Smerter inde i kroppen

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
miklos
Indlæg: 1
Tilmeldt: 7. dec 2013, 17:14

Smerter inde i kroppen

Indlæg af miklos »

Hej

Jeg har haft herpes på kønsorganerne i mere end 30 år (jeg er 50 år gammel), men min herpes kommer stort set aldrig på kønsorganerne mere.

Istedet får jeg typisk et ca. 2 cm stort udbrud på ryggen, lige over livet i venstre side.

Det kan jeg leve med, med jeg oplever også at jeg kan få lette-medium smerter inde i kroppen, typisk mærkes det som en "strammen" inde omkring lungen/ribbenene, men jeg kan også opleve en stiklignende smerte nede foran på maven, også lige over livet. Det er altid i venstre side jeg har smerterne.

Det er ikke noget der ødelægger mit liv, men det kan være meget generende at have en konstant kilde til irritation når det kommer.

Det varer typisk 10-15 dage, og hænger som oftest sammen med at jeg får et udbrud på ryggen.

Er der andre der kende disse symptomer, og vil I tro at de er relaterede?

Jeg oplever ofte en irritation i venstre underben, noget der minder om en solskoldning, herpes symptomer?

Chaie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 9. jan 2014, 21:26

Re: Smerter inde i kroppen

Indlæg af Chaie »

Hej med dig,

Jeg er igennem det samme som dig. Jeg blev smittet med herpes da jeg var 21, idag er jeg 35. Mit første udbrud var meget slemt, feber, ondt i halsen, sådan generel sygdomsfornemmelse i kroppen ) lidt mildere end influenza. Kan huske lægen til mig sagde dengang "at det jo ikke er verdens undergang blive smittet med herpes, og ofte har man kun det ene udbrud" Men sådan er det desværre ikke gået mig. De første udbrud var lokaliseret på kønsdelene, nåede så aldrig få sår før jeg fik taget behandling. Herpes kom og fik, fik en 4-5 anfald pr år.

Noget er blevet anderledes. Nu får jeg faktisk aldrig udbrud på kønsorganerne, men mest i venstre side af kroppen. Det startet som jag, stikkende, overfølsom overfor kulde/varme, og til tider er det umuligt have en trøje på der skarver på huden. Jeg får ondt i halsen, som om det trækker op til influenza. Jeg bliver rød lige over ribben i den venstre side og kører sådan hen på ryggen ( som en ala solskolning), og nervesmerterne forekommer til tider ned i hele den venstre side af kroppen, og det gør så forfærdeligt ondt.

Min læge har aldrig oplevet en der er så hårdt ramt af herpes som jeg er. Mit er værst under psykisk pres, så er det helt sikkert der går et par dage, så kommer udbruddet. Jeg har desværre en meget svag psyke, så det er tit min hjerne er overgearet.

Jeg har været generet uafbrudt af nervesmerter/føleforstyrelser i min venstre side i snart en måned, og min læge aner ingenting. Det gør ondt bare drikke et glas koldt vand. Efter det min læge siger, så er det ikke noget der bliver taget alvorligt, det er bare noget jeg må leve med. De troede det var helvedesild, men jeg er helt sikker på det ER mit herpes på kønsorganerne der spøger i hele kroppen ( men de er jo selvfølgelig også relateret)

Mit er meget generende, det går virkelig meget udover min livskvalitet.

Jeg har også taget medicin forebyggende, men nervesmerterne mærker jeg alligevel meget længe efter. Har engang oplevet de dumme nervesmerter 2 måneder efter et udbrud.

Besvar