Jeg er blevet herpesfri og vil dele kuren

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
lotus

Jeg er blevet herpesfri og vil dele kuren

Indlæg af lotus » 16. aug 2017, 15:53

Hej. Jeg er 47 år gammel og har siden jeg var 17 år haft herpes genitalis. Jeg har gennem alle årene være MEGET plaget af udbrud, som har været mange og smertefulde. For 5 år siden kom jeg i behandling - for noget andet - på IOM hos Claus Hancke, som er læge, men arbejder alternativt. Jeg fik nævnt i en bisætning, at jeg også led af herpes, og han gav følgende råd, som han havde fået af en amerikansk kollega. Denne mener, at det herpes kan kureres helt - hvilket jo ellers betvivles - men min historie tyder på, at det måske er sandt. I hvert fald har jeg ikke haft et eneste udbrud de sidste tre år. Her kommer kuren, som virker mod alle former for herpes:
Forebyggende i 3 år tages 2 g lysin, 200 mkg selen og 1 g c-vitamin både morgen og aften (efter maden).
Ved udbrud tages det dobbelte, bare de første 2-3 dage.
Samtidig skal man holde sig fra chokolade/kakao og mandler og nødder.
Efter tre år bør man være fri for udbrud og kan trappe langsomt ud.
Det har virket forrygende for mig, og jeg håber, at andre også kan have glæde af denne simple, men effektive kur.
Hvis nogle har mod på det, vil jeg være spændt på at høre tilbagemeldinger, men husk, det tager tid (og at kuren skal selvfølgelig overholdes samvittighedsfuldt;-))
KH Lotus

Bellis

Re: Jeg er blevet herpesfri og vil dele kuren

Indlæg af Bellis » 31. aug 2017, 17:16

Hej lotus!
Hvor lyder det dog fantastisk, at du so far er udbrudsfri. Tak for de gode råd! Må man spørge, hvor du køber dine tilskud henne mht pris og bedst virkning?

Og har jeg forstået det ret, at dosis hedder 2g lysin, 1g c-vitamin og 200 mcg selen morgen, og samme dosis om aftenen? Jeg vil nødig komme til at tage for meget, så vil lige være sikker på, hvad du mener :-)
Jeg vil straks gå i gang med "kuren" og se om det hjælper mig - har udbrud ca. en gang om måneden her 2 år efter, jeg blev smittet.

Mvh Bellis

Gæst

Indlæg af Gæst » 10. sep 2017, 15:14

Hej Lotus.

Hvis denne kur virkelig har gjort dig udbrudsfri er jeg klar på at give den et skud! Jeg har haft HSV 2 i halvandet år og er også plaget af konstante udbrud og nervesmerter medmindre jeg tager forebyggende aciclovir som holder det helt væk så længe jeg tager pillerne hver dag.

Jeg vil melde tilbage hvordan det går efter et stykke tid. Håber at du vil gøre det samme Bellis!

Ps. Lotus, virkede aciclovir ikke på dig? Og har du nogensinde smittet nogen, siden dine udbrud har været så slemme?

Gæst

Indlæg af Gæst » 10. sep 2017, 19:58

Kan du linke til lige nøjagtig de produkter som du har brugt ?
Jeg syntes der findes mange produkter, og jeg er ikke sikker om de alle er lige gode.
På forhånd tak :)

Bellis

Indlæg af Bellis » 15. sep 2017, 14:44

Jeg er påbegyndt vitaminpillerne her den 1. september 2017, som er blevet anbefalet i denne tråd. Er spændt på, om det gør nogen forskel. Jeg har faktisk blot bestilt pillerne hjem fra Ebay fra England, da det var en del billigere end herhjemme. Om det er den bedste kvalitet, kan jeg ikke sige... Men nu prøver jeg i en 3 måneder med de her piller fra Ebay.
Hvor ofte har I andre udbrud...? Og hvis I kommer "med på vognen" her, kunne vi måske følges lidt ad og afprøve, om de her vitaminer har en reel effekt på os? Skriv til mig, hvis I begynder. Så kan vi holde hinanden opdaterede om processen :)
Synes dog det er hårdt at skulle holde sig fra chokolade! Nødder spiser jeg aldrig alligevel og piller dem helst ud af min mad normalt, så det passer mig fint. Men chokoladen er altså svær. Men holder ud og prøver at holde mig fra det!

Lad mig høre, hvis I andre er med på at prøve dette.

Mange hilsner
Bellis

Soulfood

Indlæg af Soulfood » 15. sep 2017, 16:03

Hej Bellis.

