At få flere udbrud midt i et udbrud?

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

At få flere udbrud midt i et udbrud?

Indlæg af malou85 »

Hej :)

Jeg er pt. i gang med et udbrud :(

Jeg opdagede ubehag og svie onsdag morgen og begyndte min 5 dags kur med det samme - det har hjulpet, og det er ved at svinde ind, sådan da - det kløer voldsomt og har en smule svie, men det er sår frem for de gule bumselignende knopper :)

Jeg tjekker lige hver aften, og igår tog jeg vatpind lige for at "skille det ad" og tjekke om, det så fint ud :P Her til aften ser jeg så, at jeg har fået, hvad jeg tror, er en begyndende prik. Det gule i de gamle er ved at være væk, men jeg ser en ny gul prik, samt en rød rund hævelse et andet sted.

Kan jeg have smittet mig selv videre med vatpinden? Og skal jeg fortsætte med endnu en kur, efter jeg tager den sidste pille af den første kur søndag aften?

Jeg er ellers super med hygiejnen, så det irriterer mig voldsomt, hvis det er pga. vatpinden :D :roll:

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: At få flere udbrud midt i et udbrud?

Indlæg af Arenze86 »

Hvis du er heldig er det gået i sig selv i løbet af i morgen. Så vent hellere og se hvad der sker, før du begynder en ny kur :)
Jeg oplever det også nogen gange selv. Det plejer dog at forsvinde hurtigt, hvis det sker.

malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Re: At få flere udbrud midt i et udbrud?

Indlæg af malou85 »

Tak for ´hurtigt svar :)

Ja, jeg er så heldig, at jeg har meget få udbrud (7-9-13 for at det varer ved ;)), og har ellers meget styr på det hele, men nu hvor jeg står midt i det, så mærker jeg den der smittefare konstant, især for at smitte mig selv diverse steder. Jeg har læst, at kroppen kender virusset så godt, at det som regel destrueres, inden det kommer som udbrud, hvis man er uheldig, at smitte sig selv andre steder.

Jeg har desuden type 1, som skulle siges at være mindre smittende - men jeg er sådan i tvivl, hvordan risikoen for selvsmitte er :|

malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Re: At få flere udbrud midt i et udbrud?

Indlæg af malou85 »

Jeg har fået en knop mere nu :( den er kun rød, men den gør ondt, hvis man rører alt for meget ved den :(

Skal jeg tage en kur mere?

Jeg har desuden købt noget Zovir 5% - kan jeg smøre det på forneden??

kama
Helgen
Helgen
Indlæg: 69
Tilmeldt: 29. feb 2012, 21:48

Re: At få flere udbrud midt i et udbrud?

Indlæg af kama »

Hej, nu kan jeg se det er et par dage siden, du skrev dit indlæg. Men såvidt jeg ved, så er der ingen problemer med at bruge zovir 5% creme forneden. Jeg bruger det selv indimellem, og mærker ingen gener ved det. Dog, bør du nok bruge et trusseindlæg, men du smører, bare for at undgå, cremen smitter af ;)

Jeg ville nok begynde på en kur til, bare for en sikkerheds skyld, især hvis du er begyndt at få flere knopper i det gamle. Evt. kan du bede lægen om at få en profylaktisk behandling med 400 mg eller 800mg tabletter i op til 2 mdr.

Jeg har selv 400 mg tabletter, men tager dem kun når jeg er ved at få mistanke om et udbrud. Så tager jeg 3 stk pr dag i 5 dage (lidt anden dosering end lægen har angivet), og ofte virker det.

Mange andre herinde på sitet, nævner forskellige former for urtemedicin, som hjælper dem. Evt. kan du prøve nogle af de metoder, hvis du ikke synes om at tage de stærkere piller.

Håber, det hjalp lidt:)

malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Re: At få flere udbrud midt i et udbrud?

Indlæg af malou85 »

Tak for svar. Jeg købte faktisk cremen med det samme og tog chancen :D

Jeg påbegyndte også en ny kur med det samme - jeg sad samme aften og overvejede det, og sov på det - og kom frem til, at det er bedst at få bugt med det. Jeg ved godt kroppen selv har godt af at prøve selv, men jeg er i en periode, hvor jeg bare ikke lige orker at gå med det - det kræver jo meget hygiejne og en masse "passen på" - det var kun en enkelt lille knop - og det undrer mig, at det ikke breder sig til flere knopper, da det rører "meget af det andet" hehe :p

Jeg er ikke så sart med medicin - jo det giver bivirkninger med kvalme, men det overlever jeg - det er næsten værre at gå uden sex i 3 uger :lol: Jeg tager allerede Longo Vital hver dag, og jeg tror desværre synderne denne gang er nødder, appelsiner og stress. Det har jeg fået meget af i den sidste tid :D Det har ellers aldrig påvirkning mig, det med maden :)

Bjørka

Re: At få flere udbrud midt i et udbrud?

Indlæg af Bjørka »

Malou

Vær varsom med zovir på slimhinderne. Egl. må man ikke ifølge indlægssedlen. Plus at brug over tid efter sigende kan gøre huden tynd og det er jo det sidste, man har brug for som herpeslidende. Jeg har dog selv (for år tilbage) brugt zovir inde i munden nogle gange uden at mærke nogen gener. Det gik godt. Men det er sikkert ikke sundt. Bruger det aldrig nu.

Har du nogensinde prøvet kamilleomslag?

Eller omslag med aloe vera. Det skal dog være fra et ordentligt firma med ren aloe. Forever livings drikkegel er meget ren. Over 99% og af god kvalitet. Den har jeg også brugt i munden med meget fint resultat. Holder den i munden længst muligt (et par minutter). Bruger også kamille på den måde. Man kan vælge det ene eller andet eller begge. Begge dele er antivirale og jeg kan som regel se og mærke effekten efter nogle minutter. (Hævelse dæmpes og smerter svinder. Udbruddet heler hurtigere.) Aloe er desuden dejlig kølende og lindrende for de stakkels slimhinder.

malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Re: At få flere udbrud midt i et udbrud?

Indlæg af malou85 »

Jeg brugte det i to dage, 4 gange i alt :) Jeg har ikke mærket gener, men tænker jeg højst vil bruge den i samme omfang en anden gang - mest når jeg opdager et helt nyt udbrud :)

Jeg har faktisk ikke gjort andet end at tage 5 dage med 5 piller og 2 dage med 3 piller :) Og nu er det væk - forhåbentlig - 7,9,13 :D

Jeg tørrer mig stadig ikke normalt efter toiletbesøg og rører ikke området, for er hammer bange for at få endnu et udbrud :cry: Så holder mig fra appelsiner, nødder og chokolade lige nu, sørger for ikke at fryse (har pt udearbejde) og prøver at få gode nattesøvne, så håber kroppen arbejder med mig :D

Tak for svar og ideer med aloe vera, det vil jeg undersøge nærmere :)

Besvar