Beder om hjælp!!!

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
SED
Indlæg: 4
Tilmeldt: 2. apr 2012, 14:24

Beder om hjælp!!!

Indlæg af SED »

Jeg har brug for lidt hjælp.
Jeg troede jeg havde skåret mig med skraberen forneden, men da det blev værre og værre gik jeg til lægen og fik at vide at det var herpes. Jeg er dybt ulykkelig og aner ikke lige hvordan jeg skal håndtere denne besked om en livslang lidelse. Udbruddet jeg har er enormt slemt!!! det svier, skærer og gør ondt lige meget om jeg går eller står eller sidder og især når jeg smører mig eller går på toilettet... Har netop brugt det sidste creme og taget de sidste piller jeg fik med fra lægen men det er ikke gået væk, dog blevet lidt bedre. Hvad gør jeg så nu? skal jeg have flere piller og mere creme eller går resten over af sig selv???
Jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe med at svare mig. jeg har læst alt hvad jeg kunne finde om denne forbandelse, og for at være ærlig er jeg meget i tvivl om hvad det vil gøre ved mit sexliv.
Min kæreste og jeg havde et meget livligt sexliv, men nu ved jeg slet ikke om jeg tør, for denne oplevelse ville jeg end ikke sende min værste fjende. Jeg forstår heller ikke hvordan jeg har fået det her. Min kæreste har vist nok haft forkølelsessår på læben engang, men ingen nyere udbrud hverken på læberne eller forneden, og jeg læste at man fik udbrud ca en uges tid efter smitten...
Mit sidste dilemma ved dette er om jeg kan komme til at smitte min lille datter. jeg kysser naturligvis hende og skrifter ble/bader hende osv. jeg har ikke haft noget på læberne, kun forneden, kan det smitte hende???
MVH Den frustrerede og ulykkelige.

malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Re: Beder om hjælp!!!

Indlæg af malou85 »

SED skrev :
> Jeg har brug for lidt hjælp.
> Jeg troede jeg havde skåret mig med skraberen forneden, men da det blev
> værre og værre gik jeg til lægen og fik at vide at det var herpes. Jeg er
> dybt ulykkelig og aner ikke lige hvordan jeg skal håndtere denne besked om
> en livslang lidelse. Udbruddet jeg har er enormt slemt!!! det svier, skærer
> og gør ondt lige meget om jeg går eller står eller sidder og især når jeg
> smører mig eller går på toilettet... Har netop brugt det sidste creme og
> taget de sidste piller jeg fik med fra lægen men det er ikke gået væk, dog
> blevet lidt bedre. Hvad gør jeg så nu? skal jeg have flere piller og mere
> creme eller går resten over af sig selv???
> Jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe med at svare mig. jeg har
> læst alt hvad jeg kunne finde om denne forbandelse, og for at være ærlig er
> jeg meget i tvivl om hvad det vil gøre ved mit sexliv.
> Min kæreste og jeg havde et meget livligt sexliv, men nu ved jeg slet ikke
> om jeg tør, for denne oplevelse ville jeg end ikke sende min værste fjende.
> Jeg forstår heller ikke hvordan jeg har fået det her. Min kæreste har vist
> nok haft forkølelsessår på læben engang, men ingen nyere udbrud hverken på
> læberne eller forneden, og jeg læste at man fik udbrud ca en uges tid efter
> smitten...
> Mit sidste dilemma ved dette er om jeg kan komme til at smitte min lille
> datter. jeg kysser naturligvis hende og skrifter ble/bader hende osv. jeg
> har ikke haft noget på læberne, kun forneden, kan det smitte hende???
> MVH Den frustrerede og ulykkelige.


Hej SED :)

Jeg synes du skal kontakte din læge med hensyn til at få noget mere creme - og eventuelt piller, hvis h*n finder det nødvendigt. Normalt bør det være nok med en pillekur på fem dage, og det kan tage et par uger inden sårene er helet helt.

Jeg føler med dig, mit første udbrud var også frygteligt smertefuld og indeni gjorde det endnu mere ondt. For hvad fanden var det lort mellem mine ben? Man aner intet om det og hvad fremtiden bringer med hensyn til det. Men for de fleste, og for mig personligt, så kommer de ro på hen af vejen.

