Er jeg smittet? heeelp.

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Nysgerrigomh12
Indlæg: 5
Tilmeldt: 10. feb 2016, 10:00

Er jeg smittet? heeelp.

Indlæg af Nysgerrigomh12 »

Jeg har haft forkølelsessår i 5 år af mit liv.

Havde en kæreste og vi havde oralsex da jeg havde et sår, vi vidste ikke det kunne smitte... ved det lyder vold dumt men det var jeg virkelig ikke informeret om :( og jeg blev helt ødelagt da han så blev smittet, men vi var fortsat sammen og havde ubeskyttet sex, hvor han så ser han har et sår.

Gik ud og vaskede mig med stærk sæbe og fik dernæst et voldsomt udbrud af rifter og hævelse som de podrede til svamp, nok på grund af sæben.
Dette er 2 år siden og har løbende være meget plaget af irritation, rødme, klør og smerter i underlivet. Hver gang jeg går til lægen har de afvist herpes, og siger det ikke er sikkert jeg er smittet.
De har podret og testene har hver gang været negative.

Er virkelig ked af det og smerterne bliver ved med at komme op! øv øv øv

Jørgen
Indlæg: 6
Tilmeldt: 15. dec 2015, 10:22

Re: Er jeg smittet? heeelp.

Indlæg af Jørgen »

Hej

Hvis lægen har podet og testet og konkluderet at du ikke har herpes, så ville jeg stole på det. Vi kan i hvert fald ikke bedømme det her.

I tilfælde af du ikke er enig med din egen læge eller mener at du bliver taget seriøst, så kan du få en anden læges syn på sagen. Der kan være komplikationer som gør at du måske ikke har lyst til at skifte læge, men det er ikke umuligt hvis du mener det er et problem.

Når det så er sagt, så husk at passe godt på dig selv, specielt dernede. Det betyder at du skal UNDGÅ stærk sæbe, tætsiddende tøj som ikke er åndbart og eventuelle sæberester i dit vasketøj. Skridtet, specielt hos kvinder, kan være meget følsomt og når det kommer til herpes kan andre irritationer let føre til et udbrud.

Derudover, lev sundt (motion, kost osv.) og brug kondom når du er i tvivl om der er noget galt.

Jeg håber det hjælper og at du kan bruge disse råd til noget, ellers skriver du bare herinde igen!

Emily20

Re: Er jeg smittet? heeelp.

Indlæg af Emily20 »

Beklager det sene svar men er nyoprettet herinde.
Jeg har nu haft HSV2 i rigtig mange år, da jeg fik det som meget ung, og jeg døjer også med svamp i perioder. Jeg kan trøste dig med at der er markant stor forskel på svamp og HSV. (I min optik) Svamp fortager sig hurtigere end HSV. Og bortset fra første HSV udbrud som kan være meget voldsomt vil HSV oftest være et par knopper der sviger og området hæver (men kun det område hvor knoppen er, modsat svamp der godt kan få hele området til at hæve.) jeg vil våge den påstand at du ikke har haft et HSV udbrud. Hvis du havde tror jeg ikke du ville være et sekund i tvivl. For det gør mere ondt end svamp - tro det eller ej.
Jeg troede det var svamp første gang jeg fik HSV fordi det fyldte hele området. Det gjorde så afsindigt nas at jeg måtte gå til lægen. Lægen var ikke i tvivl. Et blik og meldingen kom: "det der er ikke svamp, det er herpes"
Det ser altså forskelligt ud. Jeg tror bestemt ikke at du har HSV men istedet har provokeret dit system så du nu døjer med svamp i stedet.
En ting du skal have med i tankerne er at når man først har prøvet at have svamp er der større risiko for at man får det igen. Så det er sandsynligvis bare det du døjer med. Skift til intimsæbe og hold alt andet langt væk fra området. Svømmer du, så brug for eks barierercreme inden du hopper i klorvandet og evt vivag "stikpiller" inden du skal sove efter du har været i klorvand. Og så iøvrigt.. Begræns dit sukkerindtag da svampebakterierne lever af sukker. Det gør det hurtigt meget værre blot at drikke en cola.

Besvar