Sex efter første herpes udbrud

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Camilla

Sex efter første herpes udbrud

Indlæg af Camilla »

Hej.

Jeg har lige haft mit første herpes udbrud forneden, men nu efter der ikke er mere og se og alt det, vil jeg jo gerne have sex igen, men jeg er dicideret blevet så stram at han faktisk ingen gang kan komme op overhovedet, hovedet kan max komme ind.. Det er jo lidt generende, og det som om jeg får en lille rift hver eneste gang?
Er jeg den eneste der har prøvet det, eller er det meget normalt ?

malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Re: Sex efter første herpes udbrud

Indlæg af malou85 »

Du bliver ikke stram af at have herpes, hvis det er det, du mener. Men du kan have noget nervøsitet i dig, så du selv, dog ubevidst, strammer dine muskler. Forsøg at tale om det, varm godt op, gør alt det der gør dig afslappet.

Er du nervøs for at smitte ham eller? Det kan jo være derfor, for det er ikke en direkte bivirkning af herpes :)

Camilla

Re: Sex efter første herpes udbrud

Indlæg af Camilla »

Nej overhovedet ikke han smittet desværre mig hvor vi ikke ku se det var i udbrud så er ikke bange for at smitte ham :)

Men det som om hver eneste gang "revner" jeg faktisk, lyder måske lidt vildt men bare en finger har svært ved at komme ind så det kommer jo til at gøre ondt hver gang desværre :/ også fordi revnerne svier og det

Kan det muligvis være fordi huden er blevet tynd der så den skal have tid til at hele ? :)

malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Re: Sex efter første herpes udbrud

Indlæg af malou85 »

Camilla skrev:
> Nej overhovedet ikke han smittet desværre mig hvor vi ikke ku se det var i
> udbrud så er ikke bange for at smitte ham :)
>
> Men det som om hver eneste gang "revner" jeg faktisk, lyder måske
> lidt vildt men bare en finger har svært ved at komme ind så det kommer jo
> til at gøre ondt hver gang desværre :/ også fordi revnerne svier og det
>
> Kan det muligvis være fordi huden er blevet tynd der så den skal have tid
> til at hele ? :)

Jeg tvivler stærkt på, at det på nogen måde er herpes, der har gjort skeden stram. Skeden er elastisk muskulatur, så den kan sagtens "trænes" op igen, hvis I har problemer.

Din hud skulle gerne hele op og ikke blive tynd. Det har jeg personligt aldrig hørt om. Der kan dannes arvæv, hvis du har rippet gevaldigt op i dine sår. Men Herpes efterlader ingen ar.

Mit bedste bud er at du selv strammer, og eftersom det er en muskel, kan den lukke sig gevaldigt meget. Også nok til at penis ikke kan penetrere og derved give rifter. Hvis det fortsat er et problem og I ikke kan komme videre, kan du kontakte en læge, og få en henvisning til en gynækolog eller en ergoterapuet, hvor du kan få hjælpe til at blive mere afslappet i underlivet.

Gæst

Re: Sex efter første herpes udbrud

Indlæg af Gæst »

Tror desværre os selv jeg strammer og når det så gør lidt ondt strammer man jo endnu mere :/ for herpesen burde være overstået, men efter sex svier det igen jo, og har været henne og kigge og der er små "åbne" sår lidt ligsom en hudafskrabnin faktisk og sådan lidt rifter og det er lidt rødt der, en lille bitte smule hævet, så det super irriterende :/

malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Re: Sex efter første herpes udbrud

Indlæg af malou85 »

Har I forsøgt Jer med glidecreme?
Desværre kan skeden godt blive generet af udbrud - fx ved nervesmerter, ømhed, kløe osv. Det kan desværre være bivirkninger.

Hvor længe siden er det, at dit herpesudbrud begyndte? Det kan tage op til 2-3 uger at hele. Har du givet det tid nok?

Camilla

Re: Sex efter første herpes udbrud

Indlæg af Camilla »

Nej det har vi faktisk ikke prøvet, måske det var en ide at gøre

Har lige gået en uge med min menstruation og der var intet os før det var det stoppet, så prøvede vi så at have sex her i nat, men nu kan jeg så mærke at jeg er revnet flere steder igen desværre :/

Det er sku surt det er aldrig sket før jeg fik det udbrud at jeg ikke kan have sex uanset størrelse eller noget og nu er det en hindring :/

bnr105
Indlæg: 6
Tilmeldt: 12. jun 2016, 10:25

Re: Sex efter første herpes udbrud

Indlæg af bnr105 »

Har du undersøgt "vaginisme"? Dette kan være en psykisk komplikation efter de fysiske og psykiske smerter samt nervesmerter efter et herpesudbrud. Din læge vil sikkert afvise dette, men jeg har undersøgt diverse forums og hele nettet tyndt for erfaringer omkring herpes, og jeg har stødt på din "fortælling" flere steder; efter det første herpesudbrud har mange kvinder svært ved at have sex igen, fordi det gør alt for ondt. Nogle kan slet ikke genneføre penetration, mens andre kun kan klare 1 minut eller 2, før det begynder at stramme til og gøre ondt.

Jeg vil foreslå, at du giver det en uge eller to, hvor I ikke har sex, så det kan få lov til at hele.
Mit allerbedste råd vil desuden være at slappe helt af generelt omkring herpes. Og at man accepterer ens tilstand så godt som muligt - jeg ved det er svært!! Det er en forfærdelig sygdom, men husk på, den sjældent giver andre helbredsmæssige komplikationer end at være en træls hudsygdom. Og mange mennesker har den! Prøv at huske på dette, når du har det svært og tror, at det aldrig bliver normalt igen. Før det gør det. Det kræver bare tid.

Al held og lykke din vej!

Besvar