Hjælp! Blære på ballen springer ikke?

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Gæst

Hjælp! Blære på ballen springer ikke?

Indlæg af Gæst »

Jeg har haft herpes g i ca 1,5 år og har vist ikke været så plaget af det, men det betyder også, at jeg stadig har ENORMT svært ved at se hvad der er udbrud, hvad der ikke er osv.
Indtil videre synes jeg det virker som om, at jeg kun har haft udbrud på undersiden af ballen - det var også der det var værst ved mit primære udbrud.
Jeg har aldrig følt prikken, stikkende fornemmelser eller hvad andre ellers beskriver.

For en måned siden fik jeg en byld ved halebenet, som senere (troede jeg) spredte sig og lignede bumser. Jeg sprang dem og der kom flere og flere. Senere fik jeg ondt i næsen og fik at vide, at jeg havde en stafylokokinfektion (hvilket giver bylder på huden). Så det blev jeg behandlet for.

For en uge siden fik jeg, hvad jeg formoder, var et herpesudbrud nederst på ballen igen. Det var én stor blære, der sprang efter nogle dage og stadig er ved at hele. For fire dage siden (efter en heftig bytur) fik jeg en rød prik længere oppe, hvor jeg tidligere havde 'bylder'. Lod den blive og nu ligner den en mellemting af en stor bums, men ligner også virkelig den blære jeg havde ved mit herpesudbrud. Jeg aner nu ikke om jeg har haft herpesudbrud sidste gang, oveni stafylokokinfektionen.
Jeg har aldrig haft de små blærer, der skulle briste hurtigt. Kun 1 stor ad gangen - både i primærudbruddet og efterfølgende (formodede) udbrud. Grunden til jeg også mistænker det for herpes er at jeg snart skal have min menstruation og jeg har mærket lidt kløe, ja... oppe... jeg var bare i gang med aciclovirbehandling for første udbrud, der startede for en uge siden - så kan man godt få et nyt udbrud et andet sted, trods man er under behandling??

Sorry - det er en lang tekst, men mine spørgsmål er vel

1) Er der andre, der har erfaringer med kun at have én blære. Og en stor en, der ligner en bums?
Min gør ikke ondt, men den er stadig heller ikke sprunget efter 3 dage, hvilket virkelig undrer mig. Vil så gerne springe den, men er bange for at sprede smitten :(

2) Er der andre der har prøvet, at de ikke springer af sig selv?? Elle ri hvertfald har været så lang tid om det?
Denne sidder næsten helt oppe ved halebenet, så tænker at den måske har sværere ved at springe fordi den sidder et sted, der ikke er udsat for pres/tryk, som dem, der sidder længere nede? Den har vokset til i går, men nu er det som om, at den bare sidder og 'hygger' sig - uden at gøre fra eller til.

3) Erfaringer med at herpesudbrud på ballerne/halebenet opfører sig anderledes end udbrud længere syd på?

4) Jeg ved, at man ikke må springe blæren på grund af smittefare, men når min nu er så stor, så vil den jo alligevel føre virus ud på nærliggende hud? Så hvad er forskellen på om jeg springer den eller den slev gør det? Er panisk angst for at den springer uden jeg har kontrol over det og den så smitter mig andre steder!

Jeg har den mest inkompetente læge, der tror at man kun har små samlinger af blærer ved udbrud - alt der ikke ligner det klassiske eksempel bliver ikke regnet for herpes - så jeg føler mig virkelig fortabt og uden nogen former for mulighed for at kunne modtage hjælp og vejledning.
Tror jeg tager på Bispebjerg i morgen og håber på mere kyndig vejledning der, men har virkelig brug for at høre nogle erfaringer fra jer!!

Håber nogen vil tage sig tid til at erfaringsdele - dette forum er guld værd!!!

kama
Helgen
Helgen
Indlæg: 69
Tilmeldt: 29. feb 2012, 21:48

Re: Hjælp! Blære på ballen springer ikke?

Indlæg af kama »

Ved godt det er lidt sent, at skrive et svar, men håber, det alligevel kan bruges.

Drop din læge, og find en, som vil tage en podning af blæren. Det er den eneste måde, hvorpå du med sikkerhed kan få vished omkring om det er hsv, eller noget andet. Håber, du kom på Bispebjerg, og fik noget kvalificeret hjælp og vejledning der :)

Besvar