Konstant stikken/prikken i benet

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Gæst

Konstant stikken/prikken i benet

Indlæg af Gæst »

Hej.

Er der andre end mig som døjer med en konstant stikkende eller prikkende fornemmelse i benet, som om at et udbrud er på vej ? Og hvad man evt. kan gøre ved det...
Jeg har nu døjet med det i lidt over 1 år og det går bare ikke væk. Har prøvet, at snakke med min læge om det men han mener ikke det har noget med herpes at gøre og at det blot vil gå væk igen. Jeg har dog heller aldrig haft bemærkelsesværdige sår eller noget, men symptomerne i benet er kommet efter ubeskyttet sex. Er blevet tjekket for andre kønssygdomme, og dem har jeg ikke. Det skal lige siges, at jeg har prøvet at tage en kur med aciclovir men det har ikke hjulpet.
Håber der er nogle som kan hjælpe.

Gæst

Re: Konstant stikken/prikken i benet

Indlæg af Gæst »

Jeg følger lige spændt med her, for jeg oplever det samme som dig - dog "kun" i perioder, ikke konstant. Men det er såmænd slemt nok. Synes dog ikke, jeg oplever et udbrud efterfølgende, og oplever heller ikke rigtigt sårene.. Men mit kommer som regel lige under ballen og kører rundt i lår-/lændområdet i et par dage. P.t. er jeg igen ramt, og denne gang synes jeg, det varer længere tid end ellers (startede i fredags). Lige efter det første udbrud døjede jeg meget med det på baller/baglår, og ja, det føles som om, man er blevet solskoldet, og at huden er ekstra følsom i netop det område - ubehageligt er det. Jeg var også ved lægen med det, fordi jeg nogle måneder efter det første udbrud oplevede konstante smerter i både arme og ben. Diffuse smerter, som kørte rundt i kroppen på mig - lidt a la vokseværk faktisk. Og det varede i 2 mdr. Lægen var meget afvisende over for, at det kunne hænge sammen med herpes, men som jeg ser det, er der en træls tendens til at negligere denne pokkers dumme sygdom. Jeg blev faktisk meget angst, da lægen afviste det, for så tænker man på, hvad det ellers kan være..

Nu er jeg desværre ikke ret meget i tvivl om, at det hænger sammen med herpes, og for mig giver det også meget god mening, når det netop er en infektion, der manifesterer sig i nerverødderne. Jeg har haft sygdommen i et halvt års tid, og har fået medicin 2 gange - den ene gang er jeg usikker på, var nødvendig, men der panikkede jeg ved det mindste tegn og skulle bare have noget af frygt for, det skulle blive ligeså slemt som første gang. Det har jeg heldigvis ikke oplevet, og nu tager jeg ikke medicin for det. Efter min overbevisning tror jeg på, det er bedst at lade det brænde igennem det første stykke tid, så man får muligheden for at danne antistoffer.

Anyway, for at forsøge at komme med lidt positiv respons, du rent faktisk måske kan bruge til noget :)
Jeg synes, smerterne reduceres ved motion. Det er svært at komme afsted, fordi man har allermest lyst til at blive under dynen, men for mig gør det altså, at de går i ro. Endvidere prøver jeg så vidt muligt at spise vitaminpiller og fiskeolie hver dag. Jeg har også snakket med en sygeplejerske, jeg kender personligt, at hun har sagt, at man godt kan opleve sådanne smerter efter en virusinfektion, men mente, normalen var nogle mdr. Så dit har jo varet lidt længere.. men måske er der håb, når du kommer lidt længere i processen? Tænker i hvert fald, det er vigtigt at holde håbet oppe om, at det nok skal blive bedre, selvom det til tider er svært :)

Gæst

Re: Konstant stikken/prikken i benet

Indlæg af Gæst »

Tak for dit svar :)

Jeg sørger selv for, at dyrke motion og tage vitaminpiller i dagligdagen for forhåbentlig at kunne gøre det bedre. Så må håbe det bliver bedre på længere sigt som du siger.

Gæst

Re: Konstant stikken/prikken i benet

Indlæg af Gæst »

I øvrigt er jeg også så småt kommet frem til den konklusion, at det må have med herpes at gøre. Det er bare frustrerende når man ikke føler man kan få hjælp fra sin læge. Men håber på, at det bliver bedre med tiden.

