Jeg er blevet herpesfri og vil dele kuren

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Bellis

Re: Jeg er blevet herpesfri og vil dele kuren

Indlæg af Bellis » 12. mar 2018, 15:50

Hej alle,
Hvor er det fedt at se lidt traffik på denne hjemmeside igen. Jeg har nu været på denne ‘behandling’ med Lysine, C vitamin og selenium.
Status so far: jeg har ikke haft et eneste synligt udbrud siden august 2017 hvor jeg startede behandlingen!! Jeg føler mig virkelig ovenpå, især psykisk. Enkelte dage hvem måned får jeg den velkendte kløe/tingling, og automatisk frygter jeg et udbrud.. men intet kommer. Kløen udvikler sig ikke, men er tilstede i en dag eller to. Derfor kan man stadig godt smitte, vil jeg gøre opmærksom på, til de der er med en negativ partner. Men visuelle tegn er der absolut intet af.
Jeg kan derfor virkelig anbefale behandlingen. Jeg tager ikke aviclovir eller andet antiviralt medicin. Jeg kæber min medicin på eBay, da det er billigere og man kan få store piller, så jeg kun skal tage 3 stk 2 gange om dagens
At tage pillerne er blevet en fast rutine hver morgen og aften, og ærlig talt har man intet at miste ved det! Synes I der læser med skal give det et halvt eller helt år.
Jeg droppede chokolade og nødder fuldstændig i de første to måneder, men spiser nu chokolade ret ofte, da det er livskvalitet for mig! Nødder holder jeg mig fra, da jeg synes de provokerer mit herpes.

Jeg ved ikke, om man må tage den dosis, når man er gravid - jeg ville spørge min læge. Selvom læger normalt ikke går så meget ind for sådan noget medicin sikkert.. til jer der ikke er gravide, så vil kroppen blot afstøde det medicin, den ikke bruger, gennem urinen. Så ingen skade sket, hvis man holder sig til anbefalingerne herinde.
Lad mig vide hvis I har flere spørgsmål!

Mvh Bellis

Bellis

Indlæg af Bellis » 12. mar 2018, 15:54

Og Soulfood, hvor er det fedt at høre du har haft samme oplevelse!! Jeg glæder mig til at høre en opdatering fra dig snart igen. Det er dejligt at kunne ‘dele’ denne rejse med andre ligesindede :D
Er du også stopper helt med antiviral medicin, soulfood?
Og har du helt droppet nødder og chokolade?

Kh Bellis

beng

Indlæg af beng » 9. apr 2018, 21:19

@Lotus.
Hvor er det fedt at høre du har fundet noget der har kunne holde udbrudende nede i 3 år. Ved du dog, om du er kureret og sygdommen ikke ligger latent? lige meget hvad, er det jo super fedt at du er udbrudsfri. tænkte bare på om du har været til opfølgning hos claus Hanche, fået taget blodprøver eller forsøgt dig med chokolade og nødder eller andet for at se om du er kureret? :)

leaa96ab
Samaritan
Samaritan

Indlæg af leaa96ab » 10. apr 2018, 05:42

Man siger,at tro kan flytte bjerge. Dette er dog næppe tilfældet ift. at herpes simplex kan helbredes. Den kan lindres og være asymptomatisk via livsstilsomlægning, vitaminer mv., men en decideret kur, eksisterer IKKE pt. Jeg synes,det er forkert at nogle spreder dette rygte, fordi de vil tjene penge på desperate mennesker. Men när dét er sagt, vil jeg mane til,at vi ramte, bruger vores sunde fornuft og lægger krafter i at oplyse om og få fokus på sygdommen istedet. Mvh. Leyla

beng

Indlæg af beng » 10. apr 2018, 16:11

@leaa96ab
Ja meget enig! jeg savner også et gennemgående fokus på denne sygdom fra medier og andet. Det er jo faktisk lidt af en folkesygdom, hvis man skal gå ud fra at hver 6. dansker er ramt af denne.

