Mit første udbrud og mit forsøg på at være positiv

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
AFOL
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22. jan 2016, 16:28

Mit første udbrud og mit forsøg på at være positiv

Indlæg af AFOL »

Mit udbrud startede vel egentlig i fredags i sidste uge, efter jeg havde været sammen med en fyr. Mit mellemkød var ømt, men tænkte at det blot var en rift. Hævede lidt op og det gjorde ondt, når jeg var på wc og tisset rammet området, men tænkte ikke mere over det før tirsdag aften, hvor jeg pludselig fik feber (får normalt aldrig feber) og ømme led. Jeg var overbevist om, at der var gået bestændelse i riften, så gjorde mit bedste for at holde det rent. Det gjorde mere og mere ondt og jeg googlede, hvordan jeg kunne lindre smerten og "herpes" blev ved med at dukke op, men da fyren ikke havde noget udbud eller lignede tænkte jeg ikke mere over det, før igår torsdag, hvor det bare var blevet værre og jeg blev nødt til at se, hvad der forgik dernede og der lignende billederne fra Google. Var ved lægen i dag og fik mit "udslæt" podet. Det første lægen sagde da hun så udbruddet "Jamen lille pige da! Har du ikke helt vild ondt?" JO! Men hun var super sød (var sikker på at jeg ville få en lektion!) og udskrev 800mg Aciclovir til 5 gange om dagen de første 2 dage og derefter 3 gange om dagen. Fik samtidig købt Ipren og har faktisk fået sovet nogle timer i dag og har det nogenlunde behageligt (så længe jeg ikke bevæger mig)!

Jeg forsøger at være positiv og sige til mig selv at det ikke er verdens undergang, men det er lidt svært, når tårerne begynder at trille ned af kinderne, når man går på wc eller blot skal sætte sig ned! Forsøger dog at sige til mig selv at der stadig er 0,01% chance for at det ikke er herpes (jeg håber til det sidste!!), men hvis det er, så kan det jo sagtens være HSV 1. Har ærlig talt svært ved at overskue, hvis jeg skulle opleve flere udbrud, som det jeg har nu! Jeg bliver dog rigtig glad, når jeg læser andres gode erfaringer med, at fortælle deres partner at de har herpes!

malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Re: Mit første udbrud og mit forsøg på at være positiv

Indlæg af malou85 »

1) det første udbrud kan være absolut afskyeligt og fremmer de værste tanker om herpes, når man er midt i det. Du har hermed min dybeste medfølelse. Jeg lå selv halvlammet i flere dage, da den mindste bevægelse gav smerte. Var helt dækket af type 1-herpes überalles. Føler med dig

2) tis under bruseren :) Det lindrer virkelig med lunken vand, mens man urinerer. Prøv det. Ellers kan du forsøge med barrierecreme, der kan købes på apotek (muligvis Matas). Lig eventuelt med skridtet frit - så det får masser af frisk luft :)

3) det er ikke verdens undergang, det har du fuldstændig ret i :D Det hele bliver nemlig lettere, når man har vænnet sig til tanken og indset at livet ikke påvirkes helt af det.

Er sikker på, at det nok skal gå det hele - og ja, dette sted er nemlig virkelig rart at have ;)

Emily20

Re: Mit første udbrud og mit forsøg på at være positiv

Indlæg af Emily20 »

Hej jeg håber du er kommet dig godt over dit første angreb i starten af året og håber ikke det er vendt tilbage. Jeg har haft HSV2 i mange år nu så har desværre stor erfaring med det. I mit første halv-hele år blev det ved med at komme retur. Indtil min læge spurgte om jeg gik i solarie, hvilket jeg gjorde. Hun forklarede at virusen bliver provokeret af sol og at jeg måske burde dække mig til. Det har jeg gjort lige siden og det satte en stopper for tilbagevendende anfald. Vil bare give rådet videre fordi det har betydet meget for mig.
I dag får jeg det hvert andet år og oftest i forbindelse med at jeg har været meget stresset eller syg. En positiv ud ikling for mig har også været at nu genere det kun i to dag og så kan jeg ikke mærke det mere. Så skulle du få tilbagevendende anfald, kan jeg trøste med at de bliver mildere og mildere som tiden går. Og nogle får aldrig flere.. Så heldig skulle jeg så ikke lige være :|

Mille

Re: Mit første udbrud og mit forsøg på at være positiv

Indlæg af Mille »

Jeg har selv lige fået konstateret herpes forneden, og ligger i samme stilling, kan hverken gå, sidde eller stå uden jeg knækket sammen ..

Har fået Aciclodan af lægen i 5 dage, er på 3 dagen nu og har aldrig haft det værre overhovedet, nu kan jeg simpelthen intet, er på smertestillende, og har morfin ligende piller jeg nu bliver nød til at tage, der gik næsten 9 timer før jeg kunne gå ud og tisse fra til morges af fordi jeg skriger af smerte, og hverken creme eller bruseren hjælper overhovedet.

Jeg kan ikke se positivt på det overhovedet, kunne bogstaveligt talt springe ud af den første bro! Aldrig i mit liv har jeg oplevet værre :/

leaa96ab
Samaritan
Samaritan
Indlæg: 44
Tilmeldt: 20. jan 2016, 05:45

Re: Mit første udbrud og mit forsøg på at være positiv

Indlæg af leaa96ab »

Prøv isterninger! Hjalp mig under første udbrud, hvor alt gjorde så ondt. Husk at vikle et stykke tyndt stof rundt isterningerne før påføring. Det kan tage den værste smerte. Hold øje med hvor tit du kan tisse. Ring evt. Lægen/lægevagt, hvis der er gået et halvt døgn? Häber inderligt du snart er i bedring! Kram <3 !

Mille

Re: Mit første udbrud og mit forsøg på at være positiv

Indlæg af Mille »

Tusind tak! Vil jeg prøve bestemt, har ligget med bomuld klude med koldt vand på for også at blødgøre det hele

For ja det er virkelig et helvede uden lige at skulle igennem, der blev ringet til vagtlægen igår og fik noget bedøvende creme men kan ikke "åbne" op uden jeg føler jeg sprækker, føler det hele er så tørt der nede at der føelse som om alt sprækker :/

Så ja det er sku lidt øv også fordi jeg intet ved om det, lægen sagde bare at jeg fik de piller, og så ville det tage lidt af det og god bedring, sådan lidt ja okay tak for det
Så håber det er på tilbage vejen nu forhåbentligt ! :)

Besvar