Kønslæber meget hævet - normalt?

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Soerensen12

Kønslæber meget hævet - normalt?

Indlæg af Soerensen12 »

Hej Alle

Jeg er pt. 2-3 dage inde i mit første herbes udbrud i skridtet, herligt! Jeg var til lægen i går for at blive undersøgt og podet og han var rimelig overbevidst. Så jeg er nu startet på Aciclovir 1 stks hver 6. time i 7 dage. Jeg ved ikke hvor slemt mit tilfælde er ift andres, men det er rigeligt slemt for mig. Pt. er min kønslæber, indre som ydre godt hævet op og der er en hel del blære. Blærene virker til både at være væskende og ikke. Dvs. pt. ønsker jeg kun at ligge ned med benene oppe, da det er ren tortur at sidde normalt og endda at have undertøj på.

1) Hvis I tænker tilbage på jeres første større udbrud eller måske blot det sidste større, var jeres kønslæber så også godt hævet op?
2) Og vedr. selve blærene, hvordan kan jeg så se når det går fremad? Er det når de er mørkerøde og tørre eller hvordan?
3) Og har I nogen idé om hvor lang tid der går før man igen kan sidde og gå normalt? (tænker det nok er individuelt, men alligvel)
4) Er der yderligere smittefare fra sengetøj, håndklæder etc.?

Håber snart der sker en forandring, der er kun så meget jeg kan klare

Med venlig hilsen
Anonym

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Kønslæber meget hævet - normalt?

Indlæg af Arenze86 »

Velkommen i klubben ;)

Vær' opmærksom på at pillerne som regel ikke virker lige så effektivt når de først bliver givet 3 dage inde i et udbrud - dog hjælper de stadig en stor del efter min mening. De skal helst tages lige så snart man mærker der er noget på vej, så forkorter de udbruddet, eller kan måske direkte forhindre det udvikler sig til åbent sår. Er godt klar du ikke havde mulighed for det denne gang, mere til en anden gang. Det er godt at have en pakke piller liggende hjemme :)

1) Mit første udbrud gjorde voldsomt ondt. Jeg kan godt hæve op engang imellem, tror det er meget normalt. Hævelsen falder igen når vira trækker sig tilbage.

2) Mit første udbrud: efter at være på piller i ca. 4 dage hjalp det meget. Jeg havde så dog nærmest konstant udbrud i 10 uger, med få dages pause ind imellem. Lagde min livsstil om (mindre slik, alkohol, usund mad osv.) og så faldt antallet af udbrud meget.

3) Jeg ligger af princip aldrig nøgen i sengetøjet hvis jeg har udbrud - tanken om at have vira i sengen er ikke lige mig (og af hensyn til min kæreste). Vira kan dog ikke overleve udenfor kroppen så snart fugten er væk. Du kan smitte dig selv andre steder på kroppen (slimhinder, rifter osv.), men ikke på intakt hud (kan jo så være svært at vurdere om der alligevel skulle ha' været en lille bitte rift).
Jeg er ikke så hysterisk når der gælder håndklæde. Jeg tørrer mig som regel ikke direkte på et udbrud (sådan ca.), men tørrer efter med toiletpapir. Men skulle jeg ha' ramt udbruddet alligevel, skifter jeg ikke håndklæde af den grund.

De vigtigste råd jeg kan give dig mht. smitte er: vask altid grundigt hænder efter toiletbesøg. Pil ikke ved et udbrud. Ingen sex når du har udbrud (kondom beskytter ikke 100%, og husk at der også er en 5% smitterisiko når du ikke har udbrud)
Man kan godt være lidt overforstig i starten

Anonym1612

Re: Kønslæber meget hævet - normalt?

Indlæg af Anonym1612 »

Hej igen

Tak for dit input:-)

Pillerne hjalp hurtigt, heldigvis! Nu var jeg jo ikke særlig opmærksom på hvilke symptomer jeg havde inden da, så har du/I mulighed for lige at beskrive hvad man mærker hvornår, så jeg kan prøve at fange det i opkøbet...???

Jeg har i mellemtiden fået svar på min podning og jeg har HPV-1 virussen, så det kan være symptomerne måske er anderledes...

Med venlig hilsen
Anonym

Anonym1612

Re: Kønslæber meget hævet - normalt?

Indlæg af Anonym1612 »

Der skulle have stået HSV-1, ikke HPV-1:-)

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Kønslæber meget hævet - normalt?

Indlæg af Arenze86 »

Tror det er meget individuelt hvordan man mærker det i opløbet. Jeg får ondt i mine nerver i huden (forskellige steder på kroppen), eller det begynder at klø.

Tro mig, du skal nok lære at vide hvornår det kommer ;)

Besvar