Tror ikke det vare længe!!

KenniO
Indlæg: 5
Tilmeldt: 2. feb 2012, 14:21

Tror ikke det vare længe!!

Indlæg af KenniO »

Pga dovenskab tog jeg en translate og link
virker til at der snart kommer noget eller er jeg helt galt på den ?

http://www.coridon.com/page/current_dev ... ogram.html


Herpes Simplex Virus Type 2 (HSV-2)
HSV-2 is the major causative agent of genital herpes. HSV-2 er den væsentligste forårsagende agens af genital herpes. This disease does not just cause discomfort to infected individuals but can have serious health implications for babies born to infected women and is believed to aid the transmission of human immunodeficiency virus (HIV). Denne sygdom er ikke kun til gene for inficerede individer, men kan have alvorlige helbredsmæssige konsekvenser for babyer født af smittede kvinder og menes at støtte overførsel af human immundefekt virus (HIV). Current HSV treatment involves the use of antiviral drugs which can reduce, but not eliminate, outbreaks and shedding and therefore does not prevent spread of the disease. Nuværende HSV behandling indebærer brug af antivirale lægemidler, der kan reducere, men ikke fjerne, udbrud og kaste, og derfor ikke forhindre spredning af sygdommen. Coridon is currently in the pre-clinical phase of evaluating a combined prophylactic and therapeutic HSV-2 vaccine with a view to commencing a clinical studies in 2012. Coridon er i øjeblikket i den prækliniske fase af evaluering af en kombineret profylaktisk og terapeutisk HSV-2 vaccine med henblik på påbegyndelse af kliniske studier i 2012.

kama
Helgen
Helgen
Indlæg: 69
Tilmeldt: 29. feb 2012, 21:48

Re: Tror ikke det vare længe!!

Indlæg af kama »

Det lyder bare rigtig godt. Håber, at kuren også kan bruges til HSV-1 infektioner og ikke kun er målrettet mod HSV-2

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Tror ikke det vare længe!!

Indlæg af Arenze86 »

Om ikke andet tænker jeg at det i hvert fald gå rygende stærkt med at finde en kur mod HSV-1 da vira jo "arbejder" stort set ens.
Men jeg tror nu stadig at der kommer til at gå en pæn rum tid før kuren kommer.

Kristian
Samaritan
Samaritan
Indlæg: 36
Tilmeldt: 26. jan 2008, 12:16

Re: Tror ikke det vare længe!!

Indlæg af Kristian »

Nu vil jo ikke slukke et håb.
Men de skriver vaccine. Og det kan også være at det kun er for mennesker der ikke allerede er smittede. Altså ikke en kur.

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Tror ikke det vare længe!!

Indlæg af Arenze86 »

Det man vel i virkeligheden skal håbe på mht. en kur, er at man finder en metode til at få alt vira i udbrud på én gang, og så tage en masse aciclovir piller.
Hvis intet ligger latent i kroppen, vil alt vira blive slået ihjel på denne måde.
Mener også det er noget i den stil der forskes i.
Godt nok ville man få et kæmpe udbrud, men det ville så også være det sidste.

herpesdater
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 12
Tilmeldt: 22. jun 2012, 10:12

Re: Tror ikke det vare længe!!

Indlæg af herpesdater »

Hej.

Det gør mig ondt at høre om alle den der er blevet smittet, første gang er den værste tur at komme igennem.
Der er mange bekymringer der løber igennem ens hoved og det er svært at forstå at alting lige pludselig er anderledes.
Jeg kan anbefale jer at melde sig ind på www.herpesdating.dk her vil i kunne skrive med mennesker i samme situation,
ja måske finde en partner. "sammen burde vi kunne stoppe herpes smitte, ved at være oplysende,oprigtig og ærlig.

Held og lykken fremover.

Mange hilsner fra

Herpesdater ;)

intetatlevefor
Indlæg: 2
Tilmeldt: 13. apr 2017, 04:35

Re: Tror ikke det vare længe!!

Indlæg af intetatlevefor »

Okay, det kan godt være, at den sidste der skrev herinde, om en mulig vaccine var tæt på, var for over fem år siden...
Men nu er de altså i fase 2 om en vaccine/kur mod HSV-2 i USA. Studiet slutter om et lille års tid (juli 2018)
Så krydser fingre! Hvis vi er heldige kan vaccinen måske være i DK inden at metroen bliver lavet færdig.
De søger forresten frivillige til at deltage i studiet. Man skal dog bare have haft sygdommen i et år... (Jeg er selv kun lige blevet smittet for en uge siden - ellers havde jeg droppet alt hvad jeg havde i hænder og fløjet derover!)


De skyder fire doser ind i musklerne hver 28. dag, og derfra skulle man være helbredt! Fingers crossed

De laver forsøgene i 13 forskellige stater i USA. Wish them luck!

https://www.clinicaltrials.gov/ct2/show ... V-2&rank=1

Maskinen
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. jan 2020, 16:00

Re: Tror ikke det vare længe!!

Indlæg af Maskinen »

Vi skriver nu 2020, hvad er status?

Julle
Indlæg: 1
Tilmeldt: 8. maj 2020, 13:11

Re: Tror ikke det vare længe!!

Indlæg af Julle »

Den nyeste artikel jeg har kunne finde, er denne:

https://illvid.dk/medicin/sygdomme/vaccine-skal-kurere-herpes

Mig2020
Indlæg: 3
Tilmeldt: 30. aug 2020, 07:12

Re: Tror ikke det vare længe!!

Indlæg af Mig2020 »

Nogle der har adgang til ovenstående artikel?

Besvar