Hjælp til de psykiske aspekter af at være smittet!?

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Ligesomdig
Indlæg: 1
Tilmeldt: 6. jun 2017, 13:19

Hjælp til de psykiske aspekter af at være smittet!?

Indlæg af Ligesomdig »

Hej Folkens

Jeg blev smittet for snart 4 år siden med HPV-1 på kønsdelene.

Har efterhånden nogenlunde styr på de fysiske udfordringer og har kun haft ca. 4 udbrud det sidste år.

Tilbage står jeg dog med seriøse vanskeligheder omkring min opfattelse af, og reaktioner på, at være smittet. Det minder måske nok mest af alt om panik-angst eller en form for fobi. Jeg bliver helt (også fysisk) utilpas ved tanken om at nogen skal røre ved mig dernede. Når jeg ser nogle kysse i film tænker jeg straks at jeg aldrig kommer til at have sex igen. Ved bare den mindste kløe / forandring dernede ruller lavinen af tankerne om hvor klam jeg er, hvordan jeg aldrig finder en kæreste eller oplever kærlighed igen, hvordan jeg kommer til at smitte nogen (og får det dårligt med det bagefter), hvordan det har ødelagt mit liv de sidste par år, har forandret mig som person og hvordan det aldrig bliver bedre. Jeg tænker på det hele tiden og hver gang jeg ser en sød fyr, tænker på sex, eller en situation hvor der kunne være undertoner til sex får jeg det fysisk dårligt (ondt i maven, prikken i armene, nervøsitet, muskelspændinger omkring kønsorganer og inderlår).

Som ved en anden form for fobi kan alene tanken om herpes hylde mig helt ud af den. Og på samme vis kan jeg ikke med mine tanker og min logik få stoppet mig selv - eller endnu vigtigere synes at få det anderledes omkring dette med tiden. Det bliver bare ved med at fylde så sindsygt problematisk meget.

Men det vil jeg ikke finde mig i! Jeg vil ikke leve med denne fobi. Jeg er totalt enig med det jeg læser i nogle af jeres andres indlæg: det er en hudsygdom! Det kunne være meget værre. Det er ikke klammere / værre end forkølelsessår på munde - men 1000 gange mere tabubelagt, vi er ikke herpes - den er bare en lille del af os osv. Men lige lidt hjælper disse logiske overbevisninger mig.

Så derfor har jeg nu sat mig for at finde en professionel, der kan hjælpe mig på vej i min søgen efter ro og accept af min herpes. MEN det kan jeg ikke. Jeg har ringet til forskellige klinikker for sexsygdomme for at høre om de kender til nogle, der har erfaring med området - uden held. Min læge kan heller ej vise vej.

SÅ NU TIL MIT EGENTLIGE SPØRGSMÅL:
- Er der nogen af jer der kender, eller har hørt om, nogle professionelle der ved noget om, og har erfaring med, de psykiske følger af herpes?! Jeg tænker det kunne være i form af en psykolog, sexolog, coach, terapeut, gruppe-forløb eller måske noget helt andet.

- Og hvad har i gjort? Har i fået hjælp til at overkomme denne psykiske del af herpes-udfordringerne?

Bedste hilsner fra mig

Besvar