Jeg har kontaktet Claus Hancke som sendte mig dette:

Langtids- herpes-kur.
Hvis du vil helt af med din herpes infektion, er det afgørende, at du følger denne plan nøje og uden slinger !

Vigtigt: Vedligeholdelses-behandlingen skal tages mindst 3 år efter seneste udbrud:
Du vil opleve, at udbrud bliver sjældnere og sjældnere og af kortere og kortere varighed for til sidst at holde sig væk.
Men det betyder også, at hvis du f.eks. har holdt dig fri for udbrud i 2 år, og der så kommer et udbrud; –så er det forfra med at tælle 3 år frem fra dette sidste udbrud.
Hold dig så vidt muligt fra nødder og chokolade, som herpes virus godt kan lide.
Hver dag tages:
L-Lysin 500mg: 2 morgen 2 aften
Seleno-Precise 100 mkg: 1 morgen 1 aften
C-vitamin 750 mg: 2 morgen 2 aften

Ved udbrud tages dobbelt dosis, indtil udbruddet er væk. Derefter fortsættes med ovenstående.
Ved udbrud må du gerne supplere med Aciclovir ( Sælges på apotek under navne som: Zovir, Zovirax, Acyklovir o.lign. )

Jeg er også påbegyndt kuren for en uge siden, dog imens jeg tager aciclovir 400 mg morgen og aften forebyggende, da mine udbrud er konstante.

Jeg fortsætter med kuren sammen med aciclovir i et stykke tid endnu (tænker en måned eller to) og så begynder jeg at trappe ud for at se om vitaminerne er begyndt at hjælpe.

Hvordan er dine udbrud? Og hvor længe har du haft herpes?

Bellis

Indlæg af Bellis » 2. okt 2017, 08:43

Hej Soulfood,

Tak for dit svar - og super at du har kontaktet Claus Hancke og selv fået syn for sagen.
Jeg er som sagt pr. 1 september begyndt på behandlingen, og tager morgen og aften dosis af:
1000 mg Lysin
1000 mg C-vitamin
220 mkg Selen

Kan godt se, at hans anbefalinger er lidt anderledes, og næste gang jeg bestiller vitaminer hjem vil jeg forsøge mig med hans dosis, men mine C-vitaminer er på 1000 mg og selen er på 220 mkg, så det er lidt svært at lave om nu. De dage jeg føler den mindste kløe eller andet, tager jeg ekstra dosis i løbet af dagen og igen om aftenen. Ellers prøver jeg bare at leve et sundt og godt liv med sund mad, nok søvn og motion.

Jeg har haft herpes i snart 2 år og var på Acyclovir det første år med fantastisk virkning. Havde ingen udbrud bortset fra det første, indtil jeg så stoppede med behandlingen for at lade min krop arbejde selv, så fra den 1. oktober 2016 har jeg ikke taget Acycilovir hver dag. Derfra har jeg haft udbrud hver måned... Tror jeg kan spore det til omkring min ægløsning, så mine udbrud er klart hormonelt betinget, og især hvis jeg er stresset eller får for lidt søvn. Mine udbrud er til at leve med, men det psykiske aspekt spiller en del ind - jeg føler mig så forkert og ensom, når jeg oplever udbrud.. Og så er det nok mest angsten om at få udbrud, der hæmmer mig, så jeg fx kan finde på at blive hjemme fra sociale arrangementer, jeg ved ender sent og med en masse alkohol, fordi jeg er bange for at få udbrud. Jeg øver mig på at få vendt den tankegang!

Men allerede nu synes jeg, jeg mærker forebdringer med de nye vitaminer. Omkring den 13-17 september (omkring min ægløsning) følte jeg et udbrud var på vej, og jeg tog straks ekstra vitaminer i 3 dage og en god dosis acyclovir (gerne 1600 mg) pr dag i de første to dage. Dette gjorde, at der kun var lidt kløe, men ingen udbrud. Jeg får normalt små rifter og har enkelte gange fået et "rigtigt" udbrud med en blister, men som oftest er det ekstrem kløe, ondt når jeg tørrer mig med toiletpapir og lidt ubehag ved udbrud.
Samme symptomer fremkom for få dage siden, hvor jeg så gjorde det samme med vitaminer og lidt medicin, og også nu er de symptomer væk og der kom intet udbrud eller rifter...
Det kan selvfølgelig være en placebo-effekt, der her den første måned hjælper mig mentalt godt på vej. Men jeg tror nu, der er noget om de vitaminer. Jeg kan i hvert fald mærke en forskel og vil anbefale alle herinde at prøve denne kur. Man har jo ikke noget at miste - andet end udbrud :D

Jeg er kommet til at spise et lille bitte stykke chokolade, en kugle chokoladeis osv enkelte gange, men prøver virkelig (!) at holde det på et lavt niveau. Nødder, som jeg tror er den værste synder, bryder jeg mig ikke om, så det har ikke været noget problem - men chokoladen er godt nok svær at slippe helt! Til gengæld har jeg ikke én gang misset vitaminerne, og det er allerede nu blevet en del af min rutine at tage dem morgen og aften.