Jeg fik mit første udbrud - som dit meget voldsomme udbrud - i december - og jeg har vist ikke rigtig mærket noget til det siden. Vist siger jeg, fordi jeg 2 gange har haft mistanke (en lille knop (sikkert fra barbering) og lidt rødme) og derfor har taget en omgang med medicin. Det kan være du er lige så heldigt. Jeg kan fortælle, at jeg faktisk slet ikke er generet af det til hverdag - jeg tænker sjældent over det, men er opmærksom på, hvordan min wohaa ser ud og føler :D

Mit sexliv har ikke ændret sig overhovedet. Min kæreste og jeg dyrker ubeskyttet sex, og holder os fra sex, når jeg har udbrud eller tror jeg har det. Jeg gav min kæreste valget om brug af kondom det første år, da det siges at det er her udbrud kan komme tiest, samt man kan smitte 5% i udbrudsfrie perioder. Jeg synes bestemt ikke at I skal holde Jer tilbage, når det kommer til Jeres sexliv. Gnidningen (og måske sæd) kan fremprovokere udbrud, men ingen slet slet ikke sikkert det er tilfældet for dig. Jeg har ikke oplevet det.

Ja du kan smitte din datter, hvis du fx rører ved dine kønsdele og derefter din datter. Det smitter som oftest gennem slimhinder, men kan også smitte ved kontakt med hud. Derfor sørg for en god hygijne. Hav dine egne håndklæder og sprit evt dine hænder efter toiletbesøg. Du kan også smitte dig selv, fx ved at røre dig selv i øjet, munden eller næsen. Er du opmærksom på det, vil du sagtens kunne undgå det :) Du skal ikke være bange for at kysse og kramme din datter med mindre du har sår ved munden, så fortsæt du endelig alt du kan med det ;)

Jeg vil opfordre dig til at trække vejret dybt og give dig selv tid til at lære herpes at kende, samt hvordan denne og din krop arbejder sammen. Det tager tid, men det kommer :)

Og god bedring - det er en smertefuld omgang - heldigvis er det første udbrud oftest det slemmeste :)

SED
Indlæg: 4
Tilmeldt: 2. apr 2012, 14:24

Re: Beder om hjælp!!!

Indlæg af SED »

Hvor er det dog noget lort! minder om byldepest formoder jeg. Og det hjælper ikke at rase, hvilket jeg kan læse mig til næsten kan gøre det værre.
Er det virkelig sandt at det har noget at sige hvad man spiser/drikker osv? Jeg levede før nærmest af sex og chokolade og nu kan jeg så ingen af delene eller hva??
Er det vigtig at vide om man har HSV 1 eller 2? eller kan det kun være HSV 2 når det befinder sig imellem benene.

tidsmaskineønskes
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 10
Tilmeldt: 29. mar 2012, 17:55

Re: Beder om hjælp!!!

Indlæg af tidsmaskineønskes »

Hej du!
jeg føler virkelig med dig, er selv midt i mit primærudbrud. har lige fået bekræftet idag at det er HSV2 øv øv... så er livet ødelagt.. eller hvad? Det hjælper helt enormt på humøret at få talt med sine fortrolige om det, ofte er man ikke helt palle alene i verden, det har jeg da erfaret.

Med hensyn til smerterne og pillekuren, må du nok hellere få fat i noget mere. husk at zovir eller lignende på recept er meget billigere end hvis man bare køber det i håndkøb. og så har det hjulpet mig at ligge på ryggen med spredte ben, så der intet pres var på regionen. gerne med en dvd i pc'en, så hjernen også er beskæftiget.

Nu har jeg ikke så meget styr på den her lorte-sygdom endnu, men i kraft af mit job (er i sundhedssektoren - ja, vi kan også godt blive syge af sådan noget her :) ) kender jeg en del til smitteveje og kan da komme med et par råd på det område.
Køb en sæbe, gerne flydende med nem dispensering, der er effektiv mod virus og bakterier, men relativt neutral overfor huden. Lige ledes kan du købe en håndsprit til badeværelset med 'indbygget' håndpleje, for tro mig, ens hænder er helt ødelagt af at vaske hænder så ofte som man ender med at gøre det. Og brug en god håndcreme, som beskyttelse mod sprækker, plejende og derved barriere for smitte af hænder og fingre. Tænk så vidt muligt over smitteveje, og rør så få steder som muligt fra du har tørret dig til hænderne bliver vasket. (men det siger vel sig selv) Man kan købe lokalbedøvende creme til at smøre på forneden, har ikke selv prøvet det, men har hørt at det virker nogenlunde.

