Symptomer inden udbrud

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
A

Symptomer inden udbrud

Indlæg af A »

Smitte:
Single - ikke mange forhold/kærrester.
Jeg har haft HG i ca 5 år. Blev smittet efter et kortvarigt forhold til en gift kvinde, som efter 3 uger og masser af god sex pludselig siger: “Vi burde egentlig ikke have ubeskyttet sex - jeg har herpes”. Da var jeg dog allerede smittet…
Lille udbrud op til weekenden nogle dage efter - lægen var ugen efter ikke sikker på diagnosen, men hun mente “Ja-men, det kunne da have været værre, f.eks. HIV”(!). Nyt udbrud et par uger efter - denne gang til lægens ferieafløæser, som var meget mere åben end min egen læge og hun var samtidig lige kommet hjem fra en herpes-konference, og hun var ikke i tvivl. Senere blodprøver hois egen læge bekræftede smitten.

Udbrud:
Havde meget ømme udbrud i starten, ikke særligt store (0,5-1 cm), og kom på Zelitrex, som virkede fortrtæffeligt.
Efter et par gange med Zelitrex, ville jeg prøve at se, om ikke kroppen vænnede sig til virus og erfaringer fra udenlandske herpes-info-sider på nettet fortalte jo netop om aftagende hyppighed og styrke af udbrud. Det viste sig, at uden nogen behandling tog et udbrud op til 2-3 uger med megen ømhed inden det var lægt. Jeg prøvede så at købe de små tuber Zovir (2g) i håndkøb og har siden brugt dette med stort held: Når der mærkes symptomer, starter jeg med at smøre udbruddet ganske let med Zovir 2-3 gange om dagen i 4-5 dage, og så er det udbrud overstået uden at udvikle sig eller danne flere blærer… Det virker også, hvis der ER dannet blærer inden jeg opdager det.
Har i perioder måneder imellem udbrud -andre gange 1 pr. måned.
Pre udbruds-symptomer:
Flere har spurgt efter symptomer inden udbrud, og jeg har ofte en ømhed i højre balle, baglår samt på udvendige side af højre ankel - så er jeg klar over, at et udbrud er på vej indenfor 4-5 dage.

Mvh
A

Besvar