Herpes 2. men hyppige udbrud i ansigtet ?

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Kaput
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15. sep 2013, 14:38

Herpes 2. men hyppige udbrud i ansigtet ?

Indlæg af Kaput »

Hej alle :P

Er der nogen ligesindede herinde som enten har oplevet samme forløb som mig, eller blot har kommentarer eller oplysninger hertil - så skriv endelig :)

Jeg fik konstatereret Herpes 2 for 17 år siden. Startede med voldsom influenzalignende symptomer, men da jeg gik til lægen, var diagnosen desværre dette Herpes Genialitets. Der var en del blærer ved endetarmen. som jeg ikke selv havde spottet, blot følt svie og smerte, men forbandt det ikke med en kønssygdom (lykkelig uvidende om Herpes kunne udbryde på dette sted :roll: )

Men det underlige er, at jeg siden denne her første gang, ikke har haft udbrud i de nedre regioner. Til gengæld har jeg hyppige udbrud i ansigtet. Især på min næse, og ellers i panden og en enkelt gang inde i øjenkrogen. Og det er sq ret belastende at rende rundt med en kønssygdom i ansigtet :oops: De gentagne blærer som jeg hurtig kradser til sår, er jo umulig at dække og bruger jeg Zovir creme er det jo blot endnu mere iøjnefaldende og komisk at se på. Jeg får altid spørgsmål vedr. disse sår, og jeg er ved at løbe tør for "uskyldige forklaringer" som at min kat har kradset mig, eller det er en bumse agtig ting, eller,,,,,,,,,,,,,,,,, Desuden virker disse forklaringer jo kun overfor folk jeg ikke ser jævnligt. Jeg har taget Aciclovir 200 mg 2 gange dagligt, og dette har reduceret udbruddene, men har jeg glemt at tage en pille, eller ved menstruation, eller en aften i hyggelig selskab med alkohol, ja så kommer der helt sikkert et udbrud :evil:

Jeg vil rigtig gerne af med medicinen primært fordi jeg ønsker at blive gravid, men også fordi at jeg har taget medicinen i 5 år, og det er ikke sundt for lever og nyrer at fortsætte :geek:

Så kom frisk hvis I evt. har erfaring eller viden jeg kan drage nytte af :?:

malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Re: Herpes 2. men hyppige udbrud i ansigtet ?

Indlæg af malou85 »

Bare lige en positiv tanke - Herpes er ikke kun en kønssygdom - altså, den smitter ved sex, og går derfor under betegnelsen kønssygdom - men helt bogstaveligt er det en virus, som smitter ved berøring - og især ved slimhinderne :) Du har type 2, kan jeg forstå på dig. Jeg har selv type 1, bare forneden. Jeg ser det faktisk ikke selv som en kønsygdom, men en virus - "bare" en virus :)

Jeg synes ikke du skal være flov over at sige, at du har forkølelsessår :) Jeg arbejder på en skole, hvor flere børn har blærer ved munden - det er altså ikke en kønssygdom, du render rundt med i ansigtet :D Man kan jo faktisk have forkølelsessår, kradse i det, og så røre sig selv i skridtet - vupti, så er den dernede også ;) Jeg kender en som gav sig selv herpes på sin ene balle - fordi hun havde det ved munden.

Jeg har selv meget få udbrud, til trods for jeg spiser nødder, chokolade og appelsiner dagligt. >Til gengældt spiser jeg Longo Vital hver dag - måske det er grunden? :) Desuden sørger jeg for at booste mit immunforsvar, ved at spise godt med hvidløg, ingefær og blåbær :)

Kaput
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15. sep 2013, 14:38

Re: Herpes 2. men hyppige udbrud i ansigtet ?

Indlæg af Kaput »

Hej malou85 :)

Tak for dit positive indlæg - det gav mig et andet og bedre syn på sagen :P

Og jeg kunne vel egentlig også bare sige, at det er et forkølelsessår - men den tanke har aldrig strejfet mig :roll:

Så det gav pote, at komme ud af busken og søge råd her i dette forrum. SKØNT :D

malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Re: Herpes 2. men hyppige udbrud i ansigtet ?

Indlæg af malou85 »

Det ER forkølelsessår, du har ;) se her http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/ ... bialis.htm :)

Jeg har faktisk aldrig mødt nogen, som har kigget underligt på mig, når jeg fortalt dem, at jeg har herpes forneden - men det er måske vitterlig fordi, jeg ikke ser det som en kønssygdom :P

Jeg tror det er en generel misforståelse, at herpes 2 er kønssygdom - og herpes 1 er ved munden. Det er "bare" to forskellige typer, som jeg har fået fortalt. Min læge er a den holdning, at type 1 er mindre aggressiv end type 2 :)

Jeg er selv af den holdning, at kroppen på et eller andet tidspunkt vil blive bedre og bedre til at nedkæmpe virussen. Tænker man kan hjælpe sine huskeceller lidt, ved at lade kroppen kæmpe selv, uden medicin (Det har jeg selv gjort :)) - og ved at booste immunforsvaret :)

Ja, det hjælper at høre mennesker i samme situation som en selv - og hvad de har gjort - det er dejligt, vi kan hjælpe hinanden :P

Besvar