Første herpesudbrud, forfærdeligt og ensomt!!!

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
UngPige

Første herpesudbrud, forfærdeligt og ensomt!!!

Indlæg af UngPige »

Hej

Jeg er en 19 årige pige der har fået mit første herpesudbrud. Det har været dybt smertefuldt og forfærdeligt, men ser ud til at være ved vejs ende!
Psykisk har jeg det af helvede til. Føler mit liv er ødelagt og ovre! Tankerne kører bare rundt i hovedet på mig. Vil jeg aldrig kunne modtage oralsex mere? Og skal jeg hele mit liv dyrke sex med kondom? At jeg aldrig vil kunne modtage oralsex, uden risiko for at smitte, kan jeg slet ikke klare at tænke på.

Jeg har bare brug for at komme ud med det. Føler mig utrolig ensom omkring det, da ingen af mine veninder/venner har herpes.

Sille
Indlæg: 9
Tilmeldt: 13. jul 2015, 00:14

Re: Første herpesudbrud, forfærdeligt og ensomt!!!

Indlæg af Sille »

:cry: Du kan leve ligesom du altid har gjort. Med lidt forholdsregler. Du skal ikke føle dig alene. Jeg kan melde dig ind i herpes gruppen på en så du har andre at snakke med omkring det. Jeg hedder Sissel Cecilia på fb. Send mig en anmodning der

Sille
Indlæg: 9
Tilmeldt: 13. jul 2015, 00:14

Re: Første herpesudbrud, forfærdeligt og ensomt!!!

Indlæg af Sille »

På fb

Jinx

Re: Første herpesudbrud, forfærdeligt og ensomt!!!

Indlæg af Jinx »

Kære ungpige,
Jeg stod selv om 19-årig for et par år siden med hvad jeg følte var en dødsdom..
Men der er håb forude. Herpes er generende og irriterende, men det kan kontrolleres, så man kan lære at acceptere det.
Ved du, hvilken slags du har? HSV1 eller HSV2? Dette kan betyde noget for, hvor ofte du vil få udbrud i fremtiden.
Hvis din partner har HSV1 ved munden, og han giver dig oralsex og desværre kommer til at smitte dig, så er det genital HSV1 du har - IKKE HSV2. Dette sker oftere end man lige går og tror, altså at nogen smitter med HSV1 til partnerens genitale område.
Hvis man har HSV2 og smitter en anden, ja så får personen HSV2.

Hvis man er i tvivl om, hvilken type man har, kan man gå til lægen og få en blodprøve. HSV1 plejer at være mindre aggressivt i underlivet, end HSV2 (da det ikke er den foretrukne levested). Hurra, hvis man trods alt "kun" har fået HSV1. Behandlingen er dog den samme, så om det er HSV1 eller 2 gør medicinsk ikke den store forskel. Dog husk at virussen reagerer forskelligt i folk. Nogle får mange udbrud selvom de har HSV1 genitalt, mens andre aldrig får et igen.
Mit bedste råd er at holde humøret højt; herpes er irriterende og generende, men det er hverken farligt nu eller på længere sigt. Og heldigvis er forebyggende medicin så effektivt, at det ofte kan holde udbrud helt væk eller i det mindste formindske generne ved dem.
Held og lykke! :-)

Besvar