Vedvarende udbrud

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Ukendt

Vedvarende udbrud

Indlæg af Ukendt »

Er jeg den eneste, der har vedvarende udbrud??
Jeg har nu for mere eller mindre tredje år i træk haft herpesudbrud omkring endetarmen uafladeligt, og jeg er ved at blive sindssyg. Udbrudet er ikke vanvittigt slemt, men det er der heletiden, og en gang i mellem bryder det så ud i fuld flor.
Jeg er bare overrasket over, at der ikke er en kategori til min slags…

Ukendt

Re: Vedvarende udbrud

Indlæg af Ukendt »

hej

Jeg har HG type II og jeg har haft et vedvarende udbrud i 5 mdr. nu! Det er ved at gøre mig sindssyg! Jeg har fået stigende doser af aciclovir i pilleform gennem perioden, men det bider ikke på mig. Jeg har ikke blærer men asymptomiske udbrud, en krøende. stikkende fornemmelse, der bare bliver ved og ved! Jeg ville ønske, at jeg bare fik et “ordentligt” udbrud og havde det en uges tid, hvis jeg så kunne blive fri for denne kløe.
Jeg har tænkt mig at være vedholdende, og kræve at få zelitrex af min læge, synes ikke det kan være rimelig, at jeg skal gå sådan rundt i et halvt år.

Ukendt

Re: Vedvarende udbrud

Indlæg af Ukendt »

Jeg har en HG 1, ja den skulle jo ikke været så recidiverende…..NOT!!!

Har også døjet med flere tilbagevendende udbrud. Efter jeg kom i forbyggende behandling forsvandt udbruddene men fortsatte med, som en anden skriver: kløende stikkende fornemmelse som bare bliver ved og ved! Var ved at gå ud af mit gode skind, kunne i perioder næsten ikke holde ud at have trusser på eller sidde ned. Startede hos en holistisk terapeut, mit immumforsvar var helt i bund. Efter 5 ugers udrensning og diæt ( nogle ting må jeg stadig ikke spise) og megadoser af mineraler, vitaminer, olier, theer, homøopati kan jeg nu mærke en bedring. Hvilken lettelse!!! Det koster kassen, men hvor er det dejligt at mærke en bedring. Tager stadig de forebyggende piller, som indtil for ganske nyligt jo ikke havde fjernet det ordentligt, vil prøve at holde pause med Zelitrex efter jul og se, hvordan min krop så reagerer. Tager stadig meget tilskud af div. slags og skal jo nok fortsætte med den lang tid endnu til min krop er helt i balance. Desuden holder jeg stadig diæt, men ikke nær så streng.
Dette indlæg bare skrevet, så I andre kan høre, hvad har hjulpet mig lidt. Herpes har i den grad ødelagt min livskvalitet!! Kan stadig sende mig helt i kulkælderen, men jeg håber, at min nye livsstil kan sende den sat… virus langt væk, hvor den så vil nøjes med at titte frem meget meget sjældent. De bedste ønsker til alle I andre smittede.

Gæst

Re: Vedvarende udbrud

Indlæg af Gæst »

Hej til dig med vedvarende udbrud, der er asymptomatiske.
Jeg har haft det som dig i mange måneder.... fik forebyggende Zelitrex, men kløen, brænden osv. blev ved og ved, men der kom ingen blærer. Jeg har været ved gynækolog og hudlæge, og hudlægen nåede til at mene, jeg kunne have vulvodyni, og det troede jeg efterhånden også selv. Selv når jeg tog større doser Zelitrex, så forsvandt det ikke. Var virkelig ved at blive desperat, men så skete der noget. Jeg stoppede med den forebyggende behandling og jo.... der er kommet et par udbrud, men den konstante og ganske forfærdelige fornemmelse jeg før døjede med, og troede var et udbrud der var på vej, forsvandt!!!
Det er sgu frustrerende at få et udbrud, men når udbrudet er overstået, så har jeg ro i skridtet, og det kan jeg bedre leve med. Har også taget Zelitrex ved et udbrud, og det viste sig her ganske tydeligt, at den kløende fornemmelse vendte tilbage. Zelitrex har været effektivt til at holde udbrudene væk i den periode hvor jeg tog dem, men desværre fik jeg så denne form for bivirkninger. Jeg vil ikke afvise at tage pillerne ved nye udbrud, nu ved jeg, hvordan min krop reagerer, men jeg vil ikke tage det som forebyggende igen, da jeg nu ved, hvordan min krop reagerer på det.
Jeg ved ikke, om det du beskriver, kan være en form for bivirkninger, du oplever. Jeg har talt med min læge omkring det, da jeg så klart kunne mærke sammenhængen mellem pillerne og kløen.
Held og lykke med det.

fisken

Re: Vedvarende udbrud

Indlæg af fisken »

Hej!!

Jeg har døjet med Herpes for neden i 2,5 år jeg har haft det begge steder først i skeden og siden ved endetarmen, udbruddet ved skeden er holdt op for et halvt år siden, desværre afsluttede det lige med en tur omkring endetarmen. efter at have læst omkring The nr. 5 på nettet tænkte jeg at det skulle prøves, og det virkede!!! hold da op mand hvor var det fedt, man skulle drikke 3-4 kopper the om dagen, samtidigt sluttede jeg også med at drikke kaffe, da jeg drak en del kaffe, jeg er så siden begyndt at tage en enkelt op eller to når vi er i byen, I kan læse om the nr. 5 på nettet, jeg googlede det bare og så kom der en masse omkring det...
Det koster 330 kr at få en spand men the som holder ca. 3 måneder... det smager lidt som kamille the dog krydret med lidt andet....Det skal bestilles ved lægen som sender en recept ned til Ringkøbing apotek. Theen genopbygger dit imunforsvaret og virker godt på herpes... prøv det for søren!!! jeg var i to år næsten på Azlovir piller hele tiden og det hjalp ikke engang særligt godt for udbruddene blev bare ved og ved..... mit er forsvundet fuldstændigt, dog har jeg en gang på det sidste halve år mærket et udbrud så skyndte jeg mig bare at drikke noget mere the igen... og væk blev det... hilsen Fisken som både spiser sundt motionerer meget og ikke er særlig stresset :D

Besvar