Er der forskel på præparaterne

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Tina

Er der forskel på præparaterne

Indlæg af Tina »

Jeg har været i forebyggende behandling i over 1 år. Tidligere har jeg fået enten Geavir eller Aciclovir, men de sidste 5 uger har jeg fået Zovir. Det virksomme stof er jo det samme, men i løbet af de sidste 5 uger har jeg haft 3 udbrud - det sidste er stadig aktivt, og har varet 6 dage. Det er ikke så slemt, som hvis jeg ingen piller fik, men jeg plejer bare ikke at have så meget herpesaktivitet, medmindre jeg har sløset med pillerne. Og det har jeg IKKE nu.

Så jeg spekulerer lidt på, om det kan være udløsende for herpes, at jeg har skiftet præparat !!

Har nogen været ude for noget lignende ??

kh
Tina

“endnu en smittet”

Re: Er der forskel på præparaterne

Indlæg af “endnu en smittet” »

Hej Tina

Endeligt en der har samme erfaring som jeg. Jeg har fra dag et fået Geavir periodisk (200 mg / 5 gange dagligt) og da Geavir gik i restordre i efteråret 2005, skiftede jeg til Aciclovir. Effekten var mærkbar ringere og udbrudene tiltagende. Den prikkende fornemmelse lagde hele tiden lige under overfladen ligesom udslættet. Efter en grænseoverskridende og yderst offentlig samtale med apotekeren, lykkedes det mig at få en enkelt pakke Geavir. Allerede samme døgn var virus aftagende. Desværre har det ikke været muligt at skaffe Geavir siden, og jeg bruger pt. Zovir.

Effekten af Zovir og Aciclovir er lige svag. Det svar jeg har modtaget fra min læge er som følger; “..men det virksomme stof er jo det samme!”.
På den positive side er bivirkningerne dog også fraværende;-)
Geavir har den sideeffekt at min mave føles oppustet, så på en eller anden vis, er produkterne altså ikke ens!

Mit forslag er at gøre en fælles indsats på Apoteket, for at de skaffer Geavir.

Det problematiske er jo netop at virus er tiltagende, samtidigt med at man bliver “immun” overfor medicinering. Herved begrænses virus ikke effektivt i den periode hvor man er “modtagelig” i forhold til kuren.

Mvh “endnu en smittet”

Ukendt

Re: Er der forskel på præparaterne

Indlæg af Ukendt »

Jeg har haft herpes i 10 år nu, og vendepunktet for mig var pillerne Zelitrex (ret dyre, men det værd). Før jeg skiftede til zelitrex havde jeg udbrud flere gange om året, men nu har jeg kun udbrud 1-2 gange. Det er som om, det holder det nede i længere tid.

Derudver har jeg haft enorm succes med at stoppe herpesudbrudene med zovir creme. Det vil sige, at så snart jeg har en knop, så smører jeg den med zovir et par gange om dagen, og derved når ikke at sprede sig.

Held og lykke med kampen…

Besvar