Aciclovir behandling

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Ernie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 30. jul 2011, 20:26

Aciclovir behandling

Indlæg af Ernie »

Hej

Jeg lider af herpes type 2. Jeg har haft en hulens masse udbrud, så i samråd med min læge har jeg forsøgt forskellige former for langtidsbehandlinger.

Først gik jeg et år, hvor jeg tog to aciclovir piller (2 x 400 mg) om dagen, hvilket holdte udbrudene væk.

Da jeg stoppede behandlingen gik der ikke mere end et par uger, før det første udbrud viste sig.

I samråd med lægen, besluttede vi derfor at fortsætte yderligere et år med 2 piller om dagen. Derefter skulle jeg fortsætte et halvt år med kun én pille om dagen.

Nu er der så gået et år og 2 måneder. Det vil sige et år med 2 piller og 2 måneder med en pille. Stadig uden nogen udbrud.

Nu frygter jeg selvfølgelig for, hvad der sker om 4 måneder, når jeg efter planen stopper behandlingen helt.

Derfor er mit spørgsmål nu: Hvis udbrudene kommer igen med uformindsket styrke, ligger der så noget til hindre for, at jeg begynder en tidsubestemt behandling med én pille om dagen?

Og et bonus spørgsmål: Er smitte risikoen mindre, så længe man tager aciclovir?

På forhånd tak. :-)

Gæst

Re: Aciclovir behandling

Indlæg af Gæst »

Hej Ernie,
Hvad koster de tabletter du tager?

Efter min forståelse af tabletbehandling, så ja - smitterisikoen bliver mindre.

malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Re: Aciclovir behandling

Indlæg af malou85 »

Gæst skrev :
> Hej Ernie,
> Hvad koster de tabletter du tager?
>
> Efter min forståelse af tabletbehandling, så ja - smitterisikoen bliver
> mindre.


Smitterisikoen er vel kun mindre, i og med udbrudene bliver færre. Behandlingen i sig selv er ikke beskyttende, mener jeg :)

Ernie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 30. jul 2011, 20:26

Re: Aciclovir behandling

Indlæg af Ernie »

Gæst skrev :
> Hej Ernie,
> Hvad koster de tabletter du tager?
>
> Efter min forståelse af tabletbehandling, så ja - smitterisikoen bliver
> mindre.

De koster 374 kr for 72 stk. Men da jeg efterhånden er stamkunde på mit apotek, så slap jeg med 187. Når mit tilskuds år udløber, skal jeg så betale fuld pris igen, indtil jeg når 850 kr, hvorefter jeg igen for tilskud. :-)

Ernie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 30. jul 2011, 20:26

Re: Aciclovir behandling

Indlæg af Ernie »

malou85 skrev :
> Gæst skrev :
> > Hej Ernie,
> > Hvad koster de tabletter du tager?
> >
> > Efter min forståelse af tabletbehandling, så ja - smitterisikoen bliver
> > mindre.
>
>
> Smitterisikoen er vel kun mindre, i og med udbrudene bliver færre. Behandlingen i sig
> selv er ikke beskyttende, mener jeg :)
Okay. Tak skal du have. :-) Man skal selvfølgelig altid tage sig sine forholdsregler. Men jeg havde da håbet på, at risikoen ville være mindre. :-)

Besvar