Sygesikring Danmark

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Gæst1

Sygesikring Danmark

Indlæg af Gæst1 »

Kan man få dækket nogle af omkostningerne af medicinen hvis man er medlem af Sygesikring Danmark? Det koster jo næsten 100 kr. for hver udbrud + jeg som oftest får ubalance j underlivet samtidig = 200 kr til sådan en kur.. det begynder at blive lidt halvt dyr når man har et udbrud hver 3 uge :/

malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Re: Sygesikring Danmark

Indlæg af malou85 »

Hej :)

Jeg er selv blevet afvist grundet det, men min søster er lige blevet medlem. Hun fik noget medicin for 2 år siden, og har ikke haft brug for det siden - men jeg meldte mig ind 2 dage, før jeg fik medicin - og blev derved afvist. Ydermere har jeg søgt 2 gange efterfølgende, men også blevet afvist :/

Det er gratis at ansøge, så synes du skal give det et forsøg - det skader ikke :)

kama
Helgen
Helgen
Indlæg: 69
Tilmeldt: 29. feb 2012, 21:48

Re: Sygesikring Danmark

Indlæg af kama »

Prøv bare at ansøge. Jeg blev selv medlem af gruppe 5 for kort tid siden, og sidste gang jeg købte aciclovir - før medlemskabet- var knap og nap et halvt års tid før. Så det kan godt lade sig gøre. Jeg søgte så om medlemskab grundet noget andet. Men jeg blev godkendt få dage efter, og det har efterfølgende vist sig, det godt kunne svare sig. Jeg har bl.a. fået tilskud til en ny omgang aciclovir tabletter, købt for nylig (vidste så ikke dengang ved ansøgning, jeg skulle have igen efter ca. et par måneder), samt andre tinng.

Du skal dog være opmærksom på, man som udgangspunkt betaler det fulde beløb. Senere vil man så få refunderet sit tilskud fra Danmark. Det kan være enten en, 2 eller 3 gange årligt, alt efter hvad man nu vælger, ved ansøgning om medlemskab.

Husk, oplys aldrig mere end de spørger om. Fortæl altid sandheden, men man behøver jo ikke rutte med den;o) ;)

Gæst1

Re: Sygesikring Danmark

Indlæg af Gæst1 »

Tak for svar :-)

Men jeg er allerede medlem af Sygesikring Danmark, gruppe 5.
Så kan jeg vel godt, da jeg har fået Herpes efterfølgende? Er det ikke sådan reglen er .. ligesom med astma, at hvis man får konstateret astma inden medlemskab, så kan man ikke meldes ind.

kama
Helgen
Helgen
Indlæg: 69
Tilmeldt: 29. feb 2012, 21:48

Re: Sygesikring Danmark

Indlæg af kama »

Hvis du er medlem, så bare sig på apoteket, du er medlem af Danmark gr. 5. Så indberetter de det til sygeforsikringen, når du får din receptpligtige medicin. Så må du se, om du får refunderet noget af beløbet (dvs. tilskuddet) senere på året.

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Sygesikring Danmark

Indlæg af Arenze86 »

Jeg er medlem at gruppe 5, og jeg får halvdelen tilbage :)

Besvar