Føler mit liv er ovre...

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Lisa

Føler mit liv er ovre...

Indlæg af Lisa »

Årh mand....sidder og er gået helt i spåner :(

Jeg har haft Herpes G i snart 8 år. Fik mit 1. udbrud ca. 1 1/2 måned efter, at jeg havde mødt min (nu) ekskæreste. Han fik et mindre udbrud før mig. Han siger, at han aldrig har haft noget før han mødte mig. Og jeg har aldrig haft noget før jeg mødte ham, så hvem der har taget sygdommen med i forholdet er uafklaret.

Vi har været sammen i næsten 8 år og for 14 dage siden fandt jeg ud af, at han havde haft en forhold til en anden i de sidste 2 måneder. Jeg har selvfølgelig brudt med ham. Jeg har været træt af vores forhold længe men er blevet i det, fordi hvordan skulle man kunne finde en ny kæreste og få et nyt forhold med sådan en skamfuld sygdom? :?

I trods over at han havde haft en affære oprettede jeg en profil på en datingside. Fik hurtig kontakt til en skøn mand som jeg havde planlagt en date i morgen aften. Vi har skrevet kilometervis at mails de sidste 14 dage. Men nu svigter modet mig og jeg har netop aflyst daten. For jeg bliver jo nødt til at informere ham om min "problematik". Så er han næppe interesseret og hvis ikke han er det så er der ingen grund til at han har den oplysning om mig.

Jeg har læst hvad jeg kunne finde om sygdommen, bla. herinde den sidste uges tid. Jeg havde regnet med, at man måske kunne beskytte sig ved at bruge kondom, og så var ens (sex)liv jo ikke totalt ovre. Men kan læse mig frem til, at det ikke beskytter 100 %.

Den risikomargin har slået mig helt ud af kurs. Selvom jeg fandt en mand der ville være okay med at løbe den risiko, så ville jeg aldrig selv byde ham det.

Så jeg er altså 39 år og skal aldrig mere have sex. Jeg kommer til at dø alene med 72 katte.

Og det er jo ikke fordi, at selve sygdommen er så slem, ikke i mit tilfælde. Jeg har små udbrud og sidste gang er snart 9 mdr. siden. Men man har jo ikke lyst til at give den psykiske problematik videre til en anden. Hvis det nye forhold ikke virker og han bliver smittet - så står han jo i den situation jeg sidder og føler mig fastlåst i nu. Og så kommer han til at dø alene :geek:

*suk* Det var ellers en skide dejlig mand og vi havde en totalt god kemi. Jeg er så f*cking ærgelig.

Føler mig helt vildt alene med min sygdom. Hverken min familie eller venner ved noget.

Den der Herpesdating side virker dårligt besøgt. Ville bare være så perfekt hvis der var en fysisk "klub" man kunne komme i for de der har sygdommen. Så kunne det jo netop være, at man kunne finde en ny dejlig kæreste. Jeg både en flot og intelligent pige. What a waste :roll:

Jeg kan læse at ca. 25 % af befolkningen har sygdommen - det burde da være muligt at finde nogen med samme problem. Men hvor er de?

Opgivende tanker....

Lisa

Star
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 12
Tilmeldt: 19. feb 2013, 14:30

Re: Føler mit liv er ovre...

Indlæg af Star »

Hej Lisa.
Jeg kan selvfølgelig ikke bidrage med ret meget erfaren da jeg er helt ny i det og først fik beskeden om jeg var smittet for en lille måned siden. .. MEN når det er sagt så havde jeg den mest fantastiske overlæge inde på bispebjerg hospital der fortalte mig således
Når du ikke er i udbrud skal du ikke beskytte dig (dog gør jeg det selv man har jo ikke lyst til at få andet oveni)
Så længe det ikke er et fast parforhold så er der ingen grund til at sige noget..og hvis du er i udbrud kan du altid bare sige du har din periode det holder de ikke øje med:-) det er først hvis han ønsker at smide kondomet du skal tage stilling til det.

