Fear not. Dit sex- og kærlighedsliv lever videre.

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
ballerafstaal

Fear not. Dit sex- og kærlighedsliv lever videre.

Indlæg af ballerafstaal »

Hej alle. Jeg blev smittet med herpes genitalis, for 2,5 år siden, af min nu ekskæreste. Da hun slog op med mig for godt 4 måneder siden, var jeg fortvivlede og følte mit liv lå i ruiner. "Hvem vil dog havde noget at gøre med én, som har herpes.." var stort den eneste tanke, som floret omkring i mit hoved, og det drev mig til vanvid. Jeg forberedte mig selv på et ensomt liv, indtil jeg endelig kom på bedre tanker.

Det er IKKE starten på et ensomt liv! Og jeg kan ikke understrege, IKKE, nok.

Min råd til jer er, at være åben omkring det. Der er intet skamfuldt i det, og hvis en potentiel kæreste eller sexpartner dropper jer pga. det, så ville dét forhold alligevel ikke havde bragt noget specielt godt til dig på længere sigt.
Så længe du er åben omkring det, vil folk også lytte til dig, og hvis den potentielle kæreste er forstående, og ikke har noget imod det, så hey, så er det sgu da bare et bevis på at hun/han er ret så rigtig for dig!

Jeg har fortiden selv en sexpartner/bolleven (kald det hvad I vil), og hun har intet imod det, så længe vi bare beskytter os, og det var mig selv, som foreslog at bruge beskyttelse, da jeg ikke vil risikere at smitte hende.

Mit egentlige budskab til alle jer fortvivlede mennesker er blot: Frygt ej. Det er ikke enden på livet, og du kommer ikke, til at skulle leve som en ensom gammel mand/dame med hunde eller katte, som de eneste levende væsener, der tør være omkring dig, imens de eneste former for sex du vil opleve, er de lange aftener foran computerskærmen i selskab med din hånd.

Kort skal det også lige nævnes, at der gøres store fremskridt inden for forskningen af behandling. Så måske en dag inden for længe, er vi heldige.

malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Re: Fear not. Dit sex- og kærlighedsliv lever videre.

Indlæg af malou85 »

Fint indlæg!

Desuden synes jeg, du har nosser af stål - udover ballerne :D Synes det er flot, du er ærlig og ranker ryggen, sejt gjort ;)

kama
Helgen
Helgen
Indlæg: 69
Tilmeldt: 29. feb 2012, 21:48

Re: Fear not. Dit sex- og kærlighedsliv lever videre.

Indlæg af kama »

Som Malou skriver, så er det et superflot indlæg ballerafstaal kommer med, og sandt.

Man skal ikke frygte, man kommer til at være alene resten af livet fordi man har fået konstateret herpes. Mødte selv for kort tid siden en virkelig skøn fyr, og så snart jeg fik muligheden, fortalte jeg ham om min hsv-1 (havde ikke været seksuelt sammen med ham på det tidspunkt). Han tog det virkelig pænt, og blev ikke skræmt væk overhovedet. Til gengæld ville han have været blevet rasende, hvis jeg ikke havde sagt noget. Men at jeg meldte klart ud fra start, så han vidste hvad han gik ind til, det var han okay med.

Så til alle dem, som ikke tør at sige noget af frygt for at blive forladt: Lad være, det er det dummest I kan gøre, for når partneren finder ud af det, så vil vedkommende blive rasende, og det I frygter vil efter al sandsynlighed ske, nemlig, de skrider fra jer. Er man ærlig fra start af, så vil det ikke ske særlig tit (de ved hvad de går med til, og bliver ikke "snigløbet"). Sker det så, de forlader en, så ved man, at det ikke har været den rette person for en.

Besvar