lige fået konstateret herpes i underlivet

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Mette21
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25. jul 2014, 13:57

lige fået konstateret herpes i underlivet

Indlæg af Mette21 »

hej alle :-)

Jeg har lige fået konstateret herpes i mit underliv, og jeg er noget som de fleste der får det konstateret lidt ulykkelig. jeg er blevet smittet uden at få nogle symptomer, men da jeg fik min nuværende kæreste kom symptomer så.. først troede jeg det bare var blærebetændelse, men da jeg gik til lægen, fik jeg så konstateret herpes .. og det var for sent, jeg havde allerede smittet min kæreste .. jo mere jeg læser om det, jo mere rolig bliver jeg også ved at have det, ved at der er flere der har det end jeg lige regnede med. men da det er første gang jeg har et udbrud tager det ca 2-3 uger for at det er over. Jeg har ikke kunne finde nogle steder, om hvor lang tid man har smerter når man er på toilettet, og med blæner og de sår der kommer efter, er det meget smertefuldt? vil man kunne arbejde eller? (arbejder i butik, så jeg står og gå meget) og er der nogle gode råd?

malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Re: lige fået konstateret herpes i underlivet

Indlæg af malou85 »

Hej!

Du lyder til at tage det meget roligt, det er rigtigt dejligt at du har sådan en tilgang :)

Jeg er lidt i tvivl om du mener dette første udbrud eller de efterfølgende :)

Det er meget forskelligt hvordan man påvirkes af smerter ved første udbrud. Jeg selv var sengeliggende en uges tid, og jeg kunne ikke rigtig gå ordenlig i 3-4 dage :D Jeg lå med kolde klude og det hele :lol: Jeg gik under bruseren, hver gang jeg skulle tisse, da det lune vand tog lidt af smerterne. Jeg prøvede lokalbedøvelse, det var også en lille hjælp :)

Så snart du selv føler du er frisk til arbejde, så er du klar. Sørg for god hygijne og rør ikke ved udbrudet - det er ret smitsom :)

De efterfølgende udbrud er som regel ikke slemme. Og når du siger du er næsten symptomfri, så vil du måske ikke mærke meget til det. Måske er det en ide at kigge efter engang imellem - det kan smitte til andre områder af kroppen - jeg har fx været så uheldig at smitte mig selv i hovedbunden :roll:

Besvar