Herpes G.

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Lotte

Herpes G.

Indlæg af Lotte »

Hej
Jeg fik at vide at jeg har herpes 5 måneder siden og har kun haft mit første udbrud, puha det var slemt.
Men ville lige høre om noget.
Har fået at vide af en veninde, at nogle er heldige kun at have udbrud en gang og så aldrig mere? Er det sandt?
Og hvis det er sandt, hvorfor er det sådan? :-)

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Herpes G.

Indlæg af Arenze86 »

Hej

Ja, nogen enkelte er heldigvis så heldige :)

Hvorfor det er kan jeg ikke sige med 100 % sikkerhed, men vil gerne give et bud, på baggrund at den viden jeg har:

Herpes virus er en kæmpe familie, som blandt andet også omfatter skoldkopper. Og som dig sikkert bekendt er skoldkopper en virus som man (størstedelen) kun får én gang (kan så blive til helvedesild senere, desværre).
Det der sker er, at en del af dine hvide blodlegemer har en hukommelse (hukommelsescellerne), som husker tidligere virus angreb på kroppen. På den måde kan dit immunsystem hurtigt nedkæmpe vira, før du egentlig har mærket at du er ramt. Dvs. kroppen skal ikke først til at "lære" vira at kende, men ved hvad den står overfor, og har derfor allerede antistopper i kroppen, klar til at bekæmpe vira.
Det er en større videnskab, men jeg tænker at grunden til at de fleste af os ikke er så heldige at kunne undgå flere udbrud, er at vores immunsystem ikke er i stand til at holde virus nede - jeg tænker at herpes genitalis måske er en mere aggresiv form for herpes end f.eks. skoldkopper?!
Samtidig kan den deltajerede livscyklus på vira muligvis også være lidt forskellig fra f.eks. skoldkopper - men det ved jeg ingenting om.

Forskellige faktorer kan være med til at give udbrud - som sætter dit immunsystem på prøve. Så spis sundt, sov rigeligt og ha' generelt en sund livsstil, så stresser du dit krop mindre og dit immunforsvar et i toppen :) Men husk at du har vira i kroppen, og vil altid ha' det, så du kan smitte andre primært ved sex, selvom riskoen for det kun er ca. 5 % når der ikke er udbrud.

Det var en meget forenklet version, i håb om at gøre det mere forståeligt - håber det lykkedes.

herpesdater
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 12
Tilmeldt: 22. jun 2012, 10:12

Re: Herpes G.

Indlæg af herpesdater »

Hej Alle.

Jeg vil gerne anbefale jer alle at leve sundt og spise vitamin dagligt, og bruge omtanke, god moral og etik hvad angår sexliv.

Herpes g er en meget træls virus som 25 % af befolkningen bærer rundt på og vi er alle i samme situation, men det er også et fælles ansvar at informere om denne lidelse og tage de forholdsregler der nu engang er til, for at denne virus ikke løber ud af kontrol yderligere. Det er ikke kun op til sundhedstyrelsen at informere om denne virus. Det er sku også os almindelige mennesker som forældre, venner, bekendte og familie. Jeg synes bestemt at vær enkelt menneske burde finde sin indre styrke frem og være med til at informere dette problem ud i samfundet, gennem de kanaler man nu engang har til rådighed.


Jeg vil derfor gerne opfordre alle herpes g smittet til at bruge www.herpesdating.dk eller de forums der nu engang er, når vi snakker sexliv eller muligheden for at møde en anden partner.

Mange nytårs hilsner og held og lykke fremover :)

Besvar