Herpes og Aciclovir

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
EaC
Indlæg: 3
Tilmeldt: 22. dec 2012, 13:39

Herpes og Aciclovir

Indlæg af EaC »

Hej derude. Jeg er en pige på 17 år og igår fik jeg konstateret herpes i underlivet. Så det her er mit første udbrud. Jeg tror aldrig jeg har haft så ondt i mit liv. Jeg kan næsten ikke sidde ned, gå eller ligge ned. Jeg er ved at besvime når jeg tisser og jeg kan næsten ikke engang tørre mig dernede fordi det er så ømt. Min læge har givet mig Aciclovir 200mg som jeg skal tage 5 gange om dagen i 5 dage. Jeg har også fået noget mod svamp.

Men jeg ville høre jer om hvor langt tid der går før smerten går væk. Hjælper medicinen overhoved?
Og hvis den ikke gør det, skal jeg så gå med udbrud i 2 måneder, mens jeg går i skole med mine venner, som ved intet om at jeg har herpes?
Jeg er blevet rigtig deprimeret over at jeg har fået det og jeg føler mig bange for hvad der skal ske i fremtiden.

Håber nogen her har gode råd og kan fortælle lidt om deres første udbrud.

Hilsen Ea

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Herpes og Aciclovir

Indlæg af Arenze86 »

Hej

Se "kønslæbet meget hævet - normalt?" inlægget et par indlæg nede i denne gruppe.

Du skal nok få det bedre.
Jeg fik det konstateret i januar 2008, og ja, det er svært i starten, men det bliver meget bedre med tiden :)

EaC
Indlæg: 3
Tilmeldt: 22. dec 2012, 13:39

Re: Herpes og Aciclovir

Indlæg af EaC »

Okay, vil jeg gøre :)
Mange tak for svaret.

Synes bare når man læser mange indlæg her inde, lyder det som om der er mange der ikke har fået det bedre
Så man bliver bare så nervøs, men tak for de beroligende ord :-)

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Herpes og Aciclovir

Indlæg af Arenze86 »

Jeg er lige blevet forlovet, så jeg synes mit liv går meget godt, på trods af jeg er en af dem der har været ramt ofte :)
1. udbrud er værst. Mit var også slemt. De næste var ikke slemme. Tror jeg har haft enkelte siden 1. udbrud, der har gjort ondt. Kan tælles på én hånd - men intet i forhold til det første!

EaC
Indlæg: 3
Tilmeldt: 22. dec 2012, 13:39

Re: Herpes og Aciclovir

Indlæg af EaC »

Det lyder så godt, tillykke :-)

Det er godt at høre at man godt kan leve med det.
Blev bare så ked af det da jeg fik det at vide, det jo snart juleaften og nytårsaften og lige efter min 18 års fødselsdag og så skal jeg døje med det her
Men har forstået ved at læse indlæg herinde, at det hjælper ikke kun en selv men også på sygdomme at forholde sig positiv :)

Gæst

Re: Herpes og Aciclovir

Indlæg af Gæst »

Husk på, at førstegangsudbruddet ofte er det slemmeste og mest smertefulde. Det er slet ikke sikkert du får udbrud igen.

Man kan også købe Aciclovir online uden at skulle have en recept fra lægen. Jeg bruger det og det fungerer fint for mig.

Jeg fandt det gennem dette link

http://forkoelelsessaar.dk/aciclovir-pi ... elsessaar/

Håber du kan bruge det til noget.

Besvar