Vi har begge HSV2, kan vi så bare elske løs ?

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Ukendt

Vi har begge HSV2, kan vi så bare elske løs ?

Indlæg af Ukendt »

Min kæreste og jeg har begge herpes på kønsdelene.

Vil gerne høre om vi kan dyrke sex, mens en af os har et udbrud, uden at det vil fremprovokere et udbrud hos den anden !?!

Ukendt pige

Re: Vi har begge HSV2, kan vi så bare elske løs ?

Indlæg af Ukendt pige »

Jeg er ikke læge og har ikke været smittet længe nok til at kunen tale af erfarring men udfra hvad jeg læser i teksten der står overnover. Bør man IKKE dyrke sex når man er i udbrud.

1. smitten kan spredes i området hvor du er sittet også til andre steder
2. din partners virus gør ikke ham/hende resistent over for din virus der findes flere stamemr også selvom i begge har hsv-2 eller begge har hsv-1

Altså der findes flere HSV-2 vira.

Personligt TROR jeg også du skal være forsigtig med at dyrke sex “andre steder” end ved udbrudet da du jo kan få gener i slimhinder af varme/friktion osv og det gør dem næppe mere modstndsdygtige over for sprednig af udbrud.

Mit spørgsmål er.. som single.. hvornår er det ok at kysse. feks har jeg været til et hæftigt tandlægebesøg.

Er meget i tvivl om hvor tydelige et evt andet udbrud vil være.

Er altså mere end en gang hvor en fyr har syntes det var lidt mærkeligt at jeg ikke ville kysse efter en date, men var ikke helt klar til at fortælle at jeg har haft herpes. kan godt ske det “næsten” ikke er at lyve hvis man siger man har haft forkøleksesår og er i tvivl om det er helt raskt men synets ikke det er vejen frem.

Jeg er så “heldig” at have en venninde der har haft første udbrud samem sted som mig og som er i fast forhold hvor det ikke har genneret hende..
er jo rart med lidt forsigtig optimisme

Men jeg er lidt hæmmet i mødet med en ny fyr fordi jeg ikke føler jeg kan give nogle konkrete svar.. håber at jeg med tiden kender mine symptomer sikkert nok til at turde åbne lidt op igen men HADER at skulle føle mig sexuelt hæmmet.

Besvar