Tror måske bare, at vi som "samfund" hvis man kan kalde os det, har svært ved at stå frem og fortælle om vores oplevelser med sygdommen, og vælger at gemme os bag tastaturet i stedet. det skal vi måske også til at ændre

Bellis

Indlæg af Bellis » 14. apr 2018, 18:07

Dette er ikke en kur, der holder alle symptomer og udbrud væk, eller som kurerer virussen overhovedet. Virus vil stadig kunne spores i blodet. Det er blot nogle vitaminer, der hjælper dit immunforsvar med at holde virussen nede. That's it. Os herinde tjener ikke en øre på at prøve eller anbefale at tage de piller her (Lysine, C-vitamin og selen, som jeg selv tager). Det er blot nogle gode midler til at kunne styre virussen lidt bedre.
Jeg har personligt gode erfaringer med kuren. Jeg startede i september og har stadig den velkendte kløe i perioder, men har først haft et synligt udbrud i denne uge (næsten 8 mdr siden jeg startede med vitaminerne). Det synes jeg selv er ret godt! :)

leaa96ab
Samaritan
Samaritan

Indlæg af leaa96ab » 15. apr 2018, 09:50

Kære @bellis. Det var ingen herinde,der selv er ramt,jeg hentydede til. Er ked af,hvis jeg ikke gjorde dét klart! Jeg mente andre. Folk, der f.eks spammer sider for os med tilbud om mirakelkure,der skulle udradere virus eller andre,der påstär guddommelig händspålæggelse kan kurrere én. Var blot dét,jeg mente <3 Jeg mä satse på at prøve vitaminkuren! Har taget de pågældende, men ikke alle og i mindre doser.. Lyder så godt,du har det en hel del bedre! Dén kløe har jeg også. Dagligt i en grad,men mest slemt under udbrud ;-( Kh. Leyla

Hej

Indlæg af Hej » 10. maj 2018, 12:34

Hej.
Bare lidt usikker ifm Lysin-kuren. Lotus skriver at man tager Lysin morgen og aften efter maden.
Men i andre steder kan man også læse at man skal tage lysin på tom mave mellem måltider eller forud for måltid.
Hvad tænker I og hvornår plejer I at tage dem?
Mange tak :)
Mvh Jesper

Pedersen84

Indlæg af Pedersen84 » 19. maj 2018, 08:57

Hej alle.
Ny her på siden. Sidder midt i helvede. Et herbes udbrud. Det startede som hvad jeg troede var svamp. Men så kom der små røde revner, og for en uge siden opdagede jeg så små blærer. Så har haft ondt i over 2 uger nu. Og synes ingen bedring der er. Stadig fyldt med små væskende gule blærer i hele skeden. Og er hævet så det ligner nærmest der er en kæmpe blærer der nægter at springe. Synes ikke der er bedring overhovedet. Det bliver bare ved. Er ret sikker på der er ved at komme en ved endetarmen også... Kan det passe at det bare bliver ved og ved?? Er fuldstændig desperat. Har lige bestilt vitamin kuren på nettet. Er villig til alt... Føler mit liv er ødelagt. Jeg har ondt at jeg ingenting kan. Mit liv er gået i stå, og sidder bare og tænker av...

Sol

Indlæg af Sol » 20. maj 2018, 09:30

Kære @Pedersen84,

Det lyder som om du har et førstegangs udbrud. De fleste går igennem lidt af et smertehelvede ved deres primære udbrud, og det er ikke unormalt at det kan vare nogle uger. Det hjælper at tage en aciclovir kur! Hvis du allerede har taget en 5 dages kur som ikke har slået det ned, så ring til din læge og bed om flere piller!

Mht. Det følelsesmæssige, så skal det nok blive bedre. Herpes er meget normalt! Da jeg blev smittet havde jeg allerede en veninde der havde det, og fandt hurtigt ud af efterfølgende, at tre af mine andre veninder, plus nogle familie medlemmer også havde det. Det skal nok gå! Hvis du nogensinde får udbrud igen, vil de ikke være så slemme som det du har nu!

Vitaminkuren lyder super! Giv også dig selv masser af kærlighed! Der er nogle der siger at herpes er en fysisk manifestation af skam!! Så prøv måske at mærk efter om du skammer dig over noget -måske din seksualitet? Fortæl dig selv at du er helt uskyldig, og mind dig selv om alle de gange du har gjort noget ærefuldt (ære er det modsatte af skam). Vores tanker og følelser er vigtige for vores helbred! Du er smuk og dejlig og helt perfekt! Sådan er det bare.

Knus til dig

Besvar