Men hun fortalte mig at de ser minimum 2 om dagen der har det og at der er mange mange flere mennesker end man tror kun fordi det kan ligge i kroppen i mange år uden nogle tegn så derfor har man ikke egentlige tal på hvor mange der bærer virussen så alene er vi ikke.. men hold dig fra det herpesdating.. så var forkølelsessår i skridtet vi er ikke spedalske der skal bo i slummen og gemme os for omverdenen..

Det lyder som om din fyr var en kæmpe idiot.. og det lyder som om du har brug for noget tid til at falde på plads.. husk stress også er med til at skabe udbrud og jeg er sikker på han nok skal tage det pænt.. jeg er stadig ung og de fyre jeg snakker med er unge og meget uvidende og tror alle kønssygdomme får deres diller til at falde af.. men de har faktisk alle taget det rigtig pænt når jeg var ked af det og havde brug for at snakke med nogle fyre for at høre hvad deres mening om det var og de siger allr "så må man jo bare beskytte sig"

En god ting er altså at snakke med nogen om det.. så længe du selv er afklaret med virussen så vil alle andre også tage det pænt:-)
Håber det på nogen måde kan give dig lidt trøst?

Lisa

Re: Føler mit liv er ovre...

Indlæg af Lisa »

Hej Star.

Tak dit meeget fine svar.

Sådan håbede jeg jo også, at det kunne være og derfor tænkte jeg, at det var okay at aftale en date.

Men jeg kan jo læse på nettet, at det KAN smitte selvom man beskytter sig med kondom og i flere tråde herinde mener folk, at det er totalt uansvarligt, at dyrke sex med en ny partner UDEN at oplyse om, at man bærer sygdommen, NETOP pga. den smitterisiko.

Og jeg kan da slet ikke forstå, at din læge siger ok til sex UDEN kondom i de perioder du ikke har udbrud? Først læste jeg, at man smitter i 5% af den tid man ikke har udbrud og forleden læste jeg, at der ikke var belæg for, at tror at det KUN var 5 %, men at man nu viste at det kunne smitte i HELE den symptomfri periode!

Så ifølge mine beregninger kan jeg ikke undgå at give sygdommen videre til en ny partner, kondom eller ej. Altså = ingen sex eller ny partner resten af mit liv.

Er gået helt i sort over de fremtidsudsigter.

Jeg vil meget gerne høre fra andre herinde også. Hvordan gør i og hvad har jeres læge fortalt jer?

Mvh.

Lisa

Lisa

Re: Føler mit liv er ovre...

Indlæg af Lisa »

Jeg har lige sakset dette fra Bispebjerg hospitals egen hjemmeside og det støtter desværre ikke rigtigt om om det din læge har fortalt.

"Herpes virus´et kan dog smitte selvom, der ikke er symptomer, men risikoen er her formentlig nedsat.
Det er vigtigt, at fortælle sin partner, at man har herpes, hvis man er klar over det selv, så man kan være opmærksom på ikke at dyrke sex, hvis der er udbrud.
Er man ikke smittet med herpes, er der kun en lille risiko for at blive smittet, hvis man konsekvent anvender kondom."

Især det sidste er jeg ked af at høre. Det er dét der kommer til at afholde mig fra sex med ny partner igen.

Mvh.

Lisa

malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Re: Føler mit liv er ovre...

Indlæg af malou85 »

Jeg fik herpes debcember 2011.

Jeg har dyrket ubeskyttet sex med min kæreste siden da, og han er ikke smittet, har i hvert fald ingen symptomer what so ever haft. Vi havde en pause på et par måneder, og i den tid var jeg seksuelt sammen med 2 andre, som jeg brugte kondom med - heller ikke de er smittet :)

Jeg er en af de heldige, som ikke er ramt af hyppige udbrud (7-9-13), og når jeg får dem er de næsten usynlige!

Jeg havde de samme tanker som du, da jeg fik de konstateret, men må erkende, at de 5% for mig lige så godt kan lyde "95%s chance for IKKE at smitte" :)

Lisa

Re: Føler mit liv er ovre...

Indlæg af Lisa »

Jeg er godt nok helt ned i kulkælderen idag, men jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan man kan se sådan på det?

Jeg vil hellere leve et liv uden sex resten af mit liv end at risikere at smitte andre. Det kunne jeg ganske enkelt ikke leve med.

