Ny måske-kæreste, primær udbrud og generel nedtur...

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
tidsmaskineønskes
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 10
Tilmeldt: 29. mar 2012, 17:55

Re: Ny måske-kæreste, primær udbrud og generel nedtur...

Indlæg af tidsmaskineønskes »

Tak, det er meget rart med den info, jeg må se det an og så lægge en plan med min læge for hvordan jeg vil agere hvis jeg får gentagne udbrud. Får svar på podningen om 3 dage, men regner ikke med noget andet svar end at det er herpes.

Jeg kan se herinde at det er meget individuelt hvor ofte folk får udbrud og hvad de udløsende faktorer er. Hvad er erfaringerne med hvor ofte de kommer? med/uden piller?
Nu er du Arenze tydeligvis ikke så glad for at tage en masse piller, men tror du at det giver flere udbrud at lade være med at tage dem? Jeg har personligt ikke noget imod at tage piller hvis det kan hjælpe eller afkorte et udbrud.

Og hvordan med at lade naturen klare sagerne og danne antistoffer? er det noget lægen har talt om? min læge virker ikke videre bevandret i det her emne må jeg sige... desværre. Jeg ku forestille mig at man fik en bedre modstandskraft med tiden, men har ikke nogen idé om det er korrekt.

Jeg må også gøre mig mine egne erfaringer. Er midt i helvedet med primærinfektionen, og overblikket har ikke indfundet sig endnu.

Har set nævnt et par steder at sex (friktionen) kan være en udløsende faktor. Er det noget mange har erfaring med? for det vil jeg da MEGET nødig skære ned på i udbrudsfrie perioder bare for at forebygge...

Så hellere spise alverdens kosttilskud og undvære chokolade mv. måske der ryger et par kilo på den konto så. man må jo være optimistisk :)

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Ny måske-kæreste, primær udbrud og generel nedtur...

Indlæg af Arenze86 »

Nej, tror ikke det giver flere udbrud, hvis man ikke tager pillerne - kun i det tilfælde at man tager det i opløbet. Men det giver kortere udbrud. Men jo, færre udbrud hvis man tager forebyggende.

Det er præcis pga. antistoffer, at jeg vil undgå pillerne. Vil hellere danne så mange antistoffer som muligt. Og så har leveren bestemt heller ikke godt af et overforbrug - eller for høje doser i længere tid.

Mht. sex og friktion, så synes jeg det er som så meget andet; en vanesag. Kroppen kan vende sig til meget. Jeg har oplevet at få udbrud efter sex én gang og aldrig siden.
Jeg kan også spise væsentlig mere chokolade og chips nu end jeg kunne i starten.

Det er forskelligt hvad der giver udbrud; stress, hormoner, mad, søvnmangel osv.
Min kæreste får det oftes af stress og jeg får det mest af hormoner og usund mad. Spiser jeg sundt kan jeg være udbrudsfri i væsentlig længere tid end hvis jeg spiser usundt.

Du må bare stille og roligt finde ud af hvad der trigger det hos dig.

tidsmaskineønskes
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 10
Tilmeldt: 29. mar 2012, 17:55

Re: Ny måske-kæreste, primær udbrud og generel nedtur...

Indlæg af tidsmaskineønskes »

igen tak for indlæggene, jeg fik svaret idag: 100 % sikkert HSV2. nåh nåh... så må man jo lige lære at leve med det.

Det har været uvurdeligt at læse på den her side og få gode råd fra andre. Jeg blir sgu nok hængende :)

Har fået fortalt det til 3 meget tætte veninder og blev sgu også lidt klogere der: Alle 3 har prøvet at ha en kønssygdom, HPV og klamydia, og de er alle ret 'ærbare' i forhold til mig. Så føler man sig ikke så alene, selvom jeg nu nok vil påstå at min er mest nederen (når man ser bort fra celleforandringer m.v. ved HPV).

Der er ingen der har vrænget på næsen eller virket fordømmende, så følelsen af at være en stor klam ho har ligesom fortaget sig.

Livet går videre, nu mangler jeg bare at fortælle det til måske-kæresten der kommer hjem fra rejse om 3 dage :?

Bjørka

Re: Ny måske-kæreste, primær udbrud og generel nedtur...

Indlæg af Bjørka »

@ Tidsmaskineønskes:

Den halsbetændelse, du fik, kunne udmærket være det første herpessymptom. Den første smitte med virussen kan give diverse influenzalignende symptomer. Hvis det var tilfældet, skulle du ikke have haft penicillin. Blev du podet for bakterier ? Jeg gad vidst, om ikke også svampediagnosen var forkert. Herpes kan give de samme irritationssymptomer. Blev du podet for svamp, eller formodede din læge bare?

Måske fik du 2 fejldiagnoser, før de fandt frem til, at det var herpes. Hvis det er tilfældet, skulle du måske overveje at skifte læge... Der gik jo så længere tid end nødvendigt, før du kom i den rette behandling, og en penicillinkur er ikke sund for immunforsvaret og hjælper ikke mod herpes.

Nå, måske er din læge sagesløs. Jeg fik bare disse tanker, fordi jeg har oplevet så mange ekstremt inkompetente læger, der ikke gider tjekke tingene ordentligt og som hverken hører eller ser, men bare diagnosticerer ud i det blå... Livet er for kort til dårlige læger.

Jeg synes bestemt, din 'måskekæreste' skal få sig tjekket for herpes. Han kan ikke være andet bekendt, nu hvor han måske har smittet dig. Han skal vide, om han har sygdommen og kan smitte videre.

Besvar