Ømme ben og Bakteriel vaginose??

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Star
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 12
Tilmeldt: 19. feb 2013, 14:30

Ømme ben og Bakteriel vaginose??

Indlæg af Star »

Er på en uge nu i første udbrud, og har sådan en træthed/smerte i benene, låren og lænden, er det normalt? føler jeg har løbet en maraton og har kun hævede kirtel i venstre side af hagen oveni havde jeg også fået bakteriel vaginose, dvs, meget udflåd specielt når jeg vågner om morgenen.

Jeg har nu spist pencillin i 4 dage mod bakteriel vaginose, og syntes sq ikke det hjælper på meget andet end det er skiftet fra at være hvid/gul tykkere til noget gul og helt tyndt nærmest ligesom urin..... meget underligt, er der andre der har prøvet det her?

Udover det har min læge givet mig tabletter for herpes de her acivocir eller hvad de hedder på 800 MG, og dem skal jeg spise 3 tabletter om dagen i 2 dage, dvs. 2400 mg om dagen, han sagde det var noget nyt at man kørte med en højere dosis i kort tid, er der andre der har prøvet det?, og skulle pillerne ikke stoppe udbrudet i at brede sig?, mit breder sig stadig selvom jeg er på 2, dagen med pillerne. det har bredt sig til huden der støder op til urinrøret hvor det første sår sad.

Jeg snakkede i telefon med en pige igår der fortalte at hun for 3 år siden havde et udbrud og aldrig har set det siden, men dengang var det så slemt at hun blev indlagt og kunne ingenting i en uge, hun sagde dog at hendes læge havde fortalt dengang at man ikke nødvendigvis behøvede at være blevet smittet, man kunne have det i kroppen og ved en meget stresset periode kunne man selv skabe et udbrud af herpes i i skridtet hvis man havde haft forkølelsesår som lille, er det andre der har hørt det før?, jeg ved nemlig jeg har været igennem en meget lang og stresset del af mit liv med et stort kærestebrud, skulle bo på gaden, ikke kunne finde arbejde og nu økonomisk presset.

H84
Indlæg: 4
Tilmeldt: 8. jun 2012, 11:21

Re: Ømme ben og Bakteriel vaginose??

Indlæg af H84 »

Hej star
Jeg fik konstateret Herpes for snart et år siden. Jeg fik den helt almindelige kur som hedder 5 piller om dagen i fem dage. Har ikk hørt om den nye kur, så skal ikk ku sige, om det er rigtigt eller ej. Selvom jeg var på kuren, så dukkede der stadig nye blærer op imens. Det startede ved skedeåbningen og nogle dage efter fik jeg nogle stykker på skamlæben - så det er helt normalt og betyder ikk, at du har smittet dig selv. I forhold til smerterne i benet er det også helt normalt. De smerter får jeg stadig, og det er skide irriterende:-)
I forhold til det du skriver om bakteriel vaginose - er du blevet testet for det, eller har lægen konstateret det ved at se på dig? For det er nemlig ganske normalt at få ualmindeligt meget, tykt, hvidt udflåd ved første udbrud, fik jeg også. Så hvis det skyldes herpes, så er det derfor, at penicillinen ikke har virket - så går det først væk, når udbruddet er på retur...
Det passer ikk, at man pludselig kan få herpes på kønsdelene, fordi man engang har haft det på læben. Et udbrud af herpes, uanset hvor på kroppen det er, kræver hud-til-hud kontakt, så dit udbrud skyldes, at du har haft sex med en, som også har haft det.
Håber du kunne bruge mine svar:-)
Hilsen H84

Star
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 12
Tilmeldt: 19. feb 2013, 14:30

Re: Ømme ben og Bakteriel vaginose??

Indlæg af Star »

Ja jeg fik påvist en masse bakterier i udflåden, så derfor fik jeg pencillin og det lader til det først nu efter 4 dage er begyndt at gå lidt bedre, men altså dete r ikke meget..

Syntes at det virkede et kort øjeblik som om det gik bedre efter jeg satte min dosis op på tabletterne, men syntes til gengæld jeg får svien andre steder nu.

Ang. mit andet spørgsmål så har jeg næsten lige så langt tid nu haft et sår på min ankel som ikke helt vil hele og det har jeg i hvert fald haft smerter fra, tænker om da jeg kløede mig i det dengang om jeg så har smittet det videre.

H84
Indlæg: 4
Tilmeldt: 8. jun 2012, 11:21

Re: Ømme ben og Bakteriel vaginose??

Indlæg af H84 »

Jeg ville synes, det ville være ret specielt, hvis dit herpes var startet på benet... Det starter som regel altid på slimhinder, hvor du så måske kommer til at pille ved det med din hånd og derved smitte det videre til et sted, hvor der er en rift eller andet skadet hud. Så jeg tror altså på, at det er startet forneden... Men ved det selvfølgelig ikk med sikkerhed:-)
Ang dit sår på benet - har du fået tjekket det? For en sygdom som børnesår skaber nemlig et sår som ikk vil hele, og bakterierne fra det smitter helt vildt! Så hvis ikk du har fået det tjekket, ville det måske være en meget god idé, også hvis nu det sku være herpes. Så ved du, at det er et sted på kroppen, hvor du kan risikere, at det dukker op igen, og så kan du lære signalerne at kende:-)
Hvordan går det ellers med det hele idag - er det blevet bedre? Ved godt det kan tage lang tid. Mit første udbrud tog tre uger, før det var helt væk... Til gengæld har jeg ikk haft et reelt udbrud siden, så krydser fingre for at du er lige så heldig:-)

Star
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 12
Tilmeldt: 19. feb 2013, 14:30

Re: Ømme ben og Bakteriel vaginose??

Indlæg af Star »

Det lader til at gå bedre, sårene ser ud til at hele lidt nu dernede men syntes stadig jeg har kraftige bensmerter, hjælper dog nårjeg laver nogle udstrækningsøvelser.. ang. Det på foden valgte lægen bare pr. Telefon at udskrive en kraftig gang pencillin mod streptokokker, og så håber jeg det virker.

Dog syntes jeg at det trods sårene er mindre end før så svier det voldsommere når jeg skal tisse end det gjorde før..

Besvar