Soulfood - hvordan står det til hos dig? Lad os endelig "følges ad" og se, om det her kan hjælpe os. Er spændt på at høre fra dig!

Kh Bellis

Peace

Indlæg af Peace » 3. okt 2017, 13:05

Hej! Jeg har fået anbefalet en lysinkur af min læge og er ligeledes købt c vitamin. Jeg har læst de her indslag og vil helt klart prøve mig frem. Jeg er på fast behandling af aciclodan ligesom soulfood. Mit spørgsmål: Er i ikke bange for at tage for meget? Jeg syntes det virker voldsomt at tage 1000 mg. Lysin og 1000 mg. C vit. Hver dag, samt longo vital, plus i tager det dobbelte ved udbrud? :roll:
Hvordan med Selen, køber i det ved apoteket?
Jeg har overvejet at købe lysin udlands på nettet istedet for helsam, det er en anelse dyrt, ligeledes det samme med c vitaminer, køber i det på nettet? Jeg har det hver måned ugen før menstruation, lige som Bellis.
Tak for jeres indslag, dejligt at vide jeg ikke er den eneste!!

Bellis

Indlæg af Bellis » 4. okt 2017, 20:15

Hej!
Jo, jeg har tænkt på, at det er en høj dosis både ift Lysin og C-vitamin. Jeg har dog læst flere studier, der konkluderer, at det ikke er skadeligt for kroppen i de doser dagligt. Og jeg tror, at når man kun 3-4 dage tager ekstra høj dosis ved udbrud, så kan kroppen sagtens nå at nedbryde det, den ikke ‘bruger’. Meget af det ender eventuelt som affaldsstoffer, vil jeg tro. Så jeg tager anført dosis, som det skrives her i tråden :)

Hvordan hjælper aciclodan på dine udbrud? Jeg har droppet daglig acyclovir, da jeg tror på, kroppen selv skal lære at tackle virussen. Jeg tager dog medicin hvis jeg mærker tegn på udbrud, og tror på man skal gøre det, man har det bedst med - medicin eller ej.

Jeg køber for resten både lysin, C vitamin og selen på eBay fra England. Det er meget billigere - kan dog ikke garantere for samme kvalitet, men jeg kan nu ikke se, hvorfor det ikke skulle være næsten det samme, der sælges.
Lad mig endelig høre, hvordan dine udbrud evt ændres ved denne her kur :) Skønt at vi er flere, der kan holde hinanden opdaterede. Mit sidste rigtige udbrud startede den 16 august og varede et par dage, og siden da har jeg ikke haft et egentligt udbrud, blot lidt kløe og ubehag enkelte dage. Måske pga kuren! Det er i hvert fald rekord for mig at gå mere end 4 uger uden udbrud.

Kh Bellis

Peace

Indlæg af Peace » 5. okt 2017, 13:37

Jeg reagerer godt på aciclodan, jeg har ingen udbrud når jeg tager det fast, men jeg har faktisk overvejet at prøve kun at tage det ugen før min menstruation, hvor jeg normalt får mine "anfald" - netop for at prøve at lade kroppen arbejde, jeg har dog lige født for 3 måneder siden og pga. Det "stress" får jeg pt udbrud på udbrud, så jeg forsætter med aciclodan et par måneder endnu samme med c vitamin og lysin og prøver mig så lidt frem på sigt med aciclodanen.
Tak for tippet med EBay, det prøver jeg. :D
Min bror spurgte mig forleden om man egentligt var dårligere stillet, hvis man engang fik kræft i forhold til kemobehandling og et nedsat immunforsvar pga. Herpes? Hele min famile har type 1 og få udbrud og jeg som den eneste type 2 med mange udbrud. Jeg sagde at der var så mange mennesker der havde herpes at det kunne jeg ikke forstille mig at det gjorde nogle forskel, Men der satte alligevel tankerne igang og jeg tør faktisk ikke Google det! Nu har jeg haft det i 10 år og aldrig tænkt på det før min 19 årige lillebror spurgte
Hvad tænker I?
Jeg holder jer opdateret når jeg trapper ud af aciclodan :)

Besvar