Lad kroppen gøre arbejdet

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Marius

Lad kroppen gøre arbejdet

Indlæg af Marius »

Januar 20th, 2008 at 13:46 e

Naturlig - kur - behandling. Lad kroppen selv gøre arbejdet.
Min erfaring som helt sikkert ikke virker på alle, men måske kan hjælpe andre. Jeg har haft herpes genetialis i flere år og i starten brugte jeg zovir creme når jeg fik udbrud. I det lange løb synes jeg ikke cremen var en holdbar løsning da udbrudene jo bare blev ved med at komme med cirka en månedes mellemrum, hvilket seksuelt ikke er specielt opmundrene, så jeg begyndte at tage zelitrex 500mg en pille om dagen prævensivt, hvilket egentligt virkede helt fint. Spiste så zelitrex i flere år og når jeg prøvede med en pause fik jeg udbrud med det samme.

Da jeg skulle ud at rejse, hvilket betød at jeg skulle være væk fra min kæreste i nogle måneder, tænkte jeg at det var alletiders mulighed for at se hvordan min krop selv kunne klare problemet uden pillerne. Min teori var at mit immunforsvar var blevet dovent og sløvt af altid at få hjælp fra enten cremerne eller pillerne hver gang herpesen dukkede frem. Efter et par dage fik jeg et udbrud og da jeg ikke behandlede det med piller blev udbruddet selvfølgelig voldsommere en sædvaneligt. Efter et par uger var det overstået og det var helet fint, fik en ekstra meget småt udbrud som forsvandt meget hurtigt.

Siden har jeg ikke haft nogle problemer med herpes og der er nu gået fire måneder. Det lader til at min krop selv har dannet antistoffer. Har siden gået i byen og festet og nogle gange sovet alt for lidt, hvilket normalt ville give udbrud men har ikke haft nogle problemer! Så selv om det måske ikke virker på alle, er min opfordring helt sikkert at man skal give sin krop en chance for selv at modarbejde herpesen og danne antistoffer. Håber mine erfaringer kan hjælpe andre :-)

Mvh

Marius

Ukendt

Re: Lad kroppen gøre arbejdet

Indlæg af Ukendt »

Jeg har haft hepes g 2 , i ca 5 år ,fik det første udbrud kort tid efter jeg havde mødt min nuværende kærste.

Desværre fik min kærste også herpes, eftersom vi ikke brugte kondom og jeg ikke var klar over at jeg selv havde fået det.

Jeg har bemærket de samme optakter til udbrud som der beskrives af andre på denne side dvs. ømme ben ,kløen ,svien og derudovre dårlig lugt fra penis, stress, for lidt søvn og junkfood/cola slik, øger udbruds frekvenserne mere.

Jeg spiste tons vis af sovir piller det første år , uden den store effekt, først da min læge foreslog mig at prøve at lade min krop selv bearbejde virusen , faldt mine udbrud i antal.

Jeg vil tro jeg gik fra 8-10 udbrud ned til 3-6 om året. Det ville være en fed ting for singler hvis der kom en dating side der var forbeholdt folk med sygdomme som herpes, så man ku møde ligesindede, med de samme forudsætninger.

Har lige fået det.! :(

Re: Lad kroppen gøre arbejdet

Indlæg af Har lige fået det.! :( »

Er en dreng på 13. Har lige fundet ud af at jeg har herpes, ved ikke hvad jeg skal gøre, men ved du som læser dette, hvor lang tid der cirka går før mit herpes går væk? Ps. Har ikke fået udbrud endnu.

Please, svar mig.

Gæst

Re: Lad kroppen gøre arbejdet

Indlæg af Gæst »

Hej

Dit herpes går ikke væk, det vil altid ligge i kroppen. Dog vil det ikke altid være i udbrud - det er forskelligt fra person til person hvor ofte dette sker.
Hvorfra ved du at du har herpes, når du skriver at du ikke har haft noget udbrud endnu?

AvminAM

Re: Lad kroppen gøre arbejdet

Indlæg af AvminAM »

Tusind tak for dit gode råd. Jeg har virkelig taget det til efterretning!

Fik mit første udbrud i januar og var sengeliggende i 3 uger trods piller, creme, søvn og alverdens vitamin-kure. Derefter har jeg absolut intet brugt af medikamenter og har kun haft meget små udbrud månedligt (men det også noget med, at man får flest udbrud det første år, ikk?) Først nu har jeg fået et lidt større udbrud (som så faktisk slet ikke er slemt i forhold til det første udbrud) og jeg har sendt dig og dit indlæg mange tanker og tror på, at mit krop selv klarer det.

Et godt råd til alle er, at drikke ren granatæble-saft hver dag, som kan købes i helsebutikkerne. Det har virkelig også hjulpet mig meget.

Besvar