Mvh.

Lisa

malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Re: Føler mit liv er ovre...

Indlæg af malou85 »

Altså jeg har ikke gået i seng med nogen uden at fortælle dem, at jeg har herpes. De har alle tre været bevidste om det, og de har alligevel valgt at gå i seng med mig.

Jeg var også sikker på mit sexliv var slut, og jeg aldrig skulle komme af med mine frygtelige skammelige tanker. Men jeg tror jeg tog et valg om, at det ikke skulle "ødelægge" mit liv på den måde. Min kæreste har ikke forladt mig, elsker mig og går i seng med mig.

Jeg er slet ikke i tvivl om, at der findes lige så søde mænd, som ham jeg har :) Ja, man kan blive afvist pga herpes, men jeg er personligt selv blevet fravalgt pga hårfarve, kropsform, min stemmeretning, min indretningssans osv...... men jeg er ikke et sekund tvivl i, at der findes en del mænd, der har den samme indstilling som jeg - er herpes altså er til at leve med, og ikke altødelæggende :)

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Føler mit liv er ovre...

Indlæg af Arenze86 »

Kunne ikke have sagt det bedre selv Malou85 :)
Jeg har heller ikke oplevet som sådan at blive valgt fra. Og idag har jeg den mest fantastiske kæreste, som oven i købet har friet til mig. Der er absolut ingen grund til at se sort på det hele :)

Llisa

Re: Føler mit liv er ovre...

Indlæg af Llisa »

Tak for svar :-)

Men så er jeg jo nysgerrig for hvordan gør i rent praktisk?

Er i på forebyggende medicin dagligt for at nedsætte smitterisikoen?
Bruger i kondom hver gang?

Tror faktisk heller ikke jeg gider hvis jeg skal bruge kondom hver gang resten af mit liv...men det kan da være at jeg kommer på andre tanker.

Og hvad med oral sex?

Sidder og tænker at man jo må prøve at finde en mand med samme problematik - men hvad så hvis man ikke har samme type H? Bliver man så smittet med endnu en...?

Kan ikke rigtigt overskue situationen, må jeg nok erkende.

Lisa

malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Re: Føler mit liv er ovre...

Indlæg af malou85 »

Nemlig, er heeelt sikker på der findes lige så søde mænd som vores :D

Vi har fra første dag ikke brugt kondom. Men jeg tjekker jævnligt for blærer - i starten tænkte jeg virkelig det ville ødelægge mit liv at skulle være så opmærksom hele tiden - men nu er det som at sætte min linser i. Jeg gør det automatisk, og der er intet træls ved det mere :) Min kæreste kigger engang imellem også efter. Jeg tog billeder af mit udbrud fra start til slut, og dem har han så set - så kan han hjælpe med at genkende dem. Det var et meget voldsomt udbrud, og har ikke set noget lignende efter hos mig, så det kan være SÅ svært at finde det eller at mærke at jeg har et udbrud. Så er da selv lidt nervøs for at overse et udbrud, da de kan være nærmest usynlige og smertefrie....så hellere nogle små advarelsessignaler :)

Jeg er på ingen medicin. Jeg har to gange taget en kur, fordi jeg har mistanke om et udbrud. Men tror i fremtiden ikke jeg vil fortsætte med medicin, men lade kroppen nedkæmpe det selv. Har en ide om at det er bedst :) jo flere huskeceller og dræberceller som muligt, jo bedre :)

Oralsex var jeg før i tiden helt okay med at undvære, meeen så kom savnet lidt. Så vi bruger husholdningsfilm, når det en sjældent gang sker....det er da ikke helt det samme, og jeg var ved at bryde sammen af grin flere gange, men synes bare det var sjovt :D Jeg er også bevidst om, at jeg jo giver min kæreste oralsex, og derved kan blive smittet ved munden.

Ja, har du type 1, og din kommende kæreste har type 2, så kan I smitte hinanden, og derved have begge typer.

Det er super ærgeligt, at du aflyste daten med manden. Jeg håber virkelig du forsøger dig igen. Der er absolut intet galt med dig :)
Ville du selv afvise en mand, hvis han havde herpes? :)

Besvar