Har brug for lidt hjælp... Særligt til jer piger

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Solveig
Indlæg: 7
Tilmeldt: 10. feb 2014, 13:18

Har brug for lidt hjælp... Særligt til jer piger

Indlæg af Solveig »

Hej Alle I uheldige mennesker, som også er vindere af sådan en møgvirus

Jeg kunne rigtig god tænke mig at vide, hvor længe I har gået med jeres Herpes. Jeg vil også rigtig gerne vide hvornår I begyndte at få længere perioder mellem de frygtede udbrud(altså at sygdommen begynder at "brænde ud" også gerne hvilken type I har fået)... Har selv været på vognen i over 2 år med herpes "model 1", har dog først fået det endeligt bekræftet her i Januar... Så det står ikke helt klart for mig hvordan det ser ud hos mig, har dog været ramt siden januar on/off, tror det skyldes mit humør, som har været meget påvirket af beskeden. Jeg har i mine 2 år i uvished troede at der var tale om svamp ved udbrud, men desværre nej. Er dog så småt begyndt, at indstille mig på livet med det her skidt, men det kunne hjælpe mig meget, hvis I kort vil ridse jeres forløb op... På forhånd tak :)

Forreste synes jeg ikke at have glæde af pillerne,kun bivirkninger, så de er hermed smidt af H... til

Tak for et fantastisk forum, der i den grad gør en helvedevirus til noget håndgribeligt og mere acceptabelt.

Solveig

kama
Helgen
Helgen
Indlæg: 69
Tilmeldt: 29. feb 2012, 21:48

Re: Har brug for lidt hjælp... Særligt til jer piger

Indlæg af kama »

Hej Solveig,

Her i januar, var det 2 år siden, jeg fik hsv-1 konstateret. Det var som om, hele min tilværelse bare ramlede sammen (det hjalp heller ikke på det, jeg samme dag fik afslag på et job, jeg havde været til samtale på), og havde den største lyst til at lægge mig ned og dø. I dag har jeg accepteret, det er som det er, men det ligger da hele tiden et eller andet sted i baghovedet, men jeg lader det ikke styre mit liv.

Det var et rent tilfælde, det blev opdaget, kun fordi jeg var ved lægen, fordi det kløede som en sindssyg, og han podede mig. Har haft masser af gynækologiske undersøgelser, uden at der blev fundet noget, samt efterfølgende podninger, som viste negative (blevet ekstrapodet, fordi, det ofte klør virkelig meget, men uden nogen synlig årsag). Så tror ikke, jeg har så mange udbrud, og når de kommer er det primært omkring menstruationsperioden. Men når jeg tænker over det, så må jeg have haft virussen i længere tid end de 2 år, måske endda i op til 8 år, eftersom, det er min eksmand, som smittede mig.

Må dog sige, det hjalp rigtig meget, både at finde dette forum, men også at jeg kunne tale om det med mine veninder, min mor og søster, og at de udviste en forståelse for det, og ikke afviste mig. Tværtimod var de meget forstående og støttende.

Pillerne har hjulpet mig, de få gange, jeg har taget dem, men de skal også tages så hurtigt som man overhovedet kan, hvis de skal have en rimelig effekt.

Mvh
Kama

Solveig
Indlæg: 7
Tilmeldt: 10. feb 2014, 13:18

Re: Har brug for lidt hjælp... Særligt til jer piger

Indlæg af Solveig »

Hej Kama

Tak for dit svar... Der er altid rart at høre fra andre i samme båd. Jeg ser meget frem til, at herpes ikke er noget jeg tænker på daglig, må desværre indrømme at det gør jeg nu. Jeg havde håbet at flere ville byde ind, da jeg kan mærke at min viden på dette område gør det nemmere at se "fjenden" i øjnene. -og så ville det også være rart med flere historier som gik på:

"da jeg havde haft herpes en 9 år, så jeg næsten aldrig noget til mine udbrud..."
"jeg har haft herpes i 7 år og har de sidste 2 år ikke haft udbrud..."
"jeg har haft herpes i 12 år, husker dårligt hvordan det er at have udbrud...."

Men men men, jeg vidste nok godt at det ville være et dømmesenarie :-)


Jeg ved godt at udsigterne nok er lidt tåget, men krydser mine fingre for, at der inden for de næste par år bliver opfundet et medikament, som kan fjerne herpes, for good. Det er sgu en trist størrelse.

Det jeg tror der nager mig mest er, at jeg ikke fik muligheden for at sige nej tak... Havde han dog bare sagt det :-( Så til jer derude, der synes det er ok, at udlade at nævne herpes ved et "sikkert" one-night-stand. Det kan I ikke være bekendt!, jeg ville give min højre arm for at spole tiden tilbage og få muligheden for at sige nej tak til min "SMITTER".
Havde jeg elsket ham, havde situationen været en anden, så ville jeg aldrig været gået, men blevet i hans arme. I mit tilfælde var det var KUN sex, til en temmelig høj pris.

Ahh det gav luft :-)

Rigtig god dag til jer alle.

nybruger

Re: Har brug for lidt hjælp... Særligt til jer piger

Indlæg af nybruger »

Hej Solveig

Jeg vil hellere end gerne byde ind, men kan desværre ikke give dig de store erfaringer med på vejen, da jeg selv er forholdsvis nysmittet. Jeg blev smittet i august og mærkede så ikke mere til udbrud før igen i december, men har så haft det en gang om måneden siden. Lige nu står jeg og har måske smittet min sexpartner (ingen tegn på noget på dagen og vupti!!..udbrud morgenen efter!!!). Han ved godt, jeg er smittet. Det er utrolig svært at få et naturligt og afslappet forhold til herpes, når man hele tiden er ramt, så kan sagtens følge din frustration/bekymring.

Netop i dag har jeg bedt min læge om forebyggende behandling et halvt år frem. Jeg håber, at det kan give mig lidt ro på?

Ved ikke, hvor meget mit indlæg hjælper dig, men så tænk på det som lidt opbakning. God dag til dig :)

Besvar