Symptomer varer længere end behandling?

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
tonnilerche
Indlæg: 5
Tilmeldt: 3. apr 2012, 05:43

Symptomer varer længere end behandling?

Indlæg af tonnilerche »

Heysa.

Jeg er også en der har fået hsv2 - jeg er en fyr :)

Jeg har haft svien ved urinering og blærer/sår på pikken.... fik det bekræftet af min læge og fik Aciclovir 5 x 100mg hver dag i 5 dage...

Det har så fjernet alle sårene og elimineret svien ved urinering 95%....

Jeg er på dag 7 (2 dage efter sidste Aciclovir-behandlingsdag) - og total dag ~ 17 med svien... (dvs jeg blev startet sent på Aciclovir pga min læge ville teste for klamydia og gonoré først!!)


Men der er stadig en BITTE smule svien tilbage når jeg tisser om morgenen - spørgsmålet er om det bare er fordi at urinrøret er ømt eller om det fordi der stadig er udbrud (??)...

Jeg spurgte min læge om det ikke var en idé at starte op på noget forebyggende med det samme, nu hvor jeg stadig havde svag svien om morgenen, men det synes han ikke...

Jeg spiser sundt og æder en vitamin-pille hver dag osv...

Det er mit første udbrud...

Bør jeg "kræve" forebyggende behandling? :) ...

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Symptomer varer længere end behandling?

Indlæg af Arenze86 »

Jeg synes du skal vente med forebyggende behandling.
Du er sikkert ikke helt fri af første udbrud endnu, så du har sådan set ingen ide om hvor lang tid der er imellem dine udbrud.
Det kan tage tid at komme af med 1. udbrud, specielt fordi man ofte ikke får startet med pillerne omgående. Giv det lidt tid. Du er ikke i tvivl hvis der kommer et nyt udbrud, hvis det sætter sig ved urinrøret igen.
Tålmodighed :)

tonnilerche
Indlæg: 5
Tilmeldt: 3. apr 2012, 05:43

Re: Symptomer varer længere end behandling?

Indlæg af tonnilerche »

Men hvis jeg stadig har symptomer/udbrud fra 1. udbrud, bør jeg så ikke have mere Aciclovir? :)

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Symptomer varer længere end behandling?

Indlæg af Arenze86 »

Ikke nødvendigvis. Udbruddet er nok på vej tilbage, så der er nok ikke så meget mere pillerne kan gøre.
Er de synlige blærer væk?

tonnilerche
Indlæg: 5
Tilmeldt: 3. apr 2012, 05:43

Re: Symptomer varer længere end behandling?

Indlæg af tonnilerche »

Ja blærerne er væk :) - blærerne samt svien ved tis forsvandt med pillerne... nu 3-4 dage efter pillerne er færdige, så svider det lidt igen - kun svagt dog... ingen blærer heller...

Troede bare at man gav Aciclovir i "hele" udbrudsperioden???

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Symptomer varer længere end behandling?

Indlæg af Arenze86 »

Man giver som regel kun pillerne i 5 dage. Hvis udbruddet er ekstremt slemt kan man fortsætte længere (må du snakke med lægen om), men hvis blærerne gik væk osv. i de 5 dage, så er der ingen grund til at tage flere.

Hvis ALT svien gik væk med pillerne og så kom igen efter nogle dage, så er det måske et nyt udbrud på vej.
Jeg selv gik kun udbrudsfri i et par dage og fik så udbrud igen, og sådan gik det i 10 uger, indtil jeg ændrede livsstil.

Du må prøve at ringe til din læge og høre. Det kan jo godt være at du har fået et udbrud igen i/ved urinrøret som ikke er muligt at se, og så skal på en omgang piller igen, og derefter se hvordan det så går.
Nu har du heller ikke fået den mest almindelige dosis, som normalt er 200 mg. 5 gange dagligt i 5 dage.

sl

Re: Symptomer varer længere end behandling?

Indlæg af sl »

Hvad vil det sige, at du ændrede livsstil? Hvad har du gjort, som giver færre udbrud? kan de helt forsvinde, måske?

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Symptomer varer længere end behandling?

Indlæg af Arenze86 »

Jeg holdt op med at drikke alkohol, spise for meget silk osv., og så startede jeg lige så stille op igen, da jeg ikke havde så mange udbrud mere, med f.eks. at spise et stykke chokolade, og så se konsekvenserne. Hvor meget kan jeg spise/drikke før det går galt. På den måde lærer man sig selv at kende.

I dag kan jeg tåle meget mere af alt, end jeg kunne de første par år. Kroppen vender sig til meget.
Jeg får stadig udbrud af for usund mad, og i forbindelse med min menstruation (men det kan jeg så ikke gøre så meget ved - andet end at jeg enkelte gange har taget forebyggende aciclovir når menstruationen starter (400 mg. dagligt), og så stoppet igen efter).

Det hele handler sådan set om at kende sin krops egne grænser.

Jeg har da hørt om enkelte der spiser fuldstændig efter bogen og på den måde holder udbruddene væk.
Men det er jo ikke altid kosten der er det afgørende. Det kan også være stress, hormoner, varme (hvis man er ude at rejse) osv.)

Besvar