Jeg har gjort det at jeg bruge latexhandsker når jeg applicerer zovircremen, og så et spejl dernede og godt med lys så det ikke er ud over det hele. det kan være lidt kradst ved den raske slimhinde ved siden af. På den måde slipper man for at bekymre sig alt for meget om smittespredning til sig selv og omgivelserne bagefter. Latexhandsker kan man få i de fleste supermarkeder.

Og så læs en masse indlæg herinde, det har jeg gjort og har fået mere ro i sjælen, selvom jeg er 29, single og desperat på flere punkter. Op med humøret, du har en kæreste og et barn, og det her er bare et bump på vejen i et liv der gerne skulle ende med at handle om en helt masse andet end en tabubelagt hud/slimhindelidelse.

SED
Indlæg: 4
Tilmeldt: 2. apr 2012, 14:24

Re: Beder om hjælp!!!

Indlæg af SED »

Tusind tak for svarene indtil videre.
Jeg ringer til min læge igen imorgen og beder om flere piller og mere creme.
Ved samme lejlighed kan jeg jo spørge om det er af nogen betydning om man har virus 1 eller2.

hejsa

Re: Beder om hjælp!!!

Indlæg af hejsa »

Hej CED, ville bare lige sige, man godt kan då herpes type 1 mellem benene. Det er det jeg har, selvom type 2 er mest almindeligt på kønsdelene. Type 1 haler dog ind på 2eren på grund udbredelsen af oralsex. Jeg tror,jeg har gået med det i en del år, men fik først for nylig konstateret det ved et tilfælde. Har dog til alt held ikke smittet min lille søn.

Gæst

Re: Beder om hjælp!!!

Indlæg af Gæst »

Kære primære og andre ;-)

I skal ikke acceptere herpesudbrud. Jeg levede i nogle år med det hersens tilbagevendende/recidiverende herpes (fra jeg fik det som 14-15-årig!).

De tre bedste råd, jeg kan give, i tilfælde af, at man får tilbagevendende (recidiverende) herpes (som jeg havde), er uden tvivl:

1) En halvårig pillekur med "Aciclodan/Zovir/Aciclovir"...
Pillerne er ikke ret dyre, fås på recept, og så får man virkelig meget for pengene! (= herpesfrihed)
En sådan kur tog jeg dog ca. 3 gange, før jeg ikke oplevede tilbagevendende udbrud.

2) Få søvn...
Søvn er virkelig et vidundermiddel. Måske hænger det sammen med, at man får bearbejdet så mange negative tanker under drømme osv., det er jo en slags "terapi", eftersom man ville blive tosset, hvis man ikke kunne drømme. Desuden er det afstressende og styrker immunforsvaret. Så SOV GODT, hvis du vil være herpesfri :)

3) Vær glad...
Det hjælper utroligt meget på hele kroppens velvære at have positiv energi. Et eksempel er, når folk dør af sov - BUM, ret sigende, hvilken magt psyken kan have over ens krop. Så gør ting, der gør jer glade, omgås folk, der gør jeg glade - så kan man også sige, at det jo faktisk ikke gør så meget igen at have herpes, hvis ens omgangskreds er kærlige og forstående mennesker, der ikke regner det for mere, end det er - for det er jo ikke andet end en omgang udvendig forkølelse :-)

I forhold til forvirring omkring smitte: jeg selv og en nær bekendt har begge oplevet at få herpes med vores første partner, som også var jomfru. Altså to jomfruer uden herpes smitter hinanden ---> noget kunne tyde på, at eftersom 80-100 % af alle har herpes 1 virus, kunne oralsex - altså overførslen fra mund til kønsorganer - være smittevejen. Det tror jeg selv. Måske også snot? Ja nu er jeg nok fjollet og en læge vil kunne sige mig imod.

Men brug mine råd! Jeg er sikker på, det vil hjælpe jer.

sl

Re: Beder om hjælp!!!

Indlæg af sl »

Hej. Hvad er dosis i sådan en halvårskur? Hvor mange tabletter på 200 mg tager du om dagen? Du skriver, du har taget den 3 gange, vil det sige 3x½ år?

Besvar