 1500 mg 1 gang daglig (anbefalet dosis fra supermarkedet) og dét gør jeg de næste 5-6 dage. Forkølelsessåret forsvinder ikke men bliver stærk reduceret.

Lars

Re: Debat om lysin

Indlæg af Lars »

Jeg har købt L-lysin i Sverige og det har helt klart en virkning for mig :-)

Sundhed74

Re: Debat om lysin

Indlæg af Sundhed74 »

I stedet for at kigge på medicin eller naturmedicin, som er tvivlsomme, er det så ikke bedre at kigge på årsagerne til forkølelsessår? F.eks. hvis I læser artiklen om forkølelsessår på SundhedsLex.dk, så vil I opdage, at forkølelsessår fremprovokeres af faktorer såsom sollys, stress, feber, træthed og menstruation. Jeg tror, at vejen frem til en forebyggende behandling for at undgå fremtidige udbud af forkølelsessår, er at kigge på årsagerne.

Line

Re: Debat om lysin

Indlæg af Line »

Hej.
Jeg har på grund af permanent svækket immunforsvar haft hyppige udbrud af herpes.
Jeg bruger nu lysin og naturmedicin til styrkelse af immunforsvar. Det virker.
Der er mange gode råd, samt lysin og immunforsvarsstyrkende piller, som indeholder olivenblad, echinamin og andrographic.
Ved udbrud anbefaler hjemmesiden også dets produkt Dynamiclear, som reducerer længden af udbrud væsentligt. Det har også virket på mig.
Derudover ja, er stress, vrede , irritation og for lidt søvn herpesprovokerende faktorer.
Jeg har ikke haft problemer med told og skat, da pillerne bliver sendt fra England.
Line

Kristian
Samaritan
Samaritan
Indlæg: 36
Tilmeldt: 26. jan 2008, 12:16

Re: Debat om lysin

Indlæg af Kristian »

Lysin virker ikke for mig. Det er noget sludder med Lysin.
Det er udvundet af mælk, så det kan man lige så godt drikke.

Besvar