Knust.....

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
5rosa
Indlæg: 1
Tilmeldt: 24. mar 2012, 04:16

Knust.....

Indlæg af 5rosa »

Jeg er i Australien for at få mit livs oplevelse, har opført mig pænt i 6 mdr., men den sidste uge skulle den have gas, så endte sammen med en fyr som har flirtet med mig de seneste mange måneder, her en uge efter jeg var sammen med ham første gang har jeg lige været til læge, som fortalte mig at det højst sandsynligt er herpes. Jeg har lyst til at rive hovedet af den fyr, men er bange for overhovedet at fortælle ham det, i frygt for at han siger det videre. Jeg er fuldstændig knust, har et temmelig vildt sexliv og tanken om få sexpartnere, kondom ALTID og en ekstra sygdom på min liste med diskusprolaps og menigitis øverst på listen, er bare ikke velkommen. Jeg ved ikke om det vil være muligt for mig nogensinde at stole nok på et andet menneske til at fortælle dem noget så privat som at jeg har herpes.
Jeg har brug for lidt trøst, er det virkelig så slemt som jeg læser rundt omkring på nettet? Kan man have et normalt liv? Hvordan tager jeres venner, familie og sexemner sådan en nyhed?
Jeg rejser videre på eventyr i Australien om nogle dage og jeg har piller til de første 10 dage, men bør jeg få mig et lager i kufferten med ekstra piller, hvis de skulle bryde ud igen i løbet af de næste 5 mdr.?

Jeg er knust og grædefærdig, herpes er ikke jordens undergang (i know), men det føles forfærdeligt at have en livsvarig sygdom!

Solskin

Re: Knust.....

Indlæg af Solskin »

Jeg blev helt ked af det på dine vegne, da jeg læste dit indlæg og syntes, jeg måtte komme med et lidt trøstende svar.

Nu skriver du ikke noget om hvorvidt, du havde ubeskyttet sex med fyren eller ej, men herpes kan både smitte med og uden kondom og så kan det også smitte, når en smittet person ikke har udbrud, men det er nu sjældent. Du skal tænke på, at fyren, du har været sammen med, godt kan have herpes uden at vide det, da langt fra alle oplever symptomer på det som er til gene for dem. Nogle tror måske også bare, de har en rift og forbinder det ikke med herpes. Jeg blev også lidt sur på fyren, der smittede mig, men han fortalte mig efterfølgende, han slet ikke vidste, han havde herpes og mente heller ikke han havde det, men så måtte jeg forklare ham, at man godt kunne have herpes liggende i kroppen, uden man var plaget af det. Desuden kan man ikke påvise herpes på samme måde som andre kønssygdomme, så de personer, der ikke har blærer og sår, skal have taget en blodprøve før, man kan se om de har herpes.

Det er på nuværende tidspunkt ikke til at sige, hvordan "din" herpes bliver. Jeg er selv meget plaget af det og har stort set haft udbrud siden jeg blev smittet. Nu er jeg på forebyggende kur og det holder det meste væk, men jeg har stadig prikkende, brændende fornemmelser på huden, som tegn på udbrud, men jeg tror, at medicinen holder udbruddene i det minimale - med det mener jeg, at jeg ikke får blærer som bagefter bliver til sår. Min erfaring har været, at både venner og familie har været meget søde og støttende og jeg har oplevet, at hvis man er åben omkring det (jeg fortæller det selvfølgelig kun til de få, som jeg ved, jeg kan stole på), så finder man ud af, at man faktisk ikke er den eneste. Måske er der venner eller familiemedlemmer, der enten har herpes 1 eller 2. Mht. fyre har jeg ikke afprøvet det så meget endnu, men jeg har hørt fra andre, at det ikke er så stort et problem. Jeg har været sammen med en fyr, som intet problem havde med det. Han vidste dog bare ikke, hvordan man beskyttede sig mod det. Han troede, at man sagtens kunne dyrke sex, selvom den ene havde udbrud og det anbefales altså ikke, da man sagtens kan have blærer og sår siddende steder, hvor kondomet ikke beskytter.

Hvis du kan få lov af en læge, at få en recept til flere udleveringer af pillerne, så vil jeg helt sikkert anbefale dig det. Måske kan du evt. få ham til at skrive en udtale, som du kan få med til de næste fem måneder, hvis det skulle være svært at få udleveret medicin hos en anden læge, nu du rejser rundt.
Herpes har det med at gå i udbrud, hvis ens immunforsvar ikke er så stærkt og det kan jo nogle gange være lidt hårdt at rejse sådan rundt. Og nu kan jeg læse, du i forvejen har lidt sygdomme at bøvle med og jeg ved ikke, om dit immunforsvar er påvirket af det, men hvis det er, er det ikke sikkert, det kommer til have nogen betydning i dit tilfælde. Og selvom jeg skriver at herpes nemmere kan gå i udbrud, hvis ens immunforsvar er svækket, så er det langt fra sikkert, at man får et udbrud. Måske man bare kan mærke lidt overfladiske symptomer. Nogle behøver ikke tage piller for det, da de måske efterhånden ved, at kroppen godt selv kan holde udbrudet væk, men indtil videre kan du godt tage en pillekur på 5 dage (de 10 dage er kun noget, man gør ved det første udbrud) for at være på den sikre side. Du er jo også på dit livs rejse og den skal "ødelægges" så lidt som muligt, ikke :)

Jeg synes, at du nu skal prøve at fokusere på din rejse og glæde dig over, at du stadig har 5 mdr. eventyr foran dig. Det er muligt, du slet ikke bliver særlig meget plaget af det de næste 5 mdr. og fremover i dit liv. Op med kinderne! :)

Besvar