Sammen groning af sårskorper i udbrud m.v,

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Øvbøvbussemand
Indlæg: 3
Tilmeldt: 8. okt 2016, 20:57

Sammen groning af sårskorper i udbrud m.v,

Indlæg af Øvbøvbussemand »

Hej jeg er ny her
Er voksen moden Kvinde i fast forhold ,og meget slemt angrebet af herpes 2 tror jeg.
Det startede 14 dage efter penicilinkur, og jeg tænkte måske jeg havde fået svamp i underlivet,pga kløe og svie. Jeg startede en canesten kur, men da jeg fik feber i løbet af aftenen ,hovedpine og stærk svie når jeg tissede, søgte jeg vagt læge. Han kunne ikke lave en gynekologisk undersøgelse ,mem mente det var underlivs betændelse,( på det tidspunkt drømte jeg ikke om noget med herpes selvom min mand har herpes type 1 men jeg har levet med ham i 30 år uden smitte )
Jeg gik hjem og tog penicilin men det udviklede sig til et helvede med blærer og svie og brænden og jeg kunne ikke sidde ned , måtte ligge ( ligger stadig) og efter 3 dage gik jeg til læge, hun gav mig for en sikkehed skyld en candidakur, bad mig fortsætte med penicilin og gav mig antiviral medicin:Valaciclovir Mylan tabletter. Og lokalbedøvende creme Nu har jeg ikke feber mere ,men lider voldsomt når jeg tisser trods spulen med vand og cremen mod smerter. Har prøvet at sidde med bagdelen i varmt vand jeg tørrer mig med en hårtørrer. Og har opdaget at de små blærer på hver side af de små kønsløber har klistret dem sammen som en sammengroning . Det går afsindig ondt jeg har fået løsnet et par af disse sammengroninger med en vatpind, mem det er ret smertefuldt.
Læste et andet indlæg med en "der var blevet for stram efter udbruddet" kan det være en af de slemme bivirkninger? Jeg overvejer at bruge klorhexidin af angst for at det skal blive kronisk sammenvokset.
Har andre oplevet noget lignende?
Jeg kan forstå det første udbrud er det værste, jeg må inrømme jeg har aldrig oplevet noget så forfærdeligt.
ps kan man få det af at bruge et offentlig toilet ? Eller er jeg "endelig blevet smittet via herpes 1?
Kan jeg bruge zovir creme i slimhinderne?
Hilsen mig der er øv lige nu

jinx

Re: Sammen groning af sårskorper i udbrud m.v,

Indlæg af jinx »

Jeg lider af HSV2, og har haft det i cirka 2 år. Jeg har læst (rigtig rigtig) meget om denne virus, men har aldrig læst, at sårene kan gro sammen og skabe komplikationer på den måde, du forklarer. Jeg synes, du skal få en akuttid hos din læge og få det tjekket. Få evt en podning eller blodprøve og find ud af, hvilken type, du har :-)

Øvbøvbussemand
Indlæg: 3
Tilmeldt: 8. okt 2016, 20:57

Re: Sammen groning af sårskorper i udbrud m.v,

Indlæg af Øvbøvbussemand »

HejJinx
siden jeg skrev mit indlæg er der heldigvis ikke sammengroning mere.. Som dagene(uger føltes det som ) forsvandt de væmmelige blærer der limede sig ind i hinanden, jeg har været meget omhyggelig med at brude mig hver gang jeg var på toilettet, og tørret mig med en hårtørrer i skridtet.
jeg har forsøgt at få min læge til at få lavet blodprøve på mig og min mand, da han har forkølelsessår v læben af og til. Men hidtil er jeg aldrig før blevet smittet af ham. Så det undrer mig at jeg efter så mange år er blevet syg af herpes Genitialis.
Jeg har dog inden udbruddet været meget stresset, og desuden var jeg på offentlig toilet 4-5 dage før men ved ikke om det kan have smittet mig der hvis jeg var uheleldig.
Det irretere mig dog at lægen ikke vil ofre blodprøver, for det ville være godt at vide hvilken type deter.
jeg har aldrig i mit liv oplevet noget så ubehageligt og smertefyldt.
Hvor ofte ,og hvor slemmme er dine udbrud?
Hilsen Øvbøv

Besvar