Fat mod !!

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Ukendt

Fat mod !!

Indlæg af Ukendt »

September 14th, 2007 at 0:33

Hej Alle,

Har lige læst alle de fine indlæg her, og vil gerne dele mine erfaringer.

Jeg er 32år og fik herpes på læberne da jeg var ca 18. Jeg blev smittet med herpes G som 24 årig på one night stand. Så kan man lære det!
Jeg har haft utallige udbrud mere eller mindre regelmæssigt siden. Men har efterhånden lært tricks som hjælper meget i bekæmpelsen.

Jeg er forholdsvis lys. Har generelt et acceptabelt, omend noget dovent imunforsvar (som om det hellere vil tage sig af sygdom end holde det af bagen), samt generelt godt helbred.
Jeg har en svaghed overfor hudrelaterede virus. Har således haft: Vorter på fødder, hænder, samt kønsvorter. Og herpes.

Jeg vil opremse meget tydeligt hvad der virker for mig, og hvad der er værd at bemærke. Starter med overordnede betragtninger:

1. Det første udbrud er det værste!!! Jeg fik mit første udbrud af Herpes G, lige under forhuden på penis. Det var grimt og gjorde ondt!

Dette er dog eneste gang jeg har haft udbrud netop der. Det har siden flyttet sig til siden af penis, og mere hyppigt til min ene balle, som så mange også beskriver herinde.
På ballen er udbrudet lettere at håndtere så det skal man ikke være ked af.

2. At få herpes G, gør herpes på mund / ansigt langt mindre hyppigt for mit vedkommende.
Jeg har faktisk lige nu mit første udbrud i ansigtet på munden i flere år.
Før jeg fik herpes G havde jeg meget hyppigt herpes på munden.

3. Jeg har personligt oplevet herpes følgende steder, hyppigst i nævnt rangorden:

Mund (før herpes G)
Balle
Penis, på siden.
Hånd en gang! (en blæne, meget lille udbrud i forbindelse med andre udbrud, og under voldson forkølelse med feber osv)
Næse (siden) en gang! (i samme sammenhæng som på hånd)

Behandling:

1. De første mange år havde jeg ikke råd til, og var ikke vild med tanken om at fylde kroppen med piller og måtte nøjes med zovir creme, aciclovir creme.
Da jeg fik herpes på ballen, skar jeg et lille stykke plaster til, puttede creme på det og satte det direkte ovenpå udbruddet.
Delvist effektivt. Piller er i mit tilfælde LANGT bedre!

Cremen er også negativt bekendtskab fordi det er en dårlig creme, som huden ikke bryder sig om, efter min oplevelse.

2. Jeg bruger piller nu. Aciclodan 400mg (samme aktive stof som zovir). Disse er billigere en zovir, og virker fint for mig, har ikke prøvet zovir til sammenligning. 2stk om dagen under udbrud.

Det er alfa omega at tage piller så hurtigt som overhovedet muligt når man føler et udbrud nærme sig!

Jeg føler et udbrud nærme sig, som en piplende, tikkende fornemmelse i de steder jeg har haft udbrud før.

Det er oplagt at man kan få udbrud år imunforsvaret ikke er på toppen. Mærker jeg træthed og lettere ondt i halsen, koldsved o.l. tager jeg nogen gange en hel eller halv pille forebyggende. En halv har altid indtil nu været nok. dvs 200 mg.

Jeg har ikke erfaring med at større mængder aciclodan virker bedre. Jeg vil mene det kan hjælpe at spise pillerne mere end de anbefalede to gange om dagen hvis man føler effekten er aftagende.
Jeg har ikke kunnet mærke dette endnu ved pille brug. Men ved brug af creme er det helt tydeligt for mig, når cremens effektivitet stopper. Så kommer der gang i piplen igen, indtil virus er så langt i sin cyklus at det pakker sammen og smutter. Det kan klart anbefales at smøre nærmest konstant med creme, hvis man vælger den løsning, eller er tvunget til den.
Jeg er selv en stor dreng på 188/85kg så jeg burde have gavn af større mængder, hvis dette var tilfældet.

2. Jeg har oplevet at jeg har kunnet holde forkølelser fra at komme i udbrud ved at tage en aciclpdan pille og hoppe i seng og sove mindst 8 timer, og i de efterfølgende dage spise sundt, samt tage pillerne når imunforsvaret føles angrebet.
Aner ikke om dette er fuldstændig gak. Men det synes fuldstændig bekræftet herfra.

Her skal jeg så være opmærksom på at tage pillerne til der IKKE er flere symptomer på lettere ondt i halsen, lidt for megen sveden (koldsved), osv. Ellers får jeg et stærkt udbrud af herpes bagefter. Det er det jeg døjer med lige nu.

3. Hav ALTID en pille klar. Som sagt er det ekstremt vigtigt at tage pillerne i så god tid som muligt!
Hav en i din taske, i din toilet taske. I din pung om nødvendigt. Bare hav en klar!

Besvar