Har jeg herpes genitalis uden at vide det?

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Sunrisebeachlime
Indlæg: 3
Tilmeldt: 3. jan 2014, 19:02

Har jeg herpes genitalis uden at vide det?

Indlæg af Sunrisebeachlime »

Hej alle

Jeg er ny i dette forum, men håber I vil hjælpe mig med disse spørgsmål. Forleden dag fik jeg en sms, fra en pige, jeg havde haft sex med en uge tidligere. Hun skrev, at hun havde fået konstateret herpes ved lægen, og spurgte om jeg havde det

Jeg har aldrig haft herpes på kønsdelene, men jeg har ofte lidt af forkølelsessår. Vi dyrkede dog ikke oralsex, så jeg har ikke smittet hende gennem HSV1. Betyder det, at jeg har herpes genitalis uden at vide det?

Nu er der gået halvanden måned og jeg har stadig ikke fået udbrud. Jeg har ikke antistoffer, da jeg som nævnt får forkølelsessår jævnligt. Derfor burde jeg også have fået herpes på penis.

Jeg ønsker at vide, om det kan lade sig gøre, at have herpes genitalis uden at få udbrud, selvom man får udbrud ved herpes labialis?

I så fald, betyder det at jeg skal bruge kondom resten af livet? Har hørt det smitter med 5 % sandsynlighed, når man ikke har udbrud.

Ekstra spørgsmål: Smitter forkølelsessår også i 5 % af den symptomfrie periode? I så fald, i så fald undrer det mig, at stort set alle ikke er smittede?

malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Re: Har jeg herpes genitalis uden at vide det?

Indlæg af malou85 »

Har I brugt spyt - dit spyt - til samlejet? Det kan smitte derigennem :) Der er flere, der smittes uden at have samleje med penetration....

Hvorfor siger du, at du ikke har antistoffer og derfor burde have fået herpes på din penis? Din krop er garanteret godt vænnet til denne virus, og derfor har du garanteret en masse gode huskeceller, som aktiverer angreb mod vira.... :)

Ja du kan sagtens have herpes ved læberne, uden at have det ved penis. Der er to typer herpes, men begge kan være alle steder på kroppen.
Jeg har desværre smittet mig selv i hovedbunden, og når jeg får udbrud der, får jeg det ikke nødvendigvis i hovedbunden - ej heller omvendt.

Egentlig siges det, at de fleste er smittede - altså at de på den ene eller anden måde har herpes i kroppen - der er diskussioner herinde, hvad de 5% vil sige, så jeg vil anbefale dig at læse om det på nettet, fra diverse sundhedssider, som fagfolk står inde for - og så danne dit eget vidensnetværk derudfra :)

ukendt

Re: Har jeg herpes genitalis uden at vide det?

Indlæg af ukendt »

Jeg er meget i tvivl om hvorvidt man kan gå rundt med Herpes 2 i kroppen uden at der kommer udbrud / sår i det hele taget, jeg har aldrig haft nogen symptomer på hsv 1 eller 2, det skal siges at jeg har æret sammen med den samme kvinde i 16år.
Synes at have læst at de fleste som bliver smittet med hsv 2, de får udbrud før eller siden ?
Venligst hjælp, men hjerne tænker og spekulerer lidt for meget i øjeblikket

mvh
Den ukendte

Besvar