En solskinshistorie midt i al mørket :)

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Solskin

En solskinshistorie midt i al mørket :)

Indlæg af Solskin »

Hej allesammen.

Jeg vil lige fortælle min historie for at forsikre jer om at jeres kærligheds- og sexliv ikke går i stå pga. denne, mildest talt, skodsygdom.
Jeg blev smittet for lidt over 2 år siden som 22-årig af en fyr som jeg var sammen med én gang (hvor har jeg dog fortrudt det mange gange). Jeg vidste med det samme hvad det var, og var overbevist om at mit liv nu var slut og at jeg aldrig ville finde en kæreste. Jeg fik udbrud ca. hver måned, hvilket ikke ligefrem hjalp på min spådom om et ensomt liv. Efter 3 mdr. gik jeg til læge og fik forebyggende aciclovir, dog var jeg rigtig dårlig til at tage dem, og fik derfor stadig udbrud.
Ca. et halvt år efter begyndte jeg at snakke med en fyr som jeg havde haft noget med før i tiden (ikke ham der gav mig herpes), og jeg var sikker på at han nu ville synes at jeg var klam og aldrig ville se mig igen ligeså snart jeg fortalte ham hvad der var 'sket' med mig. Men da jeg sagde det til ham var hans eneste respons "Nåh, jamen så må vi jo bruge kondom". Det var jo lige før at min mund stod åben da han sagde det. Han valgte frivilligt at have sex med mig selvom jeg havde herpes. Vi holdt dog ikke, men jeg fandt efter ham den sødeste fyr, hvor jeg også fortalte ham det, og hans respons var at det måtte han jo tage med, for han havde ikke i sinde at lade mig gå. :) Vi brugte kondom de første 4-5 mdr, men derefter har vi gjort det au natural, og han er stadig ikke smittet. Jeg er nu gravid, og kan med glæde sige at herpes ikke længere påvirker mit liv, selv med udbrud så ofte som jeg har haft det. :)

Jeg tror det vigtigste omkring det er at være ærlig overfor din partner/e, for de fleste har tydeligvis ikke noget imod det så længe man beskytter sig, og at ens liv ikke bliver ensomt og miserabelt bare fordi man har fået herpes. :)

Besvar