Kisuki

Re: Konstant stikken/prikken i benet

Indlæg af Kisuki »

Jeg oplever det samme. Jeg har haft herpes i 5 år nu og jeg er slet ikke i tvivl. Min læge har bare nikket lidt, når jeg sagde det, så jeg tror heller ikke, at hun ved det. Jeg oplever det i øvrigt også på tandhalsene.
Så i dag ved jeg, at jeg godt kan hente medicin i det øjeblik jeg mærker ømhed/følsomhed på lår-balleområdet eller ømhed/følsomhed på tandhalsene

Gæst

Re: Konstant stikken/prikken i benet

Indlæg af Gæst »

Fuldstændig den samme oplevelse her. Når jeg får udbrud (af Herpes Genitalis)får jeg SÅ ondt i ben og fødder og allernederst på ryggen. Og så føles det som om nogen har losset mig adskillige gange i r... med træskostøvler på...Til gengæld får jeg næsten ikke sår- 7-9-13. Min oplevelse er også, at min læge ikke helt har viden om den del af sygdommen- at det for nogle mærkes i nervebanerne- men jeg synes heller ikke, at der rigtigt er fokus på det i sygdomsbeskrivelser m.m. Godt der er et forum her, hvor man så kan læse om andres erfaringer, og forstå hvad det er der foregår - og at man ikke er den vildeste hypokonder. TAK!!!!

marie

Re: Konstant stikken/prikken i benet

Indlæg af marie »

Jeg har samme oplevelse- prikken og stikken i lår. Har varet on /off i hvert fald 1/2 år. Jeg har herpes, men er i tvivl om det hænger sammen med dette, da jeg ikke synes at den prikkende og stikkende fornemmelse altid efterfølges af et egentligt udbrud. Er besværligt da jeg bliver i tvivl omkring smittefare v. disse fornemmelser.

M85

Re: Konstant stikken/prikken i benet

Indlæg af M85 »

Hey

Jeg oplevede for en uges tid siden at huden på mine baller og læn blev følsom. Kort efter mærkede jeg en rift mellem ballerne (sådan øverst) det sviede og kløede ! Nu har jeg fået 3-4 sår mellem ballerne - de har ikke været Blæner, kun sådan lidt fugtige væskende sår der svier af H til !!! Jeg har efterfølgende fået helt vildt ondt i mine fødder ! Er der nogen af jer der har oplevet det ???? Jeg har herpes 2 ! Men kun haft 1 udbrud på 6 år ! Oplever af og til der følelse af at huden er ekstra følsom forskellige steder !!! Og mit ben prikker også ind i mellem....

🤢🤢🤢🤢

leaa96ab
Samaritan
Samaritan
Indlæg: 44
Tilmeldt: 20. jan 2016, 05:45

Re: Konstant stikken/prikken i benet

Indlæg af leaa96ab »

Hej! Ja.. Prikken, stikken i øvre inderlår og dybere smerte, har jeg haft generelt siden 2014 ved et voldsomt udbrud af type 2. Er dog værre under udbrud, absolut.. Samme smerte har jeg genitalt og omkring munden ofte på en måned. (ja, jeg har udbrud af type 2 pä læbe og omkring øjne også. Har ikke type 1). Infektionen kan sprede sig via nervebaner og bindevæv. Der er i og for sig ikke grænser for hvor,det kan mærkes. Tror dog mest det er i nærheden af, hvor man får udbrud. Har haft udbrud bagtil også. Nogle gange er blænerne sä bitte smä,at man netop kun kan mærke smerte, svie, brændende kløe og væsken på det angrebne område. Har forstørret området på læben og først da så jeg,at der faktisk var små hvidgullige blæner. Når jeg tager læbestift på,kan man intet se.. Genitalt og bagtil kan man ofte også have rifter istedet for blæner. Men selve udbrudene er jo mere end rigeligt. Nervesmerterne kan være slemme og især når man har det generelt ;-> kh. Leyla

leaa96ab
Samaritan
Samaritan
Indlæg: 44
Tilmeldt: 20. jan 2016, 05:45

Re: Konstant stikken/prikken i benet

Indlæg af leaa96ab »

Ps. Nej, læger herhjemme er ret uvidende og måske uinteresseret i herpes' mange og forskellige neurologiske symptomer! Jeg har opgivet dem og har fundet stort set al info om det via nettet på internationalt anerkendte lægeforskningssider. Jeg kan anbefale JAMANETWORK (Journal of American Medicine Association) om Herpes 2. Der står om alle symptomer, senfølger m.v

Besvar