Useriøs læge - vil have diagnose

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
tonnilerche
Indlæg: 5
Tilmeldt: 3. apr 2012, 05:43

Useriøs læge - vil have diagnose

Indlæg af tonnilerche »

Heysa...

Jeg er stadig usikker på om jeg overhovedet har haft herpes-udbrud...

Min læge tog en podning, og har behandlet mig med det samme (dvs ventede ik svar) - han har endnu ikke bekræftet mig i at det faktisk ER herpes...

Men aciclovir fjernede alle sår i løbet af de 5 dage jeg fik piller....

jeg havde så stadig svien i 14 dage efter, og fik endnu 5 x 100mg pr dag i 5 dage...


Kan jeg ikke kræve en blodprøve for HSV antistoffer??

kama
Helgen
Helgen
Indlæg: 69
Tilmeldt: 29. feb 2012, 21:48

Re: Useriøs læge - vil have diagnose

Indlæg af kama »

Du kan godt kræve at få taget en blodprøve, men du vil højst sandsynligt ikke få hurtigere at vide om det er en hsv infektion, end ved podningen. Det tager ca en uge, at få svar på en podning, og en smule hurtigere med en blodprøve, men hvis du allerede har fået foretaget podningen, og den er videresendt til statens serum institut, så kan du højst sandsynligt regne med at få det svar først.

At pillerne hjalp mod sårene, tyder desværre kun alt for meget på, det er herpes du har fået. Jeg fik selv en kur, inden jeg modtog mit prøvesvar, og jeg oplevede at kløen forsvandt indenfor et døgn, og at nogle sår jeg havde, helede hurtigere end normalt. Jeg ønskede virkelig ikke at tro på, at det var medicinen, der gjorde det, men det var det. Hvilket jeg havde på fornemmelsen, og fik vished for da lægen gav mig svaret: positiv for hsv-